Délmagyar logó

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 2°C | 12°C Még több cikk.

Halálút

"Az E75-ös igazi veszélye, hogy az óvatosan közlekedő autós sem tudhatja, mikor vált elé egy kamion, és a nagy forgalom miatt egyetlen, az ellenkező sávba áthajtó kamion is tömegbalesetet tud okozni, még egy hétvégi éjszakán is."
A Budapestet elkerülő M0-s körgyűrű átalakítása után, ahol tavaly már egyetlen halálos baleset sem történt, sajnos lassan az E75-ös főút Kiskunfélegyháza és Szeged közötti szakasza veszi át a halálút elnevezést. Aki már utazott Budapestről Szegedre, az tudja, milyen, amikor a széles autópálya teljes forgalma egy letérésre alkalmas padka nélküli keskeny útra jut át, amely sok helyütt nyomvályús, és a teherforgalom miatt olykor lelassul rajta a közlekedés. Ha az autósok nincsenek felkészülve akár arra is, hogy kilométereken át utazzanak a megelőzhetetlen kamionok mögött, vagyis türelem és mérlegelés nélkül az E75-ös még nappal is váratlan veszélyeket rejt.

Ráadásul a megnövekedett nemzetközi forgalomban sok olyan autós vezet, akinek nincs helyismerete, nem figyel eléggé a nagy ívű, de előzés közben megtévesztő kanyarokra, nem számít arra, hogy egy ilyen gyenge minőségű úton ekkora forgalmat talál, és nincs felkészülve rá, hogy ez a főút akár több időt is igényel Kiskunfélegyházáig, mint az autópálya onnan Budapestig.

Az E75-ösön csak ezen a héten nyolcan haltak meg, s ha egy halálos balesetnél van borzalmasabb, akkor az az, hogy hét vétlen életbe került három hanyag vezető hibája. Az E75-ös igazi veszélye, hogy az óvatosan közlekedő autós sem tudhatja, mikor vált elé egy kamion, és a nagy forgalom miatt egyetlen, az ellenkező sávba áthajtó kamion is tömegbalesetet tud okozni, még egy hétvégi éjszakán is.

Felszínes lenne azonban a három kisteleki honfitársunk vagy a nyaralásból hazatérő, vétlen németországi család halála után csupán az autópálya Szegedre érkezésének naptárára nézni. Sok esetben a tragédia a felelőtlenségnek ugyanabból a forrásából ered, mint azok a szabálytalanságok, amelyek a városban közlekedve fel sem tűnnek: egy gyalogos hosszasan álldogálhat az elsuhanó autók előtt a felfestett gyalogjárónál, a vezetők türelmetlenek egymással, az erős jármű vezetője erősebbnek érzi magát, az autó diktál vezetőjének, és nem fordítva. A biztonságos útra keléshez nem csak autópálya kell!
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sólyom a várban

"Ismerve Sólyom László életútját, határozott, markáns véleményformálását, nem nehéz megjósolni, az… Tovább olvasom