Délmagyar logó

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Hideg napok

"Hideg van mostanában mifelénk több szempontból is, hiszen az ország egyik fele most sem beszél a másikkal."
Mint már annyiszor, most is megült a hideg a Kárpát-medencében. Hetek óta mínuszokat mutatnak a hőmérők akkor is, ha a svájci hegyek között a kétezer méteren fekvő falvakban éppen plusz két-három fok van. De hát már csak ilyen a mi hegykoszorúkkal védett alföldünk Európában.
Hideg van mostanában mifelénk több szempontból is, hiszen az ország egyik fele most sem beszél a másikkal. Rendre pártok sajátítják ki a bölcsek kövét, jelölnék ki az egyedülállóan helyes utat ennek a nyomorult országnak. Például abban, hogy legyen-e vagy sem magánbiztosítás az egészségügyben. Könyörgöm, mikor adnak nekünk is választási lehetőséget? Mikor kérdeznek meg minket, mondjuk engem is? Mert én biztosan igent mondanék, sok tapasztalat okán.

Nemcsak azért, mert utazási egészségügyi biztosítások ügyében már nagyon kedvező benyomásokat sikerült szereznem, hanem például apósom műtétje okán is, akinek endoszkópos beavatkozással távolították el epeköveit. Először X város jó hírű kórházába feküdt volna be, amitől orvos ismerőseink rémülten eltanácsolták, ott sok betegénél lépnek föl komplikációk. Aztán apósomat Y város kórházában sikeresen megműtötték.

De vajon ki tudott volna erről a kockázatról ismerősök híján? Az üzleti biztosítás pedig arról is szól, hogy nem kötnek szerződést olyan kórházzal, ahol sok a szövődmény, ahol három-négy nap helyett sok beteg hat-nyolc-tíz napot kénytelen eltölteni a biztosító költségére. Hát ez nem a beteg, azaz az én érdekemet szolgálná? Igaz, ez nem azt jelenti, hogy a most elfogadott törvény valóban jó, csak hát a fürdővízzel mégsem kéne kiönteni a gyereket.

Csakhogy nálunk a politikai osztályon belül nincs párbeszéd, nem egyeztetnek lehetőségekről, részletekről, árnyalatokról és koncepciókról, csak az indulatok sokasodnak. A mi legnagyobb kárunkra. És ilyenkor fölrémlik előttem az az ember, aki a minap a kocsmapultnál bejelentette, hogy „március 15-én elsöpörjük ezeket a szemeteket", természetesen minden pártra gondolva. És kezdte kifejteni, hogy milyen országot is akarna. Aminek csak az a szépséghibája, hogy mindenféle nemzetközi játékszabályt felrúgva gondolná gazdaggá és erőssé tenni az országot. Amit Hugo Chavez még csak megengedhet magának, hisz Venezuelában a csapból is olaj folyik, nálunk viszont hónapok alatt elérhető lenne a forradalmi hevületért cserébe akár az 500–600 forintos euróárfolyam. Tessék csak mindezt átszámítani benzin- és gázárakra és rohamosan növekvő munkanélküliségre, exportcsökkenésre!

De ki mond nekünk erről bármit is? Vajon mikor fogunk végre igazán fontos dolgokról nem jelszavas indulatokban, hanem a valóság komplexitásában beszélni? Mikor fogjuk már fel, hogy a kompromisszumok – igenis – Istentől valók, hogy a dühödt acsarkodás ugyan hatalomba segíthet pártokat, azaz részeket, de csak bajba taszíthatja az egészet, a nemzetet? És még e reménytelenül civakodó, sokszor felelőtlen pártok is jobbak a semminél. Ahogyan Churchill mondta: a demokrácia szörnyű dolog, de még nem találtak ki nála jobbat.
Ami biztos, a tavaszi meleg előbb-utóbb kisöpri a Kárpát-medencében megült hideget. De a felelőtlen politikai hidegháború egyelőre végeérhetetlennek tűnik.

Az idén sem túl jók a kilátásaink ebben az egészségesen sokszínű, de sokak által egyszínűvé silányítani kívánt országban.

Olvasóink írták

  • 14. triatlonos 2008. január 02. 21:51
    „T. Szerző!
    A demokrácia szörnyű dolog, de az a legszörnyűbb, hogy mi sokszor a "pénzen vett" és az "egyszemélyes" változatának szenvedő alanyai vagyunk!”
  • 13. strangerr 2008. január 02. 19:24
    „Kedves Batray!

    Én elfogadom, hogy másnak más a véleménye, kérem Ön is tiszteljen meg ezzel.
    Hozzászólásaimban hol látott hazugságot?

    üdv
    str”
  • 12. strangerr 2008. január 02. 19:22
    „Kedves Ditti!

    "Az pedig biztosan nem fog működni, hogy a sokat kereső fiataltól többet vonnak le (aki mellesleg nem is jár orvoshoz), mint attól aki állandóan beteg!"
    Most is így van. Ha ezen változtatnak, akkor majd én sem fogom támogatni. De most erről nincs szó.
    A többi meg jóslás, ha majd változtatnak az alapcsomagon, ha majd szelektálnak a betegek között, ha majd , ha majd , ha majd....
    Ami pedig a kormányt illeti. Ez nem kormány kérdés. Az biztos, hogy a jelenlegi eü rendszer finanszírozhatatlan és igazságtalan.Hiányt produkált minden kormány alatt. Ez tény kérdés. Változtatni kell. Ez is tény.
    Hogy miként arról kellene vitatkozni. Ha nem magántőkével, akkor hogyan? Nem gondolom, hogy feltétlenül jobb lesz, de rosszabb semmiképpen sem. Az eü alap 70 %-a jött be a járulékokból, ki fizesse a többit?”
  • 11. batray 2008. január 02. 18:12
    „wazze strangerr magának mennyit jövedelmez h itt szórja a hazug igét? wazze a hízott disznó minisztercsaj csinálja hivatalból jó maniért meg pozicióból izombólwazze maga mennyit kap h hazugságokat terjeszt?”
  • 10. ditti 2008. január 02. 17:21
    „Strangerr!

    Ha minden ugyanúgy marad akkor miért kell bevonni a magántőkét? Ha a magántőke bent lesz akkor pedig profit fog keletkezni, amit ki is fognak vonni. Senki sem teszi be a pénzét csak azért mert Mari néni orvoshoz jár!!!
    Az pedig biztosan nem fog működni, hogy a sokat kereső fiataltól többet vonnak le (aki mellesleg nem is jár orvoshoz), mint attól aki állandóan beteg! Ez nem a fizetésen múlik hanem azon ki mennyi szolgálatatást vesz igénybe. Az első év azzal fog eltelni, hogy a biztosítók felmérik ki a kockázatos beteg (ki kerül nekik sokba) utánna ezeket az embereket igyekszenek kilökni a rendszerből!
    Persze most az ellenkezőjét álllítják, de azért ne nézzük hülyének a társadalmat mert azt elég nehéz elhinni, hogy a biztosító aki profitban érdekelt, ugyanolyan feltételekkel fog biztosíani egy 20-30 éves jól kereső egészséges emberet, mint egy 60-70 év közötti szívbeteget! Ezt nem kell elhinni, mert ez nincs így csak a mesében!
    Abban igazat mondanak, hogy mindenkinek jár szolgáltatás, de ha valakinek olyan betegsége van, ami esetleg milliókat visz el (kemoterápiás kezelés például) akkor azt kegyetlenül fizetni kell majd! Azért lesz az alapcsomag, ez ingyenes! (mellesleg fogadni mernék, hogy szinte semmi nem lesz benne)
    Mindenképpen figyelemreméltó, hogy valaki még hisz ennek a kormánynak, hiszen az elmúlt pár évben a csillagot is lehazudták, akkor most sem lesz másképp. Sajnos meg fogja látni, hogy az elmúlt 18 év legnagyobb népnyúzása fog eljönni 2009-től!”
  • 9. strangerr 2008. január 02. 16:34
    „Kedves Ditti!

    Amiről Ön beszél az az üzleti alapú eü biztosítás. Ez a törvény társadalombiztosítási törvény, tehát ugyanúgy a minden munkaválallaló által levolt járulékokból lesz finanszírozva, mint eddig. Aki többet keres attól többet vonnak le, mint eddig is volt.
    Az alapellátásban ugyanazok maradnak, mint eddig. Meghegyzem kiegészítő biztosítás eddig is létezett...”
  • 8. strangerr 2008. január 02. 16:26
    „Az eü alap hiánya 2006-ban 500 milliárd volt... Az napi 1,37 milliárd Ft... az óránként 57 millió Ft. Ez nem a kiadás, hanem a HIÁNY. Ezt a költségvetésből kell kiköhögni... Ez így jó? Maradjon? Meddig? Javaslatok? Talán emeljünk a járulékot?

    Miközben a gyógyszerártámogatás évi 389 milliárdra kuszótt fel.

    Ez kinek jó? A gyógyszergyártókat és az őket kiszolgáló orvosokon túl?”
  • 7. strangerr 2008. január 02. 16:20
    „Kedves Homer!

    A befektetőnek kell a haszon, tehát akkor nem a "kivonásban" érdekelt, hanem épp ellenkezőleg a fejkvóta emelésében.
    A megelőzés valóban nagyon fontos. Ezért a "befektető" abban lesz érdekelt, hogy a biztosítottja minden szűrésre elmenjen, hiszen ha a kórházi kezelését kell fizetnie az az Ő hasznát csökkenti.
    A jelenlegi rendszerben abban érdekeltek hogy minnél többen legyenek minnél tovább kórházban, mert többrt tudnak elszámolni és a zsebbe is több megy. Az utso kérdés tényleg érdekes, ha nálunk müködik az eü, akkor miért rossz az eü állapot?”
  • 6. .suhym. 2008. január 02. 15:54
    „Hmmm....., és ki fizeti a táppénzt adott esetben?

    "Mindezt alátámasztja a közzétett törvénytervezet, mely szerint az új pénztárak zrt.-ként működnének, és csak természetbeni betegellátást
    finanszíroznának, "táppénzt" viszont nem. Ennek fizetését a kormány nálunk is a munkáltatókra hárítaná. Ezért, ha a tervezetből netán ebben a formában törvény lenne, azt az egészségügy átszervezésével kapcsolatos előírásokkal együtt az Alkotmánybíróság elé lell vinni."
    Prugberger Tamás, egyetemi tanár

    www.magyarhirlap.hu”
  • 5. homer 2008. január 02. 15:17
    „Kedves stranger!

    Ön tudja -e, hogy még több pénzt vonnak majd ki( mert a haszon kell a "befektetőnek"!) az egészségügyből!
    Tudja-e hogy az Ön által említett Nagy-Britanniában(maradjunk Angliánál) mennyivel többet költenek megelőzésre(ez ott is állami feladat!)
    Hogy milyen a korházi ágyak kihasználtság(kb.mint Mo.-on)!
    Hogy hányan halnak meg idő előtt a hosszú várólisták miatt(kb. annyian mint majd itt) !
    Hogy milyen az állampolgárok általános egészségi állapota(sokkal jobb mint itt)!
    Stb,stb,stb,
    A cikkíró meg szégyellje magát, de nagyon..”
  • 4. ditti 2008. január 02. 15:09
    „Jézus Istenem! Az újságírók tényleg ennyire agymosottak, vagy csak sokat fizetnek nekik egy-egy ilyen cikkért?
    Bravó újabb MSZP-s propaganda iromány!!!
    Remélem a kedves család majd örömmel fizeti ki több 10 ezer Ft-ot a különböző műtéteire, csak azért, hogy mások ebből meggazdagodjanak!!! Akkor majd minden jó lesz,ugye?
    Strengerr! Milyen pazarlásról beszélsz? Arról, hogy ha valaki beteg, bármilyen társadalmi réteghez tartozik is meggyógyítják a kórházban. Hát 2009-től nem fogják! Tudod miért mert aki nem tudja kifizetni az vagy meghal vagy megy a bankba hitelért!!!!”
  • 3. strangerr 2008. január 02. 12:13
    „Az előttem hozzászólók tudják e h mennyi volt 2006-ban az egészség kassza hiánya?

    Hogy mennyit költött az állam gyógyszerártámogatásra?

    Hogy mennyi volt a korházi ágyak kihasználtsága?

    Hogy mennyivel több kórházi ágy van nálunk, mit az EU-ban?

    Hogy hány egynapos műtétet végeznek mondjuk Nagy-Britanniában és hányat nálunk?

    Hogy milyen arányban van a mandulatműtétek száma Baranya és Győr-Moson-Sopron megyében?

    És végül tudják-e, hogy mindezt a pazarlást ki fizeti ki?”
  • 2. siriusilant 2008. január 02. 11:14
    „Mérhetetlenül elszomorító, de tökéletesen igaza van az előttem szólónak. Ezek az emberek valóban ennyire vakok, tényleg nem veszik észre azt, hogy ebben az országban a hatalmat bitorlók milyen cinikusan és gátlástalanul rabolják- és árusítják ki hazánkat? Ez egy következmények nélküli ország! Ez az agymosott média pedig csak ezt a beteglelkű kormányt SZOLGÁLJA! Mi pedig annyit tehetünk, hogy elszenvedjük és tűrünk, nehogy kilőjék a szemünket azok, akiket mi tartunk el? Drága elvtársak, meddig akartok még harácsolni?”
  • 1. dondongó 2008. január 02. 08:43
    „A kormányzat elkülönített forrásokat arra, hogy a vidéki lapokban az úgynevezett egészségügyi reform propagandáját fizetett, újságírói véleménynek álcázott cikkekben népszerúsítsék. Minden bizonnyal e projekt terméke a fentebb olvasható vezércikk, ami pénzkidobás, mert az érintett újdondászok évtizedek óta arra vannak beprogramozva, hogy kedvenc pártjuk álláspontját transzmittálják az olvasóknak - külön díjazás nélkül is. Az (x) jelzést mindazonáltal korrekt lett volna kitenni a végére...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kicsi, savanyú

"A TV 2-n tegnap délben épp egy amerikai–német filmvígjáték ment, amikor váltott a kép, és… Tovább olvasom