Délmagyar logó

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 10°C | 21°C Még több cikk.

Hto a tankba

JEGYZET - "A politika tehetetlenül nézte, hogyan károsítják meg százmilliárdokkal az államkasszát."
A múlt héten jelentek meg az első híradások arról, hogy a nyugati határszélen látványosan beindult a fűtőolaj-turizmus. A magyarok kannában viszik a hto-t, mint a cukrot, ugyanis 310 forintba kerül, míg nálunk a gázolaj ára 430 körül mozog, ma is emelik. Természetesen nem fűteni akarnak vele honfitársaink, hanem dízelautójukat hajtani. Persze szabálytalan, büntetik, ha rajtakapnak valakit. Az új kocsikat gajra is vághatja, az öregek és traktorok viszont vidáman elpöfögnek vele – kímélve a környezetet. Tankonként akár 6000-et is lehet rajta keresni, az meg nem kevés. Egy osztrák kutasnál egy hónap alatt 40 ezer liter pirosított olaj fogyott, amit magyaroknak adott el.

Csongrád megyéből pedig újabban Szerbiába járnak hto-ért, itt még többet lehet spórolni literenként, mint kollégám írásából kiderül, 272 forintot kérnek érte. Közvetlenül a járműbe nem szabad csapolni, ám kannákban annyit vihetnek, amennyit elbírnak. Mindenki jól jár, a kutas és a kuncsaft is. Utóbbi akkor nem, ha a vámosok, NAV-osok elkapják, mert 30 ezerre büntethetik.

Akinek a hto–gázolaj játszmáról nem az 1990-es évek olajszőkítéses ügyei jutnak eszébe, akkor az vagy még nem élt akkor, vagy nem Magyarországon. A politika tehetetlenül nézte, hogyan károsítják meg százmilliárdokkal az államkasszát éveken át. A szőkítők a beszínezett hto-t világosították ki, és arra az árkülönbözetre utaztak, ami a fűtő- és a gázolaj között volt. Utóbbi több mint duplájába került a kutaknál, holott a két termék lényegében megegyezett. Az olajos ügyeket külön parlamenti bizottság tárgyalta, rejtélyes gyilkosságok, öngyilkosságok, tragédiák és mesés meggazdagodások szegélyezték mindazt a történetfolyamot, ami hosszú éveken át zajlott. Lezárásuk mondhatni felemásra – vagy kis túlzással semmilyenre – sikeredett.

Természetesen senki nem gondolja, hogy most ismét vasúti szerelvényeken csempészik be majd külföldről a hto-t. Ez vélhetően megmarad kannás, 50–60 literes biznisznek. Az már inkább elgondolkodtató, amit az egyik fuvarozó cég tulajdonosa nyilatkozott: a gázolaj már olyan sokba kerül itthon, hogy évi több milliót takaríthat meg, ha járműveivel külföldön tankol. Sajnálja, de ő is pénzből él.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Számmisztika

"Az urak persze ezeket az áremelkedéseket észre sem veszik." Tovább olvasom