Délmagyar logó

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 1°C | 8°C Még több cikk.

Kapcsoljunk!

"A hazai utakon egyetlen évben (például 2004-ben) egy kisebb falunyi (több mint ezerkétszáz) ember meghal, egy kisvárosnyi (közel húszezer) pedig megsérül. A számok azt is mutatják, a Dél-Alföldön történnek a legsúlyosabb balesetek, mert errefelé száz sérültből hat-hét meghal, mert itt ugrásszerűen nőtt az ittasan vezetők száma."
A hazai utakon egyetlen évben (például 2004-ben) egy kisebb falunyi (több mint ezerkétszáz) ember meghal, egy kisvárosnyi (közel húszezer) pedig megsérül. A számok azt is mutatják, a Dél-Alföldön történnek a legsúlyosabb balesetek, mert errefelé száz sérültből hat-hét meghal, mert itt ugrásszerűen nőtt az ittasan vezetők száma. Még csak négyet aludtunk az új esztendőben, de már megtörtént az első halálos áldozatot, illetve az első súlyos és könnyebb sérülteket követelő baleset. Figyelem! Bekapcsolt a vészvillogó!

Ha a közlekedés biztonsága három fő tényező által befolyásolható, akkor ezek közül a legdrágább az útépítés. Magyarországon nemszeretem adottságnak tekinthetjük, hogy a túlterhelt és gyenge minőségű aszfaltcsíkok erősítésére, biztonságos pályává alakítására a szükségesnél sokkal kevesebb a pénz. De bármilyen veszélyes is az út, ha azon nem közlekednek, akkor nincs baleset. Leegyszerűsítve úgy is mondhatnánk, a balesetet a közlekedők okozzák, az úthiba csak minden századik tragédia egyik oka.

A biztonság a járművek állapotától és a közlekedők felkészültségétől is függ. Hiszen az ember sérülésével járó közúti balesetek zömét – a Dél-Alföldön több mint 81 százalékát – személyszállító jármű (gépkocsi, kerékpár, motor) okozza, bár az esetek közel 6 százalékáért a gyalogos a hibás. A karambolok döntő többsége (közel 90 százaléka) a járművezetők hibájából következik be, mert nem megfelelő sebességet választanak, mert szabálytalanul változtatnak irányt, mert nem adják meg az elsőbbséget. A járművet használók túl keveset tudnak a KRESZ-ről, hiszen Magyarországon ilyen tanulmányok nélkül is használható a drótszamár, újabban meg a nyolc általános se kell a jogsihoz. A szabályok betartása, a közlekedési morál pedig kritikán aluli. Holott ez utóbbin változtatni nem kerülne pénzbe, csak figyelembe és fegyelembe. A legtöbben a legtöbbet e téren tehetnénk azért, hogy az a bizonyos kisebb falunyi magyar a közutakon, vagyis köztünk maradjon. Kapcsoljunk!

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Anyósülés a buszon

"Mielőtt megvádolna valaki, hogy azt se tudom, mi az anyósülés, kijelentem, nyelvünk ilyen… Tovább olvasom