Délmagyar logó

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 1°C | 7°C Még több cikk.

Kátyútemető

"Röszkén és Nagylaknál tavaly együttvéve körülbelül 100 millió forintot fizettek be az államkasszába."
Az ég kék, a fű zöld, a nők hazudósak – mondja az amerikai filmben az utolsó cserkész. Mindig ez jut eszembe, amikor a szegedi nagykörút kátyúit próbálom túlélni anélkül, hogy elharapnám a nyelvem, vagy felnit kellene cseréltetni az autómon. Ilyenkor rendszerint azzal toldom meg az akcióhős aranyigazságát, hogy „és télen nyílnak a kátyúk". Meg tavasszal és nyáron és ősszel. Mantrázzuk, hogy az útfoltozók versenyt futnak a repedésekkel. Ismételjük: nem elég a pénz, hogy egyszer végre jól megcsinálják az útjainkat. Ezért aztán minden gödörfelelős – legyen az állami vagy városi útkezelő – tüzet olt ott, ahol a legjobban ég, vagy mismásol, és próbálja áthárítani a költségeket, ha feltűnik egy óvatlan bevásárlóközpont-építő. Aztán túllépünk ezen is, mintha kátyú lenne. Hacsak csoda nem történik, jövőre sem találnak tízmilliárdokat a költségvetésben kátyútemetésre.

Felbosszant, ha józan ésszel végiggondolom, hogy a városon túlsúllyal végigromboló kamionosok Röszkén és Nagylaknál tavaly együttvéve körülbelül 100 millió forintot fizettek be az államkasszába. Ha ezt a nevetséges összeget egyenesen a szegedi nagykörútba aszfaltoznák, akkor is csak a Mars tértől a Bertalan hídig takarná be tíz centi vastagon.
Józan ésszel lebetonoznám én az összes főcsapást, nem kenegetném aszfalttal, mert a beton olcsóbb és gyűrhetetlen. Jogos a kérdés, hogy hová teszem addig a millió járművet. És mi lenne, ha felmelegítenénk a régi ötletet, és nem az utakra pazarolnánk a kevéske pénzt reménytelenül, hanem a vasútra áldoznánk? Zúgjanak át a vonatok a temérdek kamionnal éjszakánként százas-százhúszas tempóval az országon, hogy észre se vegyem! A kamionos meg fizessen be érte, mondjuk, 10 ezret, és aludja ki magát! Ha ennek ellenére aszfaltra vágyik, gomboljon le 1 milliót, majd meggondolja. Józan ésszel.

Olvasóink írták

  • 4. őrgróf 2010. január 09. 11:42
    „csak úgy, elgondolkodtatónak: Olaszországban a maffia hol kezdte meg "áldásos" tevékenységét? ( mármint milyen témában?)”
  • 3. erdeic 2010. január 08. 06:58
    „Jó a cikk és logikus a következtetés. Erről a katonaság (és más fegyveres testületek) örök adomája jut eszembe a szögletes tárgyak gurítása és a kerek-gömbölyű dolgok tologatása témakörében. A lobby dolog szerintem nem komoly, hiszen a teljes út-felújítás sokkal nagyobb és drágább beruházás, mint a foltozás, ill. 6-8-10 évente azt is lehet kezdeni újra... Biztosan kevesebb, de komolyabb cég maradna, feltehetően nagyobb szakértelemmel...”
  • 2. K.T. 2010. január 07. 17:11
    „Kedves őrgróf!

    Akkor nagyon sok aszfaltfódozó vállalkozás menne tönkre és jónéhány politikus is.
    Nem üzlet nekik sajnos a hosszútávon kigondolt, működő és kivitelezett közlekedés.

    Kedves Dombai Tünde!
    Ez egy jól sikerült darab. Sok ilyet kívánok.

    Vasút és beton.
    Mindkettő benne van a KÖZOP-ban, mégsem tesznek érte semmit, illetve a vasutat folyamatosan sorvasztják.
    Nem akarom felhúzni magam rajta, pedig lenne mit írni...”
  • 1. őrgróf 2010. január 07. 17:01
    „Kedves Tünde! Kb 15 éve feszegetem ezt a témát minden fórumon, amit szerény képességeimmel elérhetek.
    ( max. országgyűlési képviselő) Mindig süket fülekre találtam, sajnos. Pedig nem csak az utak állapota nem romlana, hanem a légszennyezettség is csökkenne, és olcsóbb lenne a szállítás! ( Ugy-e a lobbik...)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Amerikába kéne menni

"Az autósok többsége ekkora drágulás után sem érzi, hogy átléptük a lélektani határt." Tovább olvasom