Délmagyar logó

2017. 01. 17. kedd - Antal, Antónia -5°C | 1°C

Kocsiinvázió

"Egy biztos: sokféle bűnt el lehet követni Szeged közlekedési rendjével szemben, akár még büntetlenül is. Csak azt ne kockáztassa meg senki, hogy sárgán villogóra állítja a közlekedési lámpákat a Bertalan híd szegedi hídfőjénél, a nagykörút bármelyik szakaszán, netán a Kossuth Lajos sugárúton. "
Egy biztos: sokféle bűnt el lehet követni Szeged közlekedési rendjével szemben, akár még büntetlenül is. Csak azt ne kockáztassa meg senki, hogy sárgán villogóra állítja a közlekedési lámpákat a Bertalan híd szegedi hídfőjénél, a nagykörút bármelyik szakaszán, netán a Kossuth Lajos sugárúton. Mert akkor valóban elmondhatjuk mi is, amit a csigák suttognak egymás fülébe: a túloldalra átjutni lehetetlen, oda születni kell. Egyben megnézhetjük azt is, hogyan hömpölyög át Csongrád megye székhelyén a Makót és a falvakat már ellepő, Kamion nevű folyó, aminek pontos eredetét egyetlen térkép sem tünteti fel. Ám azt mindenki tudja: éppen olyan széles, ahány útsávot megépítettek elődeink Szeged városi szakaszán.

Olyan helyzet állt elő Csongrád megyében, amire, valljuk be őszintén, számíthattunk, ám mégsem számítottunk. Románia és Bulgária uniós csatlakozásával elindult a Balkán Nyugat-Európába, soha nem látott méreteket öltött a Magyarországon átzúduló teherforgalom. Ha még nem is bénult meg a közlekedés szűkebb pátriánk Nagylak és az E5-ös sztráda közötti szakaszán, a helyzet akár válságosnak is tekinthető.

Elnézvén a végeláthatatlan kamionsort, bizony igazat kell adnunk azoknak az uniós közlekedési szakembereknek, akik évek óta harsogják: a lehető legtöbb pénzt kellene áldozni vasútfejlesztésre, a szállítást közútról vasúti vagonokra terelni, mielőtt még szétdöngölik összes utunkat a kamionok. És persze azoknak is, akik egyre hangosabban érvelnek: az M43-as Szegedet, Makót és a közbeeső falvakat elkerülő szakaszát, a ma még Szeged határában veszteglő sztrádát rohamtempóban kell megépítenünk.

Hallani ugyan ígért céldátumokat 2012-re, s ki tudja, még melyik esztendőkre, de ez minket, a kamionok terhe alatt nyögőket nem igazán vígasztal. Az utak vályúiban ugyanis már elveszhet egy alacsonyabbra nőtt motoros, a főútról lekanyarodó járművek vezetői meg azt hiszik, a gyűrt aszfalton verve szét a lengéscsillapítókat, szlalompályán edzenek, túlélőtúrára készülődve. Az út menti házak gazdái pedig aggódva lesik, mikor jelenik meg az első repedés a falakon.

Őket aligha nyugtatja az egyébként nagyon örvendetes tény: Szeged szupermarketjeiben egyre nagyobb a romániai bevásárlók rohama. És nem csupán a kereskedők dörzsölhetik elégedetten a markukat, államunk kincstárába is jóval több pénz folyik be forgalmi, s egyéb adókból ennek nyomán, mint egy évvel korábban. No, ebből a pénzből (is) kéne visszacsorgatni, mielőtt az előbb említett útvályúkból már csak a kamionok teteje látszik ki.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tovább lagzizunk

"Úgy látszik, a lakodalmas műfaj soha nem megy ki a divatból. Manapság meg, a retro korszakában… Tovább olvasom