Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 8°C

Kocsikert

"A Temesvári körút és a Székely sor sarkánál, valamint a környező kis utcákban kialakuló káoszban aztán lehet káromkodni, rendőrrel, városgazdával pörölni, és persze elhitetni magunkkal: még időt is nyerünk, ha kocsinkkal ledöfünk nyolc kukát, három padot, de csak azért se keresünk magunknak helyett az immár egy éve kialakított, Torontál téri ingyenes parkolóban."
Vajon egy sportrajongó szegedi hány métert hajlandó gyalogolni? Megítélésem szerint húsznál többet semmiképpen. Legalábbis ezt mutatja az újszegedi sportcsarnok körüli tájkép minden nagyobb sportesemény idején. Amikor az autóval érkezők képesek négykerekűjükkel akár egy fa ágán is parkolni, csak még véletlenül se kelljen leküzdeni az autó lezárása után a Torontál tér és az aréna közötti gigantikus, mintegy százötven méteres távolságot.

A Temesvári körút és a Székely sor sarkánál, valamint a környező kis utcákban kialakuló káoszban aztán lehet káromkodni, rendőrrel, városgazdával pörölni, és persze elhitetni magunkkal: még időt is nyerünk, ha kocsinkkal ledöfünk nyolc kukát, három padot, de csak azért se keresünk magunknak helyett az immár egy éve kialakított, Torontál téri ingyenes parkolóban.

Pedig csillagos ötössel jutalmazható kezdeményezés volt e parkolóközpont felújítása. Ugyanis nem csupán sportrendezvények idején, netán az uszodákba ellátogatva használhatják a szegediek ezt a „kocsikertet", hanem lehorgonyozhat itt a Makóról, Deszkről, Tiszaszigetről (hogy csak három példát említsek) munkaügyben beérkező vendég is.

A közelből aztán busszal is, trolival is átjuthat a Tisza másik oldalára, s egy percig sem kell attól tartania, hogy Szeged belvárosában parkoló keresésével, a fent már említett káromkodással, netán a megnyomott autókarosszéria miatt kapott ideggörcsös fetrengéssel telik majd ideje, miközben még jól meg is büntetik.

Esély ugyanis mindegyikre van, Szeged közlekedése nagyon hasonlatossá vált Budapestéhez. A reggeli csúcsforgalom összeér a délutánival, a városon átdübörgő kamionforgalom pedig arról is gondoskodik, egyetlen nyugodt perce, szabad négyzetmétere se maradjon a kocsival araszolónak.

Így aztán nem kell briliáns eszű ötletgazdának lenni ahhoz, hogy a város vezetését ösztökéljük: Szeged minden bevezető pontján próbáljon föllelni olyan területet, ahol a Torontál térihez hasonló parkolókert alakítható ki. Így a bejárók – érkezzenek Sándorfalváról, Hódmezővásárhelyről, Balástyáról – már a körtöltés környékén fékezhetnének. Innen aztán arcukon széles mosollyal folytathatnák útjukat, „tömegközlekedve", netán gyalog (mert a helyváltoztatásnak ez a módja is működik, ne feledjük, immár évmilliók óta) a munkahelyükre, vagy a megcélzott boltba.

Tudom, nem könnyű a régi szokásoktól eltántorítani a volánjukba szerelmes úrvezetőket. De biztosra veszem: aki századszor is bent ragad a szegedi belváros valamelyik dugójában, egyszer csak észreveszi: nem a legbutább szervezők találták ki a „Parkolj és közlekedj!" jelszavát.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Füstölgés a dohányzásról

"...a dohányzásellenes törvény csak nagyon kevés embert tántorít el szenvedélyétől, és ez pláne igaz… Tovább olvasom