Délmagyar logó

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 35°C Még több cikk.

Logisztika - politika

"Végre megvan az első. Valljuk be őszintén: a helyi politikai vezetők és a polgárok is erre várnak már évek óta. Hogy Szegeden a magántőke jelentős szerepvállalásával olyan beruházás kezdődjön, amelynek révén új munkahelyek jöhetnek létre, nagy méretű, új telephely épülhet ki."
Végre megvan az első. Valljuk be őszintén: a helyi politikai vezetők és a polgárok is erre várnak már évek óta. Hogy Szegeden a magántőke jelentős szerepvállalásával olyan beruházás kezdődjön, amelynek révén új munkahelyek jöhetnek létre, nagy méretű, új telephely épülhet ki. Arra, hogy azt a gazdasági fejlődést, amelyet Észak-Nyugat- és Közép-Magyarország jó egy évtizede élvez, a Dél-Alföld is megtapasztalhassa. Mert munkahelyet eddig is teremtettek a kicsik és a közepesek.

Fejlesztettek is. De egy új átadott autószalon vagy elektronikai berendezések tervezésével, építésével foglalkozó cég nem azt testesítette meg, amire az emberek rettenetesen ki vannak éhezve.

Mondjuk ki: Szegeden választást nem városszépítéssel (díszburkolattal, virággal), csodálatos rendezvényekkel (cirkusszal, tűzijátékkal) lehet nyerni, hanem nagyobb léptékű munkahelyteremtéssel (kenyérrel). Ezt a városvezetők is tudják jól, és nem véletlen a nagy igyekezet, a próbálkozás. Legenda vagy részben talán igaz is, hogy repülőtérért és M43-asért cserébe nem szállt Szeged ringbe a kulturális főváros címért – Pécs riválisaként. Évekig röhögött minden utazó a repceföldön álló logisztikai központ tábla láttán; ha minden jól megy, ott hamarosan építkezni kezdenek.

Szeged a rendszerváltás óta először élhet igazán a fekvéséből adódó lehetőségekkel. Azzal, hogy két nagy transzeurópai tengely ágazik el a városban: egyelőre az anyatejgyűjtő meg a bezárt kisposta sarkán, hamarosan a logisztikai központnál. Sőt menjünk még messzebbre!: Szeged először profitál a trianoni határok közelébe szorított helyzetéből. Hiszen a logisztikai központ egy másik éltető adottsága az, hogy itt húzódnak az unió határai.

A Dél-Alföld központjává váló város számára a legnagyobb kockázatot is ez jelenti egyben. Románia uniós csatlakozása kész tény, és a befektetők is ennek tudatában döntenek. A nagy bizonytalansági tényezőt azonban Szerbia és Montenegró jelenti. Szeged hamarosan épülő logisztikai központjának, gazdaságának sikere attól függ, mit akar kezdeni az unió a Jugoszlávia romjain így-úgy működő szomszédos állammal.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az egyetem holdudvara

"A sárga irigység jelei mutatkozhatnak a nem szegedi egyetemi kutatókon. Mert irigylésre méltó… Tovább olvasom