Délmagyar logó

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 13°C | 21°C Még több cikk.

Megfizetjük

JEGYZET - "Gyakorlatilag szinte mindent közúton szállítanak, tehát mindennek az árára hatással lesz."
Megfizetjük, mert egyszer mindenért fizetni kell. A kormányzat eldöntötte, hogy az e-útdíjat behajtja, és hát ne legyen kétségünk, a többség ezúttal is mindent visz. Jövő hétfőtől, ha a fene fenét eszik is, a teherfuvarozók fizetni fognak a gyorsforgalmi, illetve az egy és a két számjegyű utak használatáért. Nyilván erre szükség van, mert a járműforgalom fontos bevételi forrás, és aki járt már mellékutakon, az tudja, hogy ott katasztrofálisak az állapotok, tehát kell pénz, amiből előbb-utóbb helyrehozzák. Az egyéb környezetkárosítás, a nagyvárosok elkerülése mind-mind pénzbe kerül, vagyis logikus, hogy a teherfuvarozók fizessenek, mint a katonatiszt.

Csakhogy – mert nálunk mindig van csakhogy – ezt a bizonyos elektronikus útdíjat nevéből következően elektronikus úton kellene befizetni, ehhez pedig regisztráció, számítógépes háttér és ellenőrző kapu kellene, meg az is, aki működteti. Mindenekelőtt azért, hogy az egésznek értelme legyen. Ne újabb sarcnak tűnjön, hanem logikus megoldásnak, az állam nyújtson is valamit, ha már újabb bőrt próbál meg lehúzni az érintettekről. Tévedés ne essék, ha az áruszállításnak ezt az alapvető szabályozását felemás módon sikerül megvalósítani, az érintettek többsége inkább előbb, mint utóbb kijátssza. A magyar találékony. Ha nincs ellenőrzés, mi késztetné a most mellékutakon járókat, hogy fizessenek?

És ez nem a teherfuvarozók magánügye. Gyakorlatilag szinte mindent közúton szállítanak, tehát mindennek az árára hatással lesz. Mert a fuvarozók a megnövekedett költségeket a megrendelőjükre, végső soron valamennyiünkre hárítják át. Azt rebesgetik, hogy az élelmiszerárak akár 30 százalékkal is megugorhatnak.

Tehát elméletileg szükséges az útdíj, ha az útfenntartásra és a környezetkárosításra gondolunk (a modernizáció úgyis kiköveteli a változtatásokat), de miért kell ezt így elkapkodni? Ha nincsenek meg a feltételek, akkor mi értelme a gyors bevezetésnek? Hogy régóta szó van róla, az nem azonos az egyeztetéssel. Egyedül arra tudok következtetni, hogy kell a bevétel az államkasszának. Tehát megfizetjük.

Olvasóink írták

  • 2. alfoldi 2013. június 26. 02:30
    „Az utakat nem a Trabantok, hanem a kamionok teszik tönkre. Miért lenne helytelen az, hogy az fizessen, aki a kárt okozza?
    Másrészt:
    miért lenne baj, az, ha a teherszállítást végre a vasút végezné? Ehhez az kellene, hogy a vasúti olcsóbb és gyorsabb legyen!
    Harmadszor:
    miért kell miskolci tejet inni Szegeden, és miért viszik el a szegedi tejet Sopronba? (Most kitaláltam városneveket, de nem vagyok messze a valóságtól.) Sok az értelmetlen ide-oda szállítgatás. Vagy tápai kenyér vs. lipóti! Hogyan is kerülhet annyiba a sziciliai narancs, mint a szatymazi alma? Nagy macinációk zajlanak a szemünk előtt. Ezt is természetesnek vesszük? Ezen miért nem háborgunk?
    Majd meglátjuk, hogy rendet tud-e ebben is vágni. Ezek után a szegedi tejnek sokkal olcsóbbnak kellene lennie, mint pl. a nyíregyházinak! Ami megint normális lenne!
    Nem baj, ha a dolgok a helyükre kerülnek!”
  • 1. csonakos 2013. június 25. 10:09
    „Jó meglátás! Az élelmiszerek nem képezik a rezsi részét! Így nyugodtan emelkedhetnek újabb 30 %-kal! Különben is éljen a nagy vezető! Éljen a rezsicsökkentés! Éljen a költségek átrendezése! Mi, lassan nem tudjuk miből éljünk!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Padlótörlés

"A rezsicsökkentésből származó megtakarításait szedi vissza tőle forintonként a kormány." Tovább olvasom