Délmagyar logó

2017. 12. 14. csütörtök - Szilárda -1°C | 9°C Még több cikk.

Muskátli a gödörben

JEGYZET - ˝Az 55-ös főút felújításának sem tudtunk volna nekiugrani.˝
Irtózom a rossz utaktól. Ha autóversenyt látok a tévében, a szemem nem a versenyautókon ragad meg, hanem a tükörsima aszfalton. Hogy igen, van ilyen is. Amikor 2009-ben Sebastian Vettel a szegedi rakparton mutatta meg a gyorsulás trükkjeit, és a légi felvételeken nyomon követhettük az útját, én akkor sem a járgányát, hanem a rakpartot láttam. A foltos, hepehupás rakpartot. A kamera nem tudott olyan egybefüggő útszakaszt mutatni, amelyen tíz méter hosszan rendben lett volna az aszfalt.

Az ország 31 ezer kilométeres úthálózatából – amiben az önkormányzati utak, mint például a rakpart, nincsenek benne – alig több mint 2500 kilométert lehet jó minőségűnek nevezni, 20 ezer kilométernyi út állapotáról jobb nem is beszélni. Úgy 8 százaléknyi útburkolat van tehát rendben. A minősíthetetlen utak gödreibe tavasszal muskátlit ültetnek az ott élők, hogy legalább 2 percre felhívják magukra a figyelmet a televízióban. Az ilyen útnak már rég eltűnt a széle, az autós a felezővonalon kerülgeti a lyukakat. Ha pedig egy rendes útszegélyt is látni szeretnénk, el kell utaznunk a Balatonig.

Az a legszomorúbb, hogy útfelújításokra a magunk erejéből még mindig nem futja. Uniós pénz nélkül a katasztrofális állapotú 55-ös főút felújításának se tudtunk volna nekiugrani. A Regionális Operatív Programok 164 milliárd forintjából csak tavaly 55,5 milliárdot használtak fel arra, hogy a legrosszabb állapotú utakból közel 436 kilométernyit teljesen felújítsanak – olvasom. Idén az EU-nak köszönhetően 34,2 milliárd forintot lehet utakra költeni.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vonzások és választások

˝Nem térnénk át a párizsira.˝ Tovább olvasom