Délmagyar logó

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 22°C | 35°C Még több cikk.

Nagy levegő

"Lehet, hogy mindettől függetlenül ez most tényleg fontos fordulópont. Ennyi pénzt egyszerre tényleg nem költhettek még az évszázadok óta szidott közlekedési infrastruktúrára Magyarországon."
„Minden idők legjelentősebb közlekedésfejlesztése" – így mutatta be a kormányszóvivő a kétéves, több mint ezermilliárdos programot. Aztán szóba hozott egy-két konkrét helyszínt, és végül azt mondta: a teljes listát majd csak csütörtökön hozzák nyilvánosságra. A magyar politikával együtt élő ember ilyenkor arra gondol: ez a késleltetés píárfogás. Ez olyan nagy jelentőségű jó hír, hogy el kell nyújtani a „katarzist". Hiszen most nagyon sokan kíváncsiak arra, rajta van-e a listán a településüket érintő út vagy nincs, elindulhat-e a következő két évben az építkezés, vagy nem. Hadd hívogassák csak ellenzéki polgármesterek a minisztériumi ismerőseiket, hadd ne tudják eldönteni, legalább egy napig, hogy most köszörüljék-e kormányostorozó dörgedelemre a torkukat, vagy ne. Hadd gondoljanak a kemény odamondogatások, tüntetések évei után most legalább egy napig epedő várakozással a kormányra.

Lehet, hogy mindettől függetlenül ez most tényleg fontos fordulópont. Ennyi pénzt egyszerre tényleg nem költhettek még az évszázadok óta szidott közlekedési infrastruktúrára Magyarországon. Az unió is most először ad nagyon jelentős összeget, aminek elköltése látványos eredménnyel jár. Jelentős hatása lesz Magyarországon annak, ha 770 kilométernyi út épül és újul meg – ha nem is azonnal, de belátható időn belül –, ezenkívül pedig jut hidakra, vasútra, városi villamosközlekedésre.
Tényleg másodrangú, hogy ezekből a következő választásokra látszik majd valami: a lényeg, hogy elkezdődnek. A kormány – és tábora – most arra is számíthat, hogy ezennel elkezd kimászni az a bizonyos traktor a sáros gödörből, ahová, ugye, ne firtassuk, kinek a hibájából, belecsúszott.

Ízlés dolga, hogy erről a két napról és az elmúlt tizenhét évről mit gondolunk. Azért engedtessék meg egy kis keserű szájíz, amiatt, hogy „minden idők legjelentősebb közlekedésfejlesztését" korábban, magunktól nem sikerült elindítani; hogy mindez nem jöhetett volna létre, ha nincs az Európai Unió.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csapdában

"A Dél-Alföld népessége úgy érzi, beszorult Európa hátsó udvarába. Erősen ott érezte magát, amikor… Tovább olvasom