Délmagyar logó

2017. 09. 20. szerda - Friderika 10°C | 19°C Még több cikk.

Ne vágj ki minden fát!

"Tenyerén hordozta a jóisten azt a szegedi taxist, akinek autójára rádőlt a kiszáradt fa. Még inkább utasát, aki alig valamivel korábban szállt ki mellőle."
Tenyerén hordozta a jóisten azt a szegedi taxist, akinek autójára rádőlt a kiszáradt fa. Még inkább utasát, aki alig valamivel korábban szállt ki mellőle. Az „anyósülésből". Mert csak így hívja a köznyelv a jobb elsőt. A sors nagyon különös fintora, hogy ebben a taxiban egyedül itt nem lett volna esélye a túlélésre az utasnak. Persze amikor még úgy gondolta a tréfálkozó magyar autós, hogy ide kell ültetni élete párjának nem szeretett, mindenbe beleszóló, ráadásul rosszul is főző anyukáját, még nem voltak olyan beépített biztonsági rendszerek, mint ma. A statisztika szerint viszont messze ez volt a legveszélyeztetettebb hely az autóban. Valószínűleg ma is az, főleg ha csak egy légzsák van beépítve, és az is a vezető elé.

A felülről érkező csapásra ma sem tesztelik olyan alaposan az autókat. Szimulálják ugyan a borulást, s tervezetten megerősítik az utascellát, de mindenre nem lehet felkészülni. Nincs az az ésszerűen erős, gazdaságosan legyártható autó, amelyiknek A oszlopa kibírta volna a régen elszáradt gyökerű, lezuhanó szegedi fatörzset. Ez az Espace sem bírta, de még így is dicséretesen tört a több mint húsz éve kategóriateremtőként megjelenő, ma már negyedik sorozatánál tartó családi egyterű.

Mindenesetre a taxis második születésnapot is ünnepelhet ezután, s kívánunk neki mielőbbi felgyógyulást. Az illetékeseknek pedig gyorsított fakivágást – legalább amelyikről szemrevételezéssel is megállapítható, hogy már nem él. Ez pedig elég régen kiszáradt már, ami nem azt jelenti, hogy sorstársai nem állnak még jó néhány évet rendületlenül.

De inkább ne álljanak!

A szegedi taxis esete fatális véletlen, ám az autósok a kocsiban ülve jellemzően nem szeretik a fákat. Elterjedt, szakmai körökben is gyakran hangoztatott vélemény, hogy ki kellene vágni az összes út menti fát, s ezzel is csökkenthetők lennének a halálos balesetek. (Meg persze azzal is, hogy lassabban megyünk.) Ezzel együtt az új építésű utak növénytelepítését pontosan megtervezik: a balesetveszély miatt az ívek, kanyarok külső oldalán, a gyorsforgalmi utak védősávjában nem ültetnek fákat.

Szegeden régi fa dőlt rá a régi útra, de nem lehet kivágni minden fát.

Olvasóink írták

  • 2. patron 2008. május 17. 00:20
    „JA.”
  • 1. karúszó 2008. május 16. 16:39
    „már elnézést de mi ez az összevissza szar?!
    vannak mondatok amiknek semmi értelme, a többi meg összevissza csapongva követi egymást. monnyonle!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Postásgyilkosság

„Meghalt egy ember! Őszinte részvétem a családnak! Édesanyám postás egy faluban. Vele is… Tovább olvasom