Délmagyar logó

2017. 12. 11. hétfő - Árpád -1°C | 13°C Még több cikk.

Nem ússzuk meg

Jegyzet - "Ki kellene végre találni Szegedet."
"Budapest, Hévíz, Hajdúszoboszló – most, a versenyláz idején sorrendben ez a három magyarországi város vezeti azt a listát, amelyen az eltöltött vendégéjszakák száma alapján szerepelnek. Szeged még mérhető helyet, de csak a tizennegyediket foglalja el, aminek az értékét egyedül az emeli, hogy például Pécs csak utánunk következik. Az első helyezettekben az a feltűnően közös, hogy egytől egyig fürdővárosok, vagyis az odalátogatók elsősorban nem várost néznek, lovagolnak vagy fesztiváloznak, hanem áztatják magukat a meleg- és/vagy gyógyvízben.

Persze az említett programok is érdekesek, és ezek mindegyikében Szeged külön-külön is jeleskedik. De ha szeretnénk feljebb tornászni magunkat az efféle felmérésekben, akkor tudomásul kell vennünk a lehető legszélesebb körű igényeket. Van folyónk (ha nem is szőke), van paprikánk (különleges és csemege) és vannak napsugaras házaink, de ezek, lássuk be, csupán a kuriózumok iránt érdeklődőknek és a sznoboknak érdekesek. Bármilyen hatékony is a lobbijuk. Egyébként nem hatékony. A Tiszával nem tudunk mit kezdeni, a paprikatermesztők a hazai igényeket sem tudják kielégíteni, a napsugaras házak a kutyát nem érdeklik, pedig...

Vagyis ha azt szeretnénk, hogy minél többen jöjjenek Szegedre, és minél tovább maradjanak, akkor a reklámot nem úszhatjuk meg. Közhelyekre nem lehet turizmust építeni. Szőke Tisza, napfény városa – ezek az átlagos szegedinek sem mondanak semmit. Régóta hajtogatom, tehát már magamat is ismétlem: ki kellene végre találni Szegedet. Azaz először nekünk kéne valamiért nagyon megszeretnünk ahhoz, hogy az idegeneknek is vonzó lehessen. A Napfény- és az Anna Fürdő népszerűsítéséről már nem is beszélve."

Olvasóink írták

  • 2. Agáta 2012. augusztus 12. 20:10
    „A Halászlé Fesztivál is vonzana ide sok embert, még a közeli országokból is. Egyik rokonom 2 éve ígérgeti, hogy meglátogat. Írtam neki erről a rendezvényről (részemről mint városlakó, a marketinges feladatomnak eleget tettem) és most végre eljönnek (Bécsből), mert nagyon szeretik a halat, így össze kötik a kellemest a hasznossal. Azon a hétvégén a gyerekem is haza jön Pestről. Mások is csábíthatnának ide külföldi és belföldi rokont, ismerőst!”
  • 1. macs 2012. augusztus 10. 19:32
    „"Régóta hajtogatom, tehát már magamat is ismétlem: ki kellene végre találni Szegedet. Azaz először nekünk kéne valamiért nagyon megszeretnünk ahhoz, hogy az idegeneknek is vonzó lehessen."
    Nos, ezt nem értem. Pontosabban egy részét értem, valaki, akárki, de találja már ki Szegedet!
    Tehát:
    1. megkeresni Valakit és felkérni a feladatra.
    2. kereséssel megbízni Valakit (nem = a feladattal megbízandóval).
    3. határidő a + végtelen.
    A 2. mondat - lehet, hogy rossz a szövegértésem - arról szól, hogy először nekünk, szegedieknek kéne megszeretni a városunkat. Nos, biztos sokan vannak, akik nem szeretik Szegedet, de szerintem nagyon sokan szeretik. Ki ezért, ki azért. Egy turista nem azért jön ide, mert a város lakói szeretik a városukat. A vendégek azért jönnek, mert érdekes programokról hallottak, mert dicsérték barátaik a várost, mert, mert, mert...
    Bár, ha jobban belegondolok, tényleg jó, ha szeretjük a városunkat, mert akkor vigyázunk rá. Pl. nem szemetelünk, nem törjük össze az utcabútorokat. Illetve, ha valakivel beszélgetünk, csak szépet és jót mondunk, lelkesen soroljuk a programokat, vagyis ízelítőt adunk az étlapból.
    És szerintem, nem a gyógyfürdőkkel és Budapesttel kell versenyeznünk.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Holtunkiglan

"Ha valami elromlik, nem megjavítjuk, hanem kidobjuk – nincs ez másképp kapcsolatainkkal sem." Tovább olvasom