Délmagyar logó

2017. 06. 25. vasárnap - Vilmos 22°C | 36°C Még több cikk.

Nincs tartalék

"Tuninggal 350 felett is ment már Hayabusa, az meg már-már felszállási sebesség."
Pontosan tíz esztendeje mutatták be a Suzuki Hayabusát, a leggyorsabb sorozatgyártású motorkerékpár 2,7 másodperc alatt gyorsult százra, s 300 felett volt a végsebessége. Ez alig marad(t) el a Forma–1-es autók tudásától, a nagy különbség az, hogy a drága kétkerekűt bármelyik deresedő hajú MZ-s megvehette a boltban, míg az autósport királykategóriájának volánjáig mindig hosszú út vezetett. Tuninggal 350 felett is ment már Hayabusa, az meg már-már felszállási sebesség. És ment is, Németországban ugyanis a sztrádákon ma sincs sebességkorlátozás. Ki is alakult egyfajta sebességturizmus, a környező országok fiatal és kevésbé fiatal vagányai a német autópályákon futtatják meg motorjaikat, sportverdáikat, hogy megtudják, hol a vége.

Videomotorosunk itt, a szomszédban tette ugyanezt.

Természetesen a Kawasaki és a Yamaha is megcsinálta a maga 300-as kétkerekűjét, azután mégis összedugták a fejüket a nagyok, és megegyeztek, 299 legyen a vége, elektronikusan lehatárolva. Ahogy teszi ezt nagyon sok luxus- és sportautó a maga modelljével 250-nél. Persze, amit ember tesz bele, azt ember ki is veheti, cégek hirdetik magukat az interneten, hogy „modulunk ezt a korlátozást – az etikai végsebesség tiltását – megszünteti".

A sebesség elkapja az embert, magam is mentem 13 esztendővel ezelőtt 243-at az M7-esen egy Volvo-bemutatón, s azóta volt egy audis 267 is. Természetesen régen. Nem lenne ezzel nagy probléma, az autók, a motorok jellemzően biztonsággal tudják ezt a sebességet, a vezetők is uralhatják a járművet – ameddig rajtuk múlik. Viszont nincs semmi tartalék, s ha bejön egy durrdefekt, egy olajfolt, akkor Isten – Rossi vagy Schumacher – sem fogja meg a motort, az autót. A debreceni focista, a bombagóljával hőssé váló Bodnár is hazaért volna, száguldva is, a biciklist azonban már nem tudta kivédeni. És ebben a pillanatban már nemcsak a magunk életével játszunk, hanem másokéval is.

Akkor meg nincs jogunk száguldozni.

Olvasóink írták

  • 2. bespin 2009. szeptember 06. 21:33
    „Be kellett volna illeszteni, a téma adó cikk hozzászólásai közé! Úgy többen olvasták volna.”
  • 1. vmagdi 2009. szeptember 05. 20:54
    „?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rézmaszk

"Az oltást beadni nem kell félnetek jó lesz." Tovább olvasom