Délmagyar logó

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 20°C | 34°C Még több cikk.

Osztályharc

JEGYZET - "A kormánypártok másfél év alatt nem tudtak egységes álláspontot kialakítani ebben a nagyon fontos témában."
Az elmúlt időszak liberális oktatáspolitikája okolható a makói Galamb József Szakképző Iskola szerint amiatt, hogy egyik diákjuk hétfőn ököllel arcon ütötte tanárát, az ügy kapcsán az indulatok pedig – szintén az iskola szerint – a média negatívhír-éhsége miatt korbácsolódtak fel.
Mindezt egy szerkesztőségünknek küldött levélben fejtette ki a Makói Oktatási Központ vezetése és tanári kara egy nappal azután, hogy nem akartak újságírónk a kérdéseire válaszolni – írásuk lapunk Kapcsolatok oldalán olvasható.

Az csak egy dolog, hogy a liberális oktatáspolitika nem egyenlő a korlátnélküliséggel, mert ha így lenne, akkor negatívhír-éhségünket kielégítendő mindennap a Waldorf-iskola kapujában ülnénk, hogy vérző fejű tanárokat és/vagy diákokat fényképezzünk.

Az meg egy másik, hogy a liberális nevelés nem tesz agresszívvá, de a poroszos elvárások és a liberális eszközök vegyítése már könnyen teremt nehezen tolerálható környezetet, úgy is mondhatnám, káoszt.

Eszközök és tekintély nélkül kell beleerőltetni a gyerekbe nem kevés adatot és számonkérnivalót, de buktatni nem lehet, kényszeríteni nem lehet. Ahhoz pedig nem kevés kreativitásra van szükség, hogy a tanárok motiváljanak a magolásra. Persze most a konklúzió az, hogy vissza kell hozni a kemény eszközöket és az egységes tananyagot, mert az iskolák képtelenek voltak önállóan szelektálni, csökkenteni az általuk elvárt – és nem a NAT által kikényszerített – ismeretanyagot.

A köznevelési törvénytervezetről még most is folyik a vita, a kormánypártok másfél év alatt nem tudtak egységes álláspontot kialakítani ebben a nagyon fontos témában, egy hónappal a törvényjavaslat benyújtása után még mindig érkeznek a KDNP-s és fideszes módosító indítványok. Nem tisztázott például az iskolák visszaigénylésének módja, de Pokorni Zoltán kritizálja azt is, ahogy az egész napos iskolát a törvénytervezet értelmezi – a volt oktatási miniszter egy szegedi fórumon úgy fogalmazott: ez inkább „muszájnapközi".

Pedig jó lenne világosan beszélni, mert a liberális oktatáspolitikát kényszerből magukra vevő és sajátosan értelmező iskolák fél lábon állnak felemelt pálcával. És nem tudják, hogy most akkor mi az irányvonal.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Öncsonkítás

"A jövőben mindenki 4–6 órában dolgozik majd az ennek megfelelő bérért. Lehet választani, vagy… Tovább olvasom