Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Pártok, hidak

"A szegedi nagykörutat gyűrűvé kell zárni, a Nagylak felé haladó forgalmat pedig ki kell vezetni a városból – évtizedes elképzelések. Az előző ciklus egy látványtervig jutott a szegedi déli híd ügyében. Az akkori polgármester szerint nem került volna sokba a híd, a mostani vezetés hozzá szokta tenni: oda utakat is kell építeni."
A szegedi nagykörutat gyűrűvé kell zárni, a Nagylak felé haladó forgalmat pedig ki kell vezetni a városból – évtizedes elképzelések. Az előző ciklus egy látványtervig jutott a szegedi déli híd ügyében. Az akkori polgármester szerint nem került volna sokba a híd, a mostani vezetés hozzá szokta tenni: oda utakat is kell építeni.

A mostani társaság egyébként is szerencsésebb, mert a 2007-től megnyíló uniós forrásokat költi el képzeletben. A városházán két hídtervet dédelgetnek. Botka László polgármester nem vállal rizikót azzal, ha az északi, M43-as hidat ígéri, melyet jórészt uniós támogatásból építenek majd. Botka azért lobbizik, hogy egy évvel hozzák előbbre, 2006-ra az M43-as kezdését. Ez a térségnek is jót tenne, meg valószínűleg az MSZP választási eredményének is.

Közben Nagy Sándor városfejlesztési műhelyében újabb és újabb tervek születnek a déli hídra – erre szintén kaphatnánk uniós pénzt. Az SZDSZ-es alpolgármester az SZDSZ-es közlekedési tárcával együtt gondolkodik. Két dolgon mesterkednek a fejlesztési irodán: egyrészt a vasutat rá akarják vezetni a hídra, másrészt azon dolgoznak, hogy a híd a biopolisz koncepció részévé váljon. Mindkettőhöz kell némi kreativitás, de úgy tűnik: a dolog eladható, a hídépítés elmegy a biopolisz részeként. Nagy Sándornak és a tervezőknek szívügye ez a déli híd, Botka politikai szimata azonban azt jelzi: gyors és biztos hasznot csak az M43-as már tulajdonképpen eldöntött építése hozhat. Minden bonyolítás, kavarás csak megakaszthatja a projektet.

Nagy Sándor nemrég hosszasan beszélt a Szeged jövőjéről rendezett konferencián az uniós ügyekért felelős miniszter jelenlétében a déli hídról. Az ülést vezető polgármester azonban gyorsan, határozottan helyre is tette a dolgokat és koalíciós partnerét. Botka sietve közölte a miniszterrel, és így a választópolgárok is értesülhettek róla: Szegeden közmegegyezés van abban, hogy az északi híd ügye a legfontosabb.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tüneti kezelés

"Elvileg biztonsággal gyógyítható az a betegség, amely most a maroslelei Recski István halálát… Tovább olvasom