Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

Rugózunk

JEGYZET - ˝A 2010-ben történt balesetek számának a felére kell mérsékelni az áldozatok számát 2020-ig.˝
60 ezer forint, számla nélkül. Ennyit kért a szerelő a rugók cseréjéért. Csak négyéves a kocsi, de a jobb első kerék fölötti rugó nem bírta a kiképzést. Kettétört. „Csak egy kátyú?" Nem egy. Sok-sok kátyú! Mert hosszabb a kátyús és toldozott-foldozott útszakasz, mint a sima aszfaltcsík. És ezért immár nem csak saját tapasztalatuk alapján bosszankodnak az úton járók. Most már papír, pontosabban térkép is van arról, hogy veszélyesen rossz állapotú a hazai közúthálózat nagyja.

Az autósokat megrövidítő anyagi kár csak egyetlen ok arra, hogy végre közpénzt költsenek a rugókat, kerekeket, karosszériákat romboló közutak javítására. Az anyagiaknál is fontosabb azonban, hogy emberek esnek áldozatául olyan karamboloknak, amelyekért a kátyús, nyomvályús vagy agyonfoltozott úttest is okolható.

Régóta rugózik azon mérnök ismerősöm, hogy számokkal igazolja, amit az újságok „rossz híreit" és saját tapasztalatait összegezve állít: a gyűrött vagy lyukas aszfaltszőnyeg miatt következik be minden második-harmadik baleset. Most lovat adnak alá a statisztikusok, akik kiszámolták: tavaly az Európai Unió útjain 26 ezer 200 ember, egy kisváros lakossága lelte halálát közlekedési balesetben.

Riadót fújt az EU. Számszerűsítve ez úgy hangzik, hogy a 2010-ben történt balesetek számának a felére kell mérsékelni az áldozatok számát 2020-ig. Ezt az uniós bürokraták úgy adják tovább, hogy például kötelezővé teszik az autógyártóknak a törésteszteket, nehezítik a sofőröknek a vizsgát, szigorítják a közlekedési szabályokat, növelik a bírságok összegét. Már nincs is kit és mit szankcionálni. Az EU így tán magába száll, és önmagát kötelezi olyan közútfejlesztésre, ami követi a forgalom fejlődési ütemét. Állítólag ezt a lépést készíti elő az úthálózat baleseti kockázati térképének elkészítése. Ott színekkel minősítik az útszakaszokat: a zöld a legbiztonságosabbnak, a fekete a legveszélyesebbnek a jele. Csongrád megyében nincs zöld csík, ellenben az autópálya pirosa és két útszakasz feketéje riogat. Itt tovább kell rugózni.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hős

"Kitartása, ereje pozitív példa lehet azoknak is, akik már nem hisznek a csodákban." Tovább olvasom