Délmagyar logó

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 21°C | 35°C Még több cikk.

Sokk, ami sok

"A hatás ugyan megvolt, csak éppen az adakozói szándékot nem indította be senkiben."
Már nem emlékszem, mit tartottam a kezemben, de tuti kiesett belőle, amikor a tévében megláttam a Magyar Rákellenes Liga (MRL) reklámfilmjét, amellyel a jövedelemadók egy százalékát célozták meg. Ha valakinek az élmény nem adatott volna meg: temetésre érkeznek a gyászolók, bájos szőke kislány fut el mellettük, majd a koporsóban látjuk viszont. Alatta a szöveg: Aki megszületik, meg fog halni. Nem mindegy, hogyan... Segítse adója egy százalékával a liga alapítványát.

A film sokkot vált ki, döbbenetet és felháborodást kelt. Nem az jutott eszembe, hogy gyorsan feljegyzem az alapítvány számlaszámát, mert ezek után csak oda irányíthatom adóm egy százalékát. Sokkal inkább az, milyen pihent agyban fogalmazódhatott meg az ötlet és az ilyetén kivitelezés. Sajnos jártam eleget a szegedi gyermekklinikára, találkoztam rákbeteg gyerekekkel. Ők is néznek tévét, nem nehéz elgondolni, mi fogalmazódik meg bennük, hozzátartozóikban, az orvosokban a reklámfilm láttán. Nem véletlen, hogy a gyermekorvosok kiadtak egy állásfoglalást, amelyben elítélik az MRL reklámkampányát. Amely mellesleg nem csupán a tévében sugárzott hirdetésből áll, hanem az utcákat elborító plakátokból is.

A reklámilletékes szerint nincs semmi kivetnivaló a dologban, hiszen a társadalmi célú reklám esetében a meghökkentés megengedhető, lehet akár sokkoló hatású is. Kollégáimnak megmutattam a szóban forgó félperces videót, kiderült, nemcsak én vagyok prűd, rugalmatlan, finnyás, szemforgató (nevezzük bárminek), hanem ezek szerint ők is, mert „simán kiakadt mindenki a látottaktól". A hatás ugyan megvolt, csak éppen az adakozói szándékot nem indította be senkiben. Sokkal inkább a negatív kritikát fogalmazták meg a látottakkal kapcsolatban. Ami sok(k), az sok.

Olvasóink írták

  • 12. kiokushyn 2010. január 31. 17:53
    „flexnake!
    A hozzászólásaid ebben az esetben teljességgel megállják a helyüket, magam se fűzhetnék hozzá bővebbet!”
  • 11. flexsnake 2010. január 31. 13:18
    „barom, mindenki ért az íráshoz aki megtanulta a betűvetést. A fogalmazás, valamint az olvasó lekötése más tudomány. Van egy személy a lapnál aki valójában író, nos ő úgy is ír cikket.
    A promóció egy olyan érdekes dolog amit nehéz megérteni. A reklám nem feltétlen kell, hogy célzottan a reklám tárgyát mutassa be. A reklám akkor jó ha hatást vált ki az emberben.Az lehet megdöbbenés, részvét de undor is. Vannak akik kizárólag reklámok hatásmechanizmusát vizsgálják. Ez egy külön tudomány. Egy jó reklámot fel kell építeni, ki kell ásni hozzá az alapokat, megismerni a célközönséget. Lehet hogy nem a legjobb szakember készítette a reklámot, de ettől még a célját elérte, felfigyeltek rá. Innentől kezdve az utóélete már teljesen mellékes. Hinnéd például hogy 100emberből 99nek gyurcsány nem szimpatikus mégis elsődleges a neve a keresési listákon? :D”
  • 10. barom 2010. január 31. 12:59
    „flex, szerinted VFS ért az íráshoz? :)
    Határozottan képes rá, hogy a szabad területeket feltöltse karakterekkel, de ez még nem írástudás.
    "... az ötlet és az ilyetén kivitelezés"
    VFS szerintem a modoros újságíró vannabík archetípusa :)”
  • 9. sima 2010. január 31. 09:48
    „Azon a szinten mozog ez a reklám , mint az a pornószínésznő aki azt híresztelte magáról hogy 500 férfit fertőzött meg HIV vírussal . ( persze utólag kiderült neki sincs HIV vírus a szervezetében , csak így akarta "felrázni" az embereket. ) Ez a szánalmas tarhálás és gusztustalan reklám , miféle reakciókat váltson ki az emberekből ? Semmi olyat , mint amire szánták. Inkább csak méla undort a reklám készítői iránt , de empátiát biztos nem.
    Viszont sikerült a beteg kisgyerekeknek egy nem túl szép jövőképet előre vetíteni...gratulálok hozzá ! ( Remélhetőleg nem ez történik velük )
    A reklám készítőknek fel kellene fogni , hogy ami mondjuk amerikában esetleg megrendülést okoz , TV nézés és hamburber csipegetés közben , az itt csak hányingert kelt. Más ország , más hagyományok , más szokások....stb.”
  • 8. flexsnake 2010. január 31. 07:40
    „keresztény 2010.01.31. 06:41
    Teljesen mindegy. Látod két hozzászólást is írtál csak emiatt ;) Elérte a célját mert érdekel a téma.”
  • 7. keresztény 2010. január 31. 06:41
    „flexsnake: nem fogok, és egyáltalán nem mindegy miért keresünk rá valamire!”
  • 6. flexsnake 2010. január 30. 15:31
    „keresztény 2010.01.30. 09:38
    ,,Csak épp nem azt a reakciót váltja ki amire létrehozták!"
    De! Pontosan azt! Tudod még csak a csapat nevét sem kell a végére rakni, felesleges. Rá fogsz keresni és érdekelni fog. Mindegy hogy miért.”
  • 5. szpirigonzálesz 2010. január 30. 13:04
    „Én nem láttam, ezért megkerestem ezt a filmet: http://www.pixter.hu/video?id=17523
    Engem nem sokkolt, de felháborít.
    Durvának tartom, hogy a hatáskeltésért azt a kislányt a forgatáson
    leeresztették a sírgödörbe.
    Jajj azoknak a rákbetegeknek, akikkel hasonló szintű empátiával
    bánik el az alapítvány.”
  • 4. keresztény 2010. január 30. 09:38
    „Csak épp nem azt a reakciót váltja ki amire létrehozták! Összetéveszti a reklámot készítő az "adakozókat" a médiasztárokkal. Ők szeretik ha negatívan is csak szerepeljenek a hírekben. A célt tévesztették szem elől (és nem utolsó sorban a lényeget: a rákos beteg gyerekeket!).”
  • 3. flexsnake 2010. január 30. 09:23
    „Ahogy a CNN egyik hírszerkesztője nyilatkozta: az embernek sugározhatsz napi 24órában virágos léteket meg meséket, át fog kapcsolni hogy kiömlő beleket és széttrancsírozott holtestekről nézzen híreket. Mert ez erősíti benne hogy mennyire nagy értéke van az életnek. Nem tudod meg hogy mennyire ha nem láttad a földi pokol apró kis borzalmait.”
  • 2. flexsnake 2010. január 30. 09:21
    „Látom te is csak egy dologhoz értesz : az íráshoz. Bízd a marketinget arra aki ehhez jobban ért. Pontosan azt a reakciót váltotta ki benned amire irányult. Persze nehéz megérteni hogy ez a cél. Most mégis melyik alapítványról beszélnek? Na ugye! Néha nem értem hogy mit is akarnak az emberek. Elmennek a bordélyházba, majd a kirakatnál a meztelen nők látványára fülig vörösödnek. Ha aszni mész az nem fejeződik be azzal hogy megállsz a kapuban...”
  • 1. achilleus 2010. január 30. 09:20
    „100%-ig egyetértek a leírtakkal.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Juhász nélkül

"A nagy gazdasági világválság utáni években lett divatos téma az állatvédelem." Tovább olvasom