Délmagyar logó

2018. 04. 26. csütörtök - Ervin 14°C | 25°C Még több cikk.

Térkép e táj

"A Mars tér visszafogásával mindenki egyetértett eddig, balkáninak nevezve az ottani viszonyokat, a zsúfoltságot, a forgalmat, a zajt, a bűzt. Egyedül azok örültek a halogatásnak, akik gyalog járnak, akik megszokták, hogy még a távolsági buszra is a belvárosban lehet felszállni."
Az eddig szóba került, buszport céljaira alkalmasnak talált helyszínek közül győzött a tizedik, a legutolsó. A szegedi távolsági és helyközi buszpályaudvar olyan helyen épül fel, amelytől az M5-ösre az 55-ös úton lehet feljutni, ott megy el mellette a fejlesztés előtt álló 3-as villamos – lásd: szegedi villamosprojekt –, amely beviszi a népet a belvárosba, lesz hatalmas autóparkoló, taxiállomás, minden, ami hiányzott a Mars térről, vagyis: a közlekedés szempontjából ideális a terület kiváltása. Mellette, vele egy időben megépül egy hatalmas rendezvénycsarnok, így a két létesítménnyel új, további befektetéseket vonzó városközpont alakulhat ki a szegediek által csak harmadik körútnak nevezett Móravárosi mentén.

Jó választásnak tűnik tehát az új helyszín, de ha térképünkre ráhelyezzük a többi, ilyen-olyan okokból elhalt buszport-tervet, azok mellett is számos érvet lehetett felsorakoztatni. Szeged Lechner által megálmodott és megvalósított körutas-sugaras városszerkezete még a huszadik század utolsó évtizedeiben is magában hordozta a továbblépés lehetőségeit és szinte tálcán kínálta a megoldásokat. Képzeletbeli térképünkre rátekintve az is látszik, hogy amikor a plázaterületet, a „Kakas-piacot", a volt szovjet laktanyát buszpályaudvarnak kiszemelték, még a budapesti irány volt a döntő szempont. Arccal az 5-ös út felé! Az M5-ös megépülésével azonban változott a helyzet: van kiút a városból másfelé is, sőt olyan „kiutak" épültek, épülnek, amelyek Szeged régióközpont jellegét erősítik.
A leendő M43-ason ugyanis nemcsak kamionok fogják elkerülni a településeket, hanem autóbuszok is, Románia felé haladva.

A Mars tér visszafogásával mindenki egyetértett eddig, balkáninak nevezve az ottani viszonyokat, a zsúfoltságot, a forgalmat, a zajt, a bűzt. Egyedül azok örültek a halogatásnak, akik gyalog járnak, akik megszokták, hogy még a távolsági buszra is a belvárosban lehet felszállni. Már csak két-három év, és ennek a kényelemnek vége szakad. Egy másfajta kényelem érdekében.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nincs bocsánat

"A kormány népszerűsége mélyponton – de közben az ellenzék sem dőlhet hátra, mert az egész… Tovább olvasom