Délmagyar logó

2017. 02. 25. szombat - Géza 5°C | 12°C Még több cikk.

Tükörkép

"Közlekedésünk színvonala jól jellemzi országunk állapotát és saját magunkat is."
Két óra negyvennégy perc alatt nyolcvannyolc kilométert megtenni vasúton 2009-ben, hogy eljussunk Röszkéről Nagytőkére... Erre mondják a „hozzáértők", ilyen vasútra nincs szükség, hiszen...

Hiszen mi is? Autóval ugyanez a távolság nyolcvanhárom kilométer, egy óra huszonnyolc perc, átszállás nélkül, persze, és nem kell hatvanhárom percet várakozni, autóbusszal pedig száztizenkét kilométer és három óra harminc perc, két átszállással és összesen ötvenpercnyi várakozási idővel (idealizált menetrend, részletek a Volán honlapján). Miről is beszélünk akkor? – kérdezhetnék a MÁV illetékesei.

Arról, hogy a megye északi és déli pontja között tömegközlekedési eszközökkel gyakorlatilag lehetetlen gyorsan – használjunk nagy szavakat –, európai értelemben vett módon és sebességgel eljutni. Ez azért elszomorító. A kényelmi szempontokat, a járművek komfortfokozatait és ehhez hasonló dolgokat még nem is vettem figyelembe, ha azokat is lajstromba venném, mi minden hiányzik ezen a „szinten", lehet, hogy leérne a lap aljáig az írásom. Gyorsan megjegyzem azt is: kollégámon kívül kevés épelméjű ember lehet a megyében, aki önszántából utazna Röszkéről Nagytőkére, vagy fordítva. Nemcsak tömegközlekedési eszközökkel, úgy egyébként is.

Sajnos közlekedésünk színvonala jól jellemzi országunk állapotát és saját magunkat is. Lássuk be, nevetséges, hogy a mellékvonalakon döcögnek a motorvonatok, hogy a buszok csak csoszognak, hogy köz- és vasúton egyaránt nem lehet úgy összehangolni a menetrendeket, hogy ne kelljen megőszülni a pályaudvaron a csatlakozás indulásáig.

Ha ennyire igénytelenek vagyunk a közlekedésben, mit várjunk életünk többi „területétől"? Félreértés ne essék: nem azt akarom, hogy holnap szuperexpresszek, és gyorsbuszok ingázzanak tízperces követési távolsággal Röszke és Nagytőke között, hanem azt, ha belenézünk a tükörbe, akkor a közlekedés szempontjából se érezzük azt, szívünk szerint összetörnénk az üveget. Annyiszor lendítettük már az öklünket különböző tükörképeink felé...

Olvasóink írták

  • 2. Szögödifej 2009. november 08. 13:47
    „Görbe-tükör
    A fenti írást olvasva több dolog megfordult a fejemben. Kétségtelenül igaz, hogy Röszkéről Nagytőkére utazni vonattal nem éri meg(lassúsága miatt az utasoknak) és "pénzkidobás" miatt az államnak sem. Ám hogyha belegondolunk a valóban nem túl praktikus vonatközlekedésbe, illetve a "kipécézett" Röszke-Nagytőke -gazdaságilag- jelentéktelen vonalra, rá kell ébrednünk, hogy nem ez miatt van válságban az ország!( 100 Röszke-Nagytőke vonalhoz hasonót is felszámolhatnak, még az is csepp a költségvetési hiány tengerében...) A kutya nem itt van elásva....
    A cikk írójának ajánlanám, hogy 2 óra 44 percet töltsön a szegedi szalámigyár(korrekt, ugye) német kézbe juttatásáról!(bár a városvezetés nem nézné jó szemmel....)”
  • 1. ifj. Nagy Gábor 2009. november 07. 23:06
    „"kollégámon kívül kevés épelméjű ember lehet a megyében, aki önszántából utazna Röszkéről Nagytőkére, vagy fordítva. Nemcsak tömegközlekedési eszközökkel, úgy egyébként is"

    Na igen...

    A jellemző közlekedési irány (nagyon) nem ez, így az itt tapasztaltak alapján kár pálcát törni a közlekedési rendszer fölött. Más kiindulási alapon persze joggal lehet, csak így kissé inkoherens a cikk, olyasmi, mint a relációanalízis B válasza: az állítás és az indoklás is igaz önmagában, csak az indoklás nem magyarázza az állítást.

    "nem azt akarom, hogy holnap szuperexpresszek, és gyorsbuszok ingázzanak tízperces követési távolsággal Röszke és Nagytőke között"

    Így van, mivel Röszke és Nagytőke között az újságírón kívül akkor sem utaznának mások. :-)

    Ja, a percben megadott érték követési _időköz_ inkább, mint távolság, utóbbit inkább méterben és hasonlókban mérik. ;-)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kamera Hungária

"Megszűnik az alkalom, ami ennek okán nem szül tolvajt." Tovább olvasom