Délmagyar logó

2018. 01. 16. kedd - Gusztáv -4°C | 4°C Még több cikk.

Új alapokon

"...eredmények, amelyek átalapozzák az emberek hitét az atyai szocializmusról az ésszerű piacgazdaságra."
Vajon okkal lehet-e abban reménykedni, hogy a nemzetközi pénzpiaci válság ráébresztette a politikát és a választót egyaránt arra, hogy milyen helyzetben van az ország? Vajon ebben a helyzetben fel lehet-e tenni egyáltalán a fontos kérdéseket? Milyen egyetértés és áldozatvállalás szükséges ahhoz, hogy előbb az állam kiadásait, majd az adókat csökkenteni lehessen? Milyen politika lesz eléggé hiteles ahhoz, hogy az állam szociális kiadásait visszafogja, s elfogadtassa az alacsony életszínvonalon élőkkel, hogy a tőlük elvett pénzből a vállalkozásokat kell adócsökkentéssel támogatni? Milyen úton lehet feloldani azt a bizalmi válságot, amelyben másodjára is a költségvetési válságért nagy részben felelős kormányfő mutatja az utat?

Ezeket a kérdéseket egyelőre még fontossági sorrendbe tenni is nehéz, nemhogy választ adni rájuk. Ideális esetben mind a politika, mind a választók körében olyan szemléletváltozásra lenne szükség, amilyenre a rendszerváltozás még egyiket sem kényszerítette rá. A magyar választók nagy része az ország piacgazdasági berendezkedésének jószerivel csak a felszínét látja, és kevéssé hisz benne. Ahhoz van szokva, hogy az államtól várja a segítséget, s eközben nem érzékeli, hogy az állam, amely már a szocialista időkben is a szociális jólét fenntartása miatt adósodott el, nem tudja fedezni ezeket a kiadásokat. Az állam a keresők és főleg a vállalkozások adójából tud bevételhez jutni, s éppen ezeket az adókat kellene csökkenteni ahhoz, hogy a gazdaság növekedjen és munkahelyeket teremtsen.

Az elmúlt választási ciklusok idején a pártok egyre jobban beszorultak az ígéretekre alapozott politikába. A választó számára ez azt üzente, hogy a pénz megvan – csak az a kérdés, mire költjük. A 2002-es „több pénzt az embereknek, több pénzt az önkormányzatoknak" választási szlogen, amellyel az MSZP–SZDSZ koalíció nyert, borítékolta a válság mai problémáit. Ráadásul a választók azt tapasztalják, hogy a magyar politika eszköztára az osztogatásban és a megszorításban ki is merül. Tényleges eredmények még nem győzték meg a választókat arról, hogy az állami szociális rendszerek reformja, a juttatások ésszerűsítése és a gazdaság élénkítése egyidőben mindenki számára megtérülhet.

Valójában ez lenne most a feladat, amihez hiteles politika kellene. Nem ellenségképek, politikai marketing, igazság- és hazugságbeszédek, hanem eredmények, amelyek átalapozzák az emberek hitét az atyai szocializmusról az ésszerű piacgazdaságra.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. Emil Zituan 2008. november 04. 08:44
    „"Azert az egyszeruen elkepeszto, hogy egyeseknek szinte semmi nem ment at az agyukba az elmult 6-7 ev esemenyeibol"

    Cyt: Agymosás. Ennyi.

    Anno, amikor újraválasztották GYF "igazmondó" bandáját, akkor az Apám azt mondta: Fiam, ezek nem fognak sem tőled, sem tőlem elvenni semmit. Ne aggódjak! Apám nyugdíjas, én nagycsaládos vagyok.
    A saját ismerőseimen, a saját szüleimen látom: nem fogják fel, hogy mi folyik ebben az országban.

    Orvoshoz kellett menni valamiért, több hónapos előjegyzések, várólisták, várakozás egy-egy alkalommal 4-5 órákat. Ki a hibás apám szerint? Az orvosok. Egyértelmű. Ők tehetnek mindenről.
    Mert betartanak...aha.

    De a lemondott, kirúgott miniszterek mindig megkapják a többmilliós végkielégítéseiket. Mert az jár nekik. Lehet, Logaritmus és társai is olyan munkahelyen dolgoznak, ahol, ha elcsesznek valamit és emiatt kirúgják őket, akkor még fizet is a cég....elnézést, hogy kirúgtunk...kérünk fáradj a pénztárba!
    Én nem ilyen munkahelyen dolgozom.
    ez”
  • 21. cyt 2008. november 03. 22:29
    „Azert az egyszeruen elkepeszto, hogy egyeseknek szinte semmi nem ment at az agyukba az elmult 6-7 ev esemenyeibol, hogz egyeseket meg mindig a FIDESZ es ORBAN VIKTOR erdekel, nem pedig a rankszakadt valosag. Vajon milzen anyagi forrasbol elnek ezek? Vajon hogy-hogynem "gyuruzik-be" az ilyenekhez a VALOSAG??? Kik ezek az emberek es hol elnek??? "Logaritmus", visznek hozzatok kozuzemi szamlakat? Jarsz te egyaltalan Magzarorszagon boltokba? Kellett neked mostanaban orvossagokat venned??? Millionzi apro kerdes, amire jo lenne tudni a valaszokat ... az igaz valaszokat !!!”
  • 20. független 2008. november 03. 20:41
    „Különböztessünk meg "választót" és "szavazót", harmadiknak pedig a "névtelen tömeget". Ez a politikai marketing alapja. A választó - főleg nyugat európai, amerikai típus - meg akarja ismerni, jelöltjét, kívül-belül, mielőtt rábízná a "családi ezüstöt". A "szavazó" elmegy és pártpreferenciája alapján arra a "csapatra" szavaz, melynek ő is kliense, haszonélvezője.A harmadik csoport a legnagyobb /Sajnos/.
    El se megy, mert "Úgyis az lesz, amit ők akarnak" és mivel nem megy el, IGAZA LESZ! Az "ésszerű piacgazdaságot" egymásban feltétlen megbízó, egymást jól ismerő emberek tartják életben /mármint ahol ez van/. Akik szinte azonnal meg tudnak torolni - törvényváltoztatás nélkül - minden "közösségellenes" cselekedetet (korrupció, prepotencia/hivatali hatalommal visszaélés/ ...stb). Magyarországon erre semmi lehetőség!!! Ezeknek a "szavazóknak" nem lehet feltenni "fontos kérdéseket"!!!”
  • 19. kiskorúsított magyar állampolgár 2008. november 03. 18:59
    „Szijjártó Péter a testület csaknem kétórás ülése után újságíróknak azt mondta: megdöbbentő dolgok történtek a ülésteremben, és megdöbbentő volt az is, hogy a kormány tovább titkolózott az Nemzetközi Valutaalap (IMF) által nyújtott hitelről.

    A fideszes politikus tájékoztatott arról, hogy minden bizottsági tagnak két dokumentumot kellett kitöltenie, amelyben jogi felelőssége tudatában vállalta, hogy semmiféle információt nem hoz nyilvánosságra. A Fidesz szóvivője kijelentette: még a jegyzetelést is megtiltották, és a mobiltelefonokat is ki kellett kapcsolni.

    Szijjártó Péter hangsúlyozta: megdöbbentő dolgokat hallottak, amelyek csak is azt igazolják, hogy szégyenletes helyzetbe hozta Magyarországot Gyurcsány Ferenc, és az elmúlt hat év kormányzati teljesítménye miatt olyan állapotba jutott az ország, hogy folyamatosan ilyen színjátékoknak vagyunk kitéve.

    A politikus úgy fogalmazott: a Fidesznek továbbra is az álláspontja, hogy a magyar embereknek igenis van joguk tudni, hogy mi van a hitelszerződésben, joguk van tudni, hogy a kormány milyen terheket akar tenni a vállukra, hogyan akarja elzálogosítani a jövőjüket.

    "A ma hallottak függvényében pedig pláne határozottan követeljük a kormánytól, hogy haladéktalanul hozza nyilvánosságra az IMF hitelszerződés részleteit" - mondta.

    Arra a kérdésre, hogy ki kezdeményezte a titkosságot, az IMF vagy a kormány, Szijjártó Péter azt mondta, nem jogosult a válaszadásra, annyit azonban elárult, hogy a pénzügyminiszter is hozott dokumentumokat, amiket alá kellett írni.”
  • 18. grenadle 2008. november 03. 18:32
    „Medgyessy 2003-ban: "A bankoknak nyújtott állami támogatás mértékét az addigi 10 százalékos maximális mértékről használt lakásnál 6 százalékra, új lakásnál pedig 7 százalékra csökkentette a kormány. A kabinet a támogatott hitelek kamat- és egyéb
    költségeinek mértékét új lakásoknál 5 százalékban, használtaknál pedig 6 százalékban maximálta."

    Na főleg ez, és az ehhez hasonló intézkedések vezetettek a devizaalapú hitelek elhatalmasodásához.”
  • 17. grenadle 2008. november 03. 18:28
    „http://www.horcsikrichard.hu/kampany/lakashitel.pdf
    Ez néhány idézet, mindjárt kimásolom balőle azt a részt, ami a forintalapú hiteleket a valutaalapúak irányába vitte el.”
  • 16. mai 2008. november 03. 16:41
    „Mindenkinek ajánlom szives figyelmébe Fricz Tamás szociológus: "Az időtálló szocializmus" című írását a Magyar Hírlap online Vélemény rovatban.”
  • 15. Logaritmus 2008. november 03. 16:27
    „Grenadle: kimaradtam abból a "megbeszélésből" de nagyon érdekel, hogy szerinted miért nem Orbán a hibás abban, hogy felvetette az emberekkel a sok milliárd svájci frank és EUR hitelt lakásvásárlásra? Az ő kormánya szabadította rá az emberekre ezt az egész dolgot, ők verték a mellüket hogy milyen jó 30-40 évre eladósodni, és hogy ez milyen jót tesz az építőiparnak. NEM?

    Elhiszem, hogy ezt most jobb lenne utólag letagadni, de azok a családok akiknek már a nyakát fojtogatja a megemelkedett kamat az nem hálás Orbánnak és nem veszi be a félresikerült magyarázatodat! A lakosság halálos és nagy deviza adósságáért Orbán kormánya a felelős.”
  • 14. Logaritmus 2008. november 03. 16:23
    „Kedves hajrá: nem tudom hogy Gyurcsányt hogy hívják Brüsszelben, de amit te mondtál azt egyedül az az ember mondta, akit Gyurcsány már 2x elkalapált a parlamenti választásokon: Orbán Viktor a neve. Engedd meg, hogy neki ezzel kapcsolatban ne nagyon higgyek el semmit. :)

    Az IMF egy pénzügyi szervezet, nem valami sötét alvilági bank. Magyarország is tagja, ráadásul nem először kapunk tőlük mentőövet.

    Legutóbb 1995-ben kaptunk tőlük egy nagy hitelkeretet, hasonló helyzetben mint most és 1998-ban szépen vissza is fizettük az abból felvett pénzt, és lezártuk a keretszerződést is. Tehát már voltunk ilyen helyzetben, és gond nélkül vészeltük át a bajt akkor is és most is így lesz. Az, hogy a Fidesz érdeke nem ez lenne, hanem hogy az ország legyen elszigetelve az EU-tól és az IMF-től, és a legyen minél rosszabb az érthető, mert az ellenzék akkor népszerű ha a helyzet rossz. Sőt, akkor jó az ellenzéknek ha a helyzet katasztrofális és kezelhetetlen, legalábbis a Fidesznek ennyire futja.”
  • 13. grenadle 2008. november 03. 15:28
    „,,Az IMF-fel történt egyeztetésről nem kaptunk semmilyen tájékoztatást. Az együttműködés csak akkor lehetséges, ha az emberek, a partnerek komolyan is veszik azt. Ennek fontos feltétele az, hogy ne verjék át egymást!" - szögezte le a politikus.

    A Fidesz frakcióvezető-helyettese elmondta: elfogadhatatlan az, hogy a meghirdetett tájékoztatón nem esik szó a hitelkeretről, majd másnap egy megdöbbentően magas, 20 milliárdos megállapodást jelent be a kormány a sajtónak - olvasható a legnagyobb ellenzéki párt honlapján.

    ,,Így nem lehet együttműködni, mert már megint át lettünk verve - közölte Kósa Lajos, majd az MSZP frakció felé fordult: Tisztelt frakció, Önök valóban tudják, hogy mik ennek a hitelkeretnek a feltételei és veszélyei?" - tette fel a kérdést a politikus.

    Tény, hogy az IMF szakértői felvilágosították a kormányt és az ellenzéket, hogy ennek a hitelnek is vannak nagyon komoly veszélyei. Kósa Lajos felhívta a figyelmet arra, hogy az elmúlt évben az ország számára egy 25-30 milliárd eurónyi hitel járt le, ami az állami és a vállalati szektor lejáró hitelkerete. ,,Amennyiben ezt nem újítják meg, az összeget egy az egyben az IMF-hitelkeretből kell leírnunk a saját finanszírozásunk érdekében, márpedig az azt jelenti, hogy onnantól nem lesz hova továbbmenni" - mondta a frakcióvezető-helyettes.

    Ennek a hitelkeretnek az az egyik legnagyobb veszélye, hogy egyfajta felhívás a külföldi finanszírozók számára a tekintetben, hogy most lehet kimenekülni az országból, mert most még van egy komoly hitelkeret. Elfogadhatatlan, hogy ilyen nagy veszélyek mellett egyáltalán nem lehetett tudni a feltételekről! - szögezte le képviselő.

    Azt érzi az ellenzék és az együttműködésbe bevont szervezetek vezetői, hogy egyfajta ,,bio-díszletnek" használja őket a miniszterelnök a saját PR-kormányzása érdekében - mondta Kósa Lajos, majd megjegyezte, hogy a miniszterelnök a különböző PR rendezvények és csúcsok megszervezésében zseniális, de sajnos nem rendezvényszervező céget vezet, hanem egy ország miniszterelnöke.

    Kijelentette: a megszorító csomag kapcsán senki nem tudja, hogy azok az emberek, akiktől elveszik a juttatásokat, meddig tudják ezt elviselni. Rossz szerkezetű a válságkezelés, nincs növekedés, csak bombasztikus bejelentések vannak. ,,Miniszterelnök úr, ez egyszerűen így nem fog menni!" - mondta végül a Kósa Lajos.”
  • 12. hajrá 2008. november 03. 12:44
    „"Jó kapcsolatokat ápol az EU-val Gyurcsány? Szerinted Logaritmus ez így van? Hát igen kint csak úgy hívják, hogy a "hazug miniszterelnök"!!!!
    "Jó kapcsolatot ápol az IMF-el? Ez is nagy dicsőség hiszen az IMF az elódosott és válságban lévő országok előszeretettel ápolnak jó kapcsolatot! Pakisztán és Ukrajna mellett szépen vírít Magyarország neve!!!!!!
    Kedves Logaritmus és hozzád hasonlóak!
    Az ország pénzügyi és morális válságáért GYF és ti vagytok a hibásak akik hatalomra segítettek egy beteg, és nemzetgyűlölő embert!
    Az egész világválság csak egy kis apró adalék az országnak, GYF 6 éve már többet ártott ennél. Nincs hová süllyednünk!!!!!”
  • 11. grenadle 2008. november 03. 11:14
    „9-es: Részletesen megbeszéltük a kérdést kb 2 héttel ezelőtt, több helyről beidéztem, hogy a devizában való eladósítás nem Orbán bűne, hanem Medgyessyék rendeletei vezettek erre az útra. Nem ismétlem meg, falra hányt borsó. Nem olvassa el, csak fröcsög, ez konkrétan a logaritmus nevűre vonatkozik, már ott is ezekkel az agyalágyultságokkal jött, és jön, jön, mint egy barom agyhalott hülye!”
  • 10. grenadle 2008. november 03. 11:08
    „Nehéz indulatok nélkül olvasni az olyasfajta idióta hozzászólásokat, mint amilyen Logaritmusé, vagy Kicsimalacé. Ezekre kár akár egy szót is vesztegetni. Ezek a gyűlölet és az ostobaság Csomolungmái. Először olvasnak olyan szerkesztőségi cikket, amely nem nyalja kerekre a kormány seggét, erre agyalágyult barmokként esnek neki az újságírónak, mindenkinek, a zorbánnak, a fidesznek. Nullák ezek, tripla nullák. Annyi eszük nincs, hogy látván a válságot, befognák a gyűlölködő pofájukat, hanem nagy nyilvánosság előtt állítják ki magukról az agyi rokkantsági bizonyítványt. Ezek miatt a szerencsétlen nyakósított agyhalottak miatt állunk ott, ahol állunk!”
  • 9. Nekem Nem 8 2008. november 03. 11:07
    „Emil, ha jól elolvasod a hozzászólást nem azt írta Logaritmus hogy mindig neki lenne igaza és hogy Orbán/Fidesz a felelős az összes rosszért. Ezt te képzeled el azokról az emberekről, akik neked nem adnak igazat, te hiszed azt hogy ők ilyesmiket beszélnek. Nem. Kognitív disszonancia az amiben szenvedsz, a párbeszédekből már csak azt vagy hajlandó kihallani, amit te akarsz, fejben mindent előre eldöntöttél és nem hallod a mondanivalót. Ráadásul a 8-as hozzászólásodban semmilyen érvet nem használsz, csak sértődötten írsz mint egy óvodás. Nem feltétlenül hamis minden amit írsz, de érv nélkül ezek csak sértődött beszólások. Amúgy sajnos mindenki ismeretségi körében van legalább 3-4 család akik 30 évre devizában adósodtak el, és tényleg azért mert 2000-2002 között a kormány erősen támogatta anyagilag a nagy magyar és külföldi tulajdonú bankokat, hogy azok kisebb kamatokkal minél nagyobb adósságot akasszanak a naív családok százezreinek a nyakába.

    Ebben Logaritmusnak nagyon igaza van, most ezek a naív és lelkes családok vannak a legjobban kitéve minden veszélynek, elsősorban ők lehetnek hálásak az IMF és EU keretnek amit a kormány kiharcolt az országnak. Egy IMF-et és EU-t örökké pocskondiázó Orbán - kormány ezt biztosan nem érte volna el. Ez nem azt jelenti hogy mindenért Orbán felel és hogy ne lenne pozitív vonása semmi, de momentán Logaritmus helyzetértékelése helytálló. Panek Sándoré meg nem, megint egy fizetett hirdetés a cikke.”
  • 8. Emil Zituan 2008. november 03. 10:58
    „Kedves Logaritmus!

    Ébredj fel minden reggel azzal a gondolattal (ezen túl is), hogy
    1. igazad van;
    2. az összes rossz dologért a napod során/a héten/az adott évszakban/a világegyetem minden pillanatában - tetszés szerint bővíthető ---> "az Orbán"/"a Fideszesek" a hibásak;
    3. megint igazad van;
    4. ebből kifolyólag érezd jól magad!
    5. csókoltatom a Hozzád Hasonlókat!
    6. már megint igazad van...volt...lesz.”
  • 7. Logaritmus 2008. november 03. 10:03
    „Orbán nem 6 éve nem kormányoz, hanem 8 éve. 2000-ben kiherélte a kínos stílusú FKGP-t, elfogadtatta a két éves osztogató költségvetést és utána már csak adminisztrált, országot járt, zászlót avatott, tette a szépet - majd pofára esett. Majd megint. Igazad van, tényleg nem róla szól a kormányzás, 2002 óta végképp. Az már csak a jobboldal felkészületlenségét és szegénységét jelzi, hogy egy embernek eltűri, hogy most már harmadszorra fusson neki valaminek ami kétszer sem sikerült, és először is csak azért mert az FKGP hatalmas gesztust tett a számára a képviselőjelöltjei visszaléptetésével ´98-ban. :) Az USA-ban, Németországban, Franciaországban, Angliában ilyen elő nem fordulhatna...igaz, ott a jobboldal nem is olyan szellemi szinten áll, mint a magyar Fidesz ahol egy Szijjártó a párt hivatalos arca lehet. A tehetséges John Kerry elindult a választáson, elbukott, többet nem próbálkozott. A tehetséges Al Gore elindult, elbukott, többet nem indította a pártja és ő sem próbálkozott. Orbán háromból kétszer siralmasan vesztett, miért hiszitek hogy negyedikre sikerül, és hogy az jó lesz? Nem fog sikerülni és nem lesz jó.

    A cikk végülis nem erről szólt tényleg, hanem a mostani helyzetről. Magyar emberként örülök, hogy egy olyan kormány van amelyik kiváló kapcsolatokat ápol az EU-val, IMF-fel. Nelkülük atom nagy s.arban lennénk, az emberek 80%-a deviza hitelből vette a tv-jét, autóját, 15-30 milliós lakását (éljen Orbán!!!!) és ha a Ft az EU és IMF hitelkeret biztosítása nélkül tönkremenne, százezrek kerülnének az utcára.

    Ha valakinek ki kellene nyitnia a szemét, azok éppen a kritika nélküli fideszesek, kedves Emil! A Kádár érában sikerült eladósítani az országban, az Orbán érában sikerült eladósítani az "otthonteremtési programmal" az embereket. Az állam borzalmas százmilliárdokat adott a bankoknak kamat kiegészítésnek, csak hogy olcsón tudják adni az embereknek a hitelt - akik meggondolatlanul, erőn felül vállalták be a 20-35 éves adósságot, jelzálogot a lakásra, garázsra, mindenre. Mindezt külföldi devizában!!!

    Persze a legnagyobb tragédiákat az emberek nem ismerik fel, sőt lelkesen tapsolnak hozzá. Lsd.: Titanic. :) Ilyen az orbáni lakáshitel is. Köszönjétek meg emberek, neki.

    Lehet, hogy nem ő kormányoz de a tehetségtelen, hozzá nem értő, pazarló kormányzásának most is issza a levét mindenki.”
  • 6. cyt 2008. november 03. 09:31
    „Igen, jól szólt ismét Panek Sándor. Valóban vége-sora nincs a kérdéseknek - választ pedig ezekre ettől a mai kormányzattól még csak remélni sem lehet. Ha pedig jön válasz, azt elhinni nem lehet. Hát itt állunk most. A lopók, csalók, sikkasztók, hazudók elmondják, hogy mi MINDANNYIAN vagyunk a felelősek a bajért, és azután a vezérükkel elrendezik, hogy MI MINDANNYIAN vezekeljünk is. Ők mindig csak etszik a dolgukat a legjobb belátásuk szerint. Ja, hogy ez a "legjobb" egyben a legszarabb volt az elmúlt 6 évben? Na és? Erre választották meg őket - mondják. Ja, hogy ma meg mást mondanak? Na és? Kit érdekel? A mai magyar Gyurcsány diktatúra csak ELNEVEZÉSÉBEN különbözik a 70-es 80-as évek Kádár diktatúrájától; ugyanazok a mozdulatok, ugyanazok a gazdaságpolitikai lépések, ugyanazok a szlogenek, MINDEN, MINDEN UGYANAZ. Részben még a garnitúra is, ami ezt cselekszi (MSZP-SZDSZ = MSZMP).

    Valóban szükség lenne nem csak új alapokra, de legfőbbképpen ÚJ VÁLASZTÁSOKRA.”
  • 5. Emil Zituan 2008. november 03. 09:28
    „Dear KicsiMalac!

    Ébresztő! Lehet fröcsögve orbánozni, de ettől még egyszerűen követhető marad a tény: 6 (hat) éve NEM ORBÁN KORMÁNYOZ.
    Fel lehet fogni?

    Nem tudom, KicsiMalac, mi kell ahhoz, hogy egyszer fölébredjen a magafajta is...de én már most szólok, hogy ÉBRESZTŐ!
    Apropó: demagógia. Ezt a legkönnyebb ordítani...ezzel a legkönnyebb kibújni a felelősség alól. Ez mindent ápol és eltakar.

    Egy aprócska tény: anna idején MSZP öles plakátokon hirdette: "IGEN!! Megdupláztuk a családi pótlékot."
    Élénk levelezésben voltam mind GYF-cel, mind az MSZP-vel, hogy ugyan négy-gyermekesként hogy a frászba nem értem a matematikájukat - ugyanis nekünk valahogy nem duplázódott meg, csak közelített. Azt válaszolták: átlagban megduplázódott.
    Akkor, Barátim, azt kell a plakátra írni, nem pedig hazudni.

    Malacka! Olvass kevesebb órisáplakátot, lehet, hogy bevállik és felébredsz!
    üdvözöl:
    EZ”
  • 4. kicsimalac 2008. november 03. 09:06
    „Uram! ön a hiteltelen; írástudóként emlékeznie kellen, hogy GYF nem ígért osztogatéást; azt mondta, az eu pénzek mlehetőséget adnak, hogy pölö Bécsben nis nyuóithasson cukréászdát, aki akar! nem gért 400 %-os fizetésemelést az orvosoknak, mint a fidesz, 1998-ban; nem osztogatott klienturájának sokszázmilliós vissza nem térítendő támogatást, a mi, adófizetők pénzzéből; nem rendelte el, hogy 2 példányban kötelezőej rendeljék meg a Válasz című folyóiratot meggyalázó heti választ! Szeged polgármestere azzal kezdte működését, hogyí a részeges fidesz poltgármester által az önkormányzati intézményít, a helyi demokrácia alapvető intézményít lezáró, milliárdokba került beléptetési rendszert kidobatta! nem GYF tehet róla, hogy olyan elnöke van a megyei önkormányzatnak, amit sajnos a választók választottak, aki megvveri a törvényesség őrét, mert az nem hajlandó a fidesz rablásait eltűrni! emléxem uram, mmilyen volt a delmagyar a fidesz, Dlusztus alatt; hetente fényképekkel Katona Bandi áés más, fidesz potentátok osztották az észt, undormány volt a lap; az mszp önkormi képviselők nem tarthATTAK SAJTTÁJT AZ ÖNKORMI ÉPÜLETÉBEN, CSAK , HA VOLT ÚJSÁGÍRÓ, NEM BÉRTOLLNOK, MINT ÖN, AKI MÉGIS KÖZÖLNI AKARTA, MIT GONDOL ORBÁN KIRÁLY ELLENZÉKE, AZT A SZABAD ÉG ALATT TEHETTE; ÖN KISZOLGÁLTA AZ ORBÁN DIKTATURÁT, ÖN HITELTELEN; TER,ÉSZETES, HOGY ÖN HITELTELENSÉGRŐL ÍR, CSAK ÉPPEN AZ ORSZÁG DEMOKRATIKUSAN MEGVÁLASZTOTT MINISZTERELNÖKÉRŐL; nagyon sajnálom, hogy a delmagyar megjelenítési lehetőséget nyújt az ön hiteltelen demagógiájának”
  • 3. mai 2008. november 03. 08:25
    „Hihetetlen, mégis valós jelenség Logaritmus állítása: "Hol Kádár apánktól, hol Horthy őfőméltóságos úrtól várták az emberek a tutit."
    Horthy idején éppoly öngondoskodó alapokon nyugvó polgári társadalom állt fenn, mint ami után az MSZP-s politikusok és média kiszolgálóik nyála csorog.”
22 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mennyit ér a diploma?

"Oktatási és gazdasági szakemberek szerint egyelőre nem látszik, hogy 5-7 év múlva Magyarország… Tovább olvasom