Délmagyar logó

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 13°C | 21°C Még több cikk.

Új időszámítás

"Brutális áremelkedés várható a hazai autópiacon – dobta be a kavicsot „az alaposan lelassult folyású" vízbe a múlt héten az egyik mértékadó gazdasági napilap."
Brutális áremelkedés várható a hazai autópiacon – dobta be a kavicsot „az alaposan lelassult folyású" vízbe a múlt héten az egyik mértékadó gazdasági napilap. Ez a mostani, óriási készletkisöprő akciók tükrében persze csak a külső szemlélő számára váratlan, a szakma már régóta készül az új idő- és árszámításra. Amikor 48 órán belül két márkakereskedő hív fel azzal, hogy ne tévesszen meg senkit a jelen, akkor ők már tudnak valamit.

Fekete január – így vonul be az elmúlt hónap a magyarországi márkakereskedők történetében. A kevesebb mint hatezer új autó forgalomba helyezése fele sincs a tavaly januárinak, s a hosszú évek óta megszokott élmezőnyt is átrendezte azzal, hogy a Suzuki a harmadik helyre szorult, miután eladásai több mint 70 százalékkal csökkentek.

Mindez annak tükrében különösen meglepő, hogy számos márkakereskedés hirdetett meg 20–30 százalékos kedvezménnyel nagyszabású készletkisöprő akciókat. Ezek a modellek persze előbb vagy utóbb elfogynak, s a következő rendeléseket már nem 240–250, hanem 280–290 forintos euróárfolyamon számolják a megrendelőknek, a generálimportőröknek.

De a gyári alapár is nagy valószínűséggel növekszik, hiszen csökkentett létszámmal, műszakkal, azaz hatékonysággal termelnek az összeszerelő üzemek egész Európában – és persze világszerte –, jelentősen növekszik az egy darabra jutó gyártási költség.

Mind az euróárfolyam, mind a termeléscsökkentés áremelkedésre gyakorolt hatásával egyetértenek a szegedi dealerek – egyikük a hazai eladási listán dobogós, a másik az ismert német presztízsmárkát képviseli. Az utóbbi szerint most arra kell nagyon odafigyelni, hogy milyen biztos anyagi hátterű márkakereskedőnél és mennyi készpénzzel rendel új autót a vásárló. Van, ahol tologatják az előlegeket, és abból fizetik a megrendelt autót – mondja –, ám ha elindulnak a „bedőlések", a bank az ügyfeles autót is foglalja.

A márkakereskedők szerint azért pozitívum is van a piacon, most érdemes devizahitelt felvenni, hiszen úgy tűnik – s ezt a nézetét számos szakember osztja –, az euró visszapattant a háromszáz forintról, s az autóvásárlóknak nem kell drasztikus törlesztőrészlet-emelkedésre számítaniuk. Aki pedig elkapta az árfolyamcsúcsot, kifejezetten jól is járhat.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Amerika messze van

"E nemszeretem intézetek kifosztása akár Robin Hood-i tettnek is minősülhet szemünkben, mint a… Tovább olvasom