Délmagyar logó

2017. 02. 25. szombat - Géza 5°C | 12°C Még több cikk.

Útcsapda

"Mert elérte országunkat a motorizációs forradalom, s az ezredfordulóra terem már annyi négykerekű ezeken az agyonhasznált utakon, hogy egymás lökhárítóival csókolóznak majd a kocsik."
Ki vitatná: tervezőit jó szándék vezérelte. Az építők minőségileg megfelelő munkát végeztek, s még az átadás perceiben is remek ötletnek tűnt, hogy terelőszigettel fékezzék meg a Szőregen személyautó, kamion és busz formájában átvágtató lóerőket. Igen ám, de miféle terelősziget az, ami az árokba terel? – harsognak a kocsigazdák, míg a gyalogosok nagy része úgy érzi, valamivel mégiscsak biztonságosabb lett az átkelés a döbbenetes méretű forgalmat lebonyolító M43-as út szakaszán.

Hogy kinek van igaza e vitában, mennyire kedvező formájú a sziget, s miért nem tartják be a sebességkorlátozást az arra suhanó autók gazdái, talán most ne vitassuk. Napestig sem lehetne összegyűjteni minden érvet és ellenérvet. A szomorú valóság egyébként is az – épülhet a Szegedről Makóra vezető útra egész terelőkontinens, netán riogathatják emberevésre szakosodott oroszlánokkal a közlekedési szabályok megsértőit –, amíg nem épül meg a Marostól északra az új 43-as, békesség bizony nem honol e tájon.

Már úgy húsz évvel ezelőtt pedzegették a közlekedésszervezéshez nagyon értők: emberek, baj lesz, méghozzá nagy, ha Csongrád megye három útját, az M5-öst, az M47-est és az M43-ast nem kezdik meg rögvest átépíteni. Mert elérte országunkat a motorizációs forradalom, s az ezredfordulóra terem már annyi négykerekű ezeken az agyonhasznált utakon, hogy egymás lökhárítóival csókolóznak majd a kocsik.

A jóslat bevált, napjainkban egy év alatt csupán Nagylakot megcélozza közel 300 ezer kamion, s ezek döntő többsége bizony áttáncol az M43-ason, így az immár terelőszigettel díszített, rózsás Szőregen is. Ha ehhez hozzáadjuk az egyéb gépjárműveket, nem nehéz belátni: már csak a nagy számok törvénye alapján is juthat akár minden napra egy-egy olyan szabályszegő, aki vagy emberre, vagy árokra hozza rá frászt.

Ez a rossz hír. A jó viszont így hangzik: az M5-öst már átadták Szegedig, az M47-esből csupán 4-5 kilométernyi hiányzik Szeged és Vásárhely között, s az M43-as kiépítése ügyében is rendelkezünk néhány tonnányi elszántsággal és ígérettel. Addig viszont tartsuk nyitva a szemünket, s higgyük el, a féket nem dísznek tervezték az autókba. Jobb ezt még vezetés közben belátni, mint a terelőszigethez közel eső árokban, a mentőkre várva.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szemfényvesztés

"Aztán meg a ki tudja ki által diktált divatnak megfelelően díszítgetjük a lakást tavaly bordóra,… Tovább olvasom