Délmagyar logó

2017. 09. 19. kedd - Vilhelmina 13°C | 25°C Még több cikk.

Vendégszeretet

JEGYZET - ˝Nem kell mindenkinek a (köz)szolgáltatásban dolgoznia.˝
Emberekkel dolgozni nehéz. Persze nem (csak) a szó fizikai értelmében, sokkal inkább megterhelő az, hogy a különböző ügyfelek legkifacsartabb kívánságát is mosolyogva, jó kedvvel és pozitív hozzáállással kell teljesíteni.
Ha valaki nem erre a szakmára született, azt hosszú távon felőrlik, fásulttá teszik a hétköznapok, majd jön a zsörtölődés, rosszkedv, ingerültség, végül pedig a kiégés. Teljesen mindegy, hogy ez egy háziorvosi rendelőben, a mozi jegypénztárában, vagy a strandon, a lángososnál történik, egyik helyen sem elfogadható.

Aki a szolgáltatóiparban akar elhelyezkedni, annak munkaköri kötelessége az emberekkel való tisztességes modor megtartása – nem a munkaköri leírás, hanem belső késztetés miatt –, elvégre ha áttételesen is, de miattuk van munkája. Az iparági foglalkoztatók hasonló okok miatt sok esetben szűrik a leendő munkavállaló stressztűrő képességét, az ügyfélközpontúságot pedig a legtöbb helyen már oktatják is.

Szeged joggal büszke arra, hogy a várost évente közel százezer turista keresi fel. Persze rosszul is tenné, ha nem lenne az, hiszen évről évre rengeteg pénz folyik be ebből, így elemi érdeke fűződik ahhoz, hogy aki ide érkezik, az maradéktalanul elégedett legyen. Különösen fontos ez a külföldi turisták esetében, hiszen amellett, hogy minden bizonnyal a magyar átlagnál jóval több pénzt költenek el egy nyaralás alatt, ők azok, akik messzire viszik a város jó hírnevét. Vagy a rosszat, attól függően, hogy milyen modorral találják szembe magukat.

Ha valamit ötvenszer megkérdez, arra ötvenegyedszer is udvariasan kell felelni, ha pedig euróval akar fizetni ott, ahol csak forinttal lehet, udvariasan el kell neki magyarázni, hogy hol teheti meg mindezt. Mert így is lehet, csak persze ordibálni könnyebb. De hát nem is kell mindenkinek a (köz)szolgáltatásban dolgoznia, a paprikaföldön kapálva például biztos, hogy senki sem kezd értetlenkedni.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mamahotel

˝Nem elég a pénz, a személyiséget is el kell tudni adni.˝ Tovább olvasom