Délmagyar logó

2017. 12. 16. szombat - Etelka, Aletta 1°C | 11°C Még több cikk.

Versenyben

"Lépést tartani nemcsak a hazai, hanem a globális trendekkel – ez a stratégia a siker egyik titka a Szegedi Tudományegyetem esetében."
Egyre élesebb a verseny a felsőoktatási intézmények között, ezért minden érintett árgus szemekkel figyeli a mértékadó hazai és nemzetközi elemzéseket, statisztikákat, újabbnál újabb szempontok alapján összeállított egyetemi rangsorokat. Nyilvánvaló oktatáspolitikai cél, hogy hosszabb távon csak azok az intézmények maradjanak talpon, amelyek életképesek, azaz a hallgatók számára is vonzóak, és a munkaerőpiac szerint is minőségi diplomákat bocsátanak ki.

Emiatt is jó hír Szeged számára, hogy egyetemét a legvonzóbb vidéki universitasnak találta egy meglehetősen sok szempontra figyelő friss vizsgálat. A változó viszonyokhoz kell igazítani a képzést – hangsúlyozza a vele készült interjúban a bölcsészettudományi kar új dékánja, aki büszke lehet például arra is: tegnap avatták fel az ország legmodernebb egyetemi rádió- és tévéstúdióját. Lépést tartani nemcsak a hazai, hanem a globális trendekkel – ez a stratégia a siker egyik titka a Szegedi Tudományegyetem esetében. Hosszú és gyötrelmes folyamat eredményeképpen megvalósult a felsőoktatási integráció Szegeden – a számos probléma ellenére mára világos: egy tizenkét karral működő mamutegyetem részeként az egykor önálló intézmények is verseny- és életképesebbek.

Az utóbbi években az egyetemek, főiskolák is egyre többet költenek pr-ra, modern reklámkampányra, kommunikációs stratégiát határoznak meg, sokszor a kereskedelemben már bevált legújabb módszerekkel csalogatják, toborozzák leendő hallgatóikat. Nem is lenne ezzel baj, ha a hirdetésekben szereplő számok, százalékok, információk valóságtartalma megfelelő lenne, tényleg jó támpontot jelentenének a továbbtanulók és szüleik számára. Mivel sokat kellene tenni, hogy ezen a téren tisztuljon a kép, megbízható információkhoz inkább az olyan független és korrekt felmérésekből juthatnak az érintettek, amelyeket objektív mutatószámok felhasználásával, a végzősöket alkalmazó cégek, intézmények, valamint a munkaerő-közvetítők, fejvadászok bevonásával készítettek.

A Szegedi Tudományegyetem számára a legfrissebb felsőoktatási rangsor ezért a legjobb ingyenreklám, többet ér sokmilliós pr-kampányoknál.

Olvasóink írták

  • 1. cyt 2008. október 17. 08:02
    „Kedves Hollósi Zsolt! A híres, nagy egyetemek (Oxford, Göttingen, Harward, Cambridge, Paris, stb.) nem azok miatt híres és a mai napon is rangsorolsában élenjáró, amit itt az Ön cikkében leírt. Azok az egyetemek ÉRTÉKEKET termeltek és termelnek még ma is, de úgy, hogy nem adták fel azokat a "módszereiket" és "tulajdonságaikat", amik révén nagyok és híresek lettek. Piriuszi siker az, amit Ön a cikkben elemez. Bár ma siker, de sajnos nincs mögötte IGAZI TUDÁS, csak egy pillanatnyi LUFTBALLON. Azt se feledjük, hogy ma már olyanok is egyetemi hallgatók lehetnek, akiknek - pl. a természettudományi karon - mindennapi problémája az EGYSZEREGY vagy a TÖRTEKKEL VALÓ SZÁMOLÁS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A király nyomában

"A város és vidéke is nyertese lett annak, hogy a király „vigyázó szemét" Szegedre vetette.… Tovább olvasom