Délmagyar logó

2018. 02. 25. vasárnap - Géza -8°C | -1°C Még több cikk.

Vissza az előleget!

"Negyven évvel ezelőtt azonban szinte még minden sarkon volt egy ügyfélszolgálat, mindig volt egy ablak, ahol be lehetett mondani a mérőóraállást. Most bizonyos ügyekben még más megyéből is Szegedre kell utazni. Negyven évvel ezelőtt minden hónapban leolvasták a gázórát, nem kellett spórolni a munkaerőn."
Soha reprezentatívabb felmérést közvélemény-kutató nem készíthetett volna a hazai internethasználatról, mint tegnap, a gázszolgáltató Szent István téri ügyfélszolgálata előtt. Ott gyülekeztek mindazok az ügyfelek, akiknél otthon nincs bekötve az internet, és nem tudják elküldeni elektronikus levélben a gázórájuk állását. Így bűnhődik az, aki nem fizet elő az internetre – ezt táblát nyugodtan a szerencsétlen ügyfelek nyakába lehetett volna akasztani.

Pedig a sorban állók csak egy lépéssel voltak lemaradva a technika világában, mobiltelefonos felszereltségük azonban február 20-a, a mérőóraállások bediktálásának fordulónapján kevésnek bizonyult. Azok, akik egyfolytában az Égáz-Dégáz számát hívták, feleslegesen kísérleteztek: a hiba a cég call centerében volt, amely nem bírta a strapát. És amikor a csúcstechnika felmondja a szolgálatot, nem marad más hátra, mint személyesen bemenni az ügyfélszolgálatra – akárcsak negyven évvel ezelőtt.

Negyven évvel ezelőtt azonban szinte még minden sarkon volt egy ügyfélszolgálat, mindig volt egy ablak, ahol be lehetett mondani a mérőóraállást. Most bizonyos ügyekben még más megyéből is Szegedre kell utazni. Negyven évvel ezelőtt minden hónapban leolvasták a gázórát, nem kellett spórolni a munkaerőn. Most minden foglalkoztató – így a gázszolgáltató is – annyi embernek fizet munkabért, amennyinek feltétlenül muszáj, emiatt váratlan helyzetekben borul a jól felépített rendszer.

Idén két gikszer jött közbe: az egyik az új gázár-támogatási szisztéma, amely miatt emberek tízezreinek kellett a lábát használnia. A mérőórákat ugyanis még interneten sem lehet átíratni. A másik váratlan esemény a szokatlanul enyhe tél, amely még mindig tart, és amely felülbírálta a szolgáltató kalkulált számláit. Ilyen melegben az Égáz-Dégáz hiába mondja, hogy majd egyszer visszajön az előre befizetett pénz, hogy előbb-utóbb mindenki visszakapja a vaskos „előleget". A gázszolgáltató szoftverjei egy valamivel nem számoltak: azzal, hogy Magyarországon vagyunk, s akinek 50-60 ezer forintot kell egy hónapra beosztania, az egy cégnek sem tud kölcsönadni. Nemhogy tízezreket, de még két forintot sem.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A postának csöngetnek

"Ám a postának is csöngetnek. A múltba révedő ügyfeleknek is tudomásul kell venniük, hogy e még… Tovább olvasom