Délmagyar logó

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 5°C | 14°C Még több cikk.

Vonatok

JEGYZET - "Év végétől ez rosszabb lesz, még több spontán Ro-La vonat alakul ki a sztrádákon."
Ha átvészelné azt az időt, amíg bevezetik a tehergépkocsik útdíját, nemcsak fennmaradna, hanem komoly fejlődésére is lehetősége nyílna a Ro-Lának – írja múlt heti levelében a Levegő Munkacsoport. A címzett a miniszterelnökséget vezető államtitkár, Lázár János és Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter. 400 millió forintnyi pályahasználati díj megfizetésének átmeneti elengedését kérik, meglehetősen kevés eséllyel.

Az ügy ennél jóval bonyolultabb és szerintem visszafordíthatatlan. A lassú haláltusa már Románia és Bulgária uniós belépésével megkezdődött, ezek a fuvarozók azóta szabadon – Ausztriában kicsit kevésbé szabadon – jöhetnek-mehetnek kamionjaikkal. A magyarországi e-útdíj nem lesz akkora, hogy biztosan visszaterelje a vasútra a kamionokat.

Aki sokat autózik a sztrádákon, látja, mennyit ér a tehergépjárművek előzési tilalma. Mindig akad türelmetlen sofőr, aki túl hosszúnak érzi a feltorlódó sort, és előzni kezdi a gyakran éppen Ro-La szerelvényhosszúságú „vonatot". 3-5 kilométeres sebességkülönbségnél pedig ez meglehetősen sokáig tart. És mindenki nagyon ideges lesz, az előzött, az előző és a több tucat személyautó-vezető, akik elszenvedői a veszélyes manővernek. Év végétől ez rosszabb lesz, még több spontán Ro-La vonat alakul ki a sztrádákon; és valamivel jobb a kiskundorozsmaiaknak, bár ők már megszokták a kamionokat, és úgyis egyre kevesebb lett belőlük.

Pedig máshol jól működik a vasút és a közút együttélése, a győri Audiba hosszú évek óta napi több vonatpáron hozzák a fényezett karosszériát Ingolstadtból, a kecskeméti Mercedes is lekötötte a gyárhoz a maga iparvágányát – pedig a márka saját kamionjaival is megoldaná a logisztikai feladatokat.

Ők tudják, vonatozni – is – kell.

Olvasóink írták

  • 4. x 2012. október 15. 21:46
    „"... A jelentős versenyhátrány eredménye, hogy a vasúti kamionszállítást csak komolyabb állami támogatással lehetett fenntartani. Ez évről évre csökkent, míg idén teljesen megszűnt. ..."
    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/megszunik_a_ro-la_30_ezer_kamion_zudul_a_sztradakra/2302170/”
  • 3. klj-54 2012. október 15. 19:05
    „@ macs:
    A közgazdasági kényszer (Profit) szüntette meg!”
  • 2. macs 2012. október 15. 11:27
    „Tudja valaki, hogy miért szüntetik meg a RO-LÁ-t?”
  • 1. klj-54 2012. október 15. 10:33
    „Nem ennyire egyszerű a dolog, hogy ők tudják vagy sem!
    Gondolom a Nissan sem egy utolsó cég.
    El prat Llobregattól (Barcelona) nem messze van kikötő, Amsterdamban meg a Corsicaweg a kikötő mellett van, mégis kamionnal hordják a két Nissan gyár között a termékeket!
    Lehet kivülállóként okoskodni, de vannak olyan szempontok, melyek miatt a vasút nálunk a büdös életben nem lesz versenyképes.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Borcsa és az exodus

"Mit tud kínálni ez az ország az itthon maradóknak?" Tovább olvasom