Kecskemét és környéke

2011.10.18. 00:15

Univer: valódi gyümölcsöt tesznek a lekvárba

Kecskemét – Majonéz, mustár, ketchup, Piros Arany és Erős Pista, ma már elképzelhetetlen nélkülük egy átlagos magyar háztartás. A delmagyar.hu ezúttal annak járt utána, hogyan készülnek az említett termékek az Univernél.

Major Stella

– Nincs annál finomabb reggeli, mint amikor a meleg szendvicsen ropogósra sült sajtra még majonézt is tesz az ember – árulja el [namelink name="Molitórisz Károly"], az Univer Product Zrt. vezérigazgatója, amikor arról kérdezzük, mi a személyes kedvence a Kecskeméten gyártott finomságok közül.

Ha kinyitjuk a hűtőszekrényt, biztosan megtaláljuk benne a Magyarországon piacvezető Univer majonézt, mustárt vagy ketchupot. De ott sorakoznak az édesszájúak polcain a Kecskeméti márkanevet viselő lekvárok is – amelyet tavaly indított útjára a cégcsoport – a csípős ízek kedvelői pedig biztosan tartanak otthon Piros Aranyat vagy Erős Pistát. Mind-mind az Univerben előállított termékek. A delmagyar.hu ezúttal annak járt utána, hogyan készülnek a finomságok, amelyek megízesítik mindennapjainkat.

Gyárlátogatás az Univerben - KÉPGALÉRIA


Több száz itthoni kistermelőtől vásárolják az alapanyagokat

– Évtizedes kapcsolatokkal rendelkezünk, van olyan gazda, akitől közel 40 éve vásárolunk fűszerpaprikát. A környék kistermelőitől – akik alig rendelkeznek pár hektáros területtel – szerezzük be az alapanyagaink 99 százalékát – avat be a részletekbe a vezérigazgató. Mint megtudjuk, a paradicsom Békés megye területéről érkezik, a fokhagyma és a vöröshagyma makói, míg a fűszerpaprika szabadszállási, kocséri vagy fajszi földekről való. Annak idején – több mint 60 éve – pontosan ezért döntöttek Kecskemét mellett az alapítók, mert a környék már akkor híres volt a nagy hagyományokkal bíró, elismert zöldség- és gyümölcstermesztési kultúrájáról.

Gyárlátogatás az Univerben - KÉPGALÉRIA

Bolt a boltban

Az exportból származó bevétel, a 15,1 milliárdos nettó árbevételnek 17 százalékát tette ki 2010-ben. Az Univer a gazdasági visszaesés idején is nyereséges tudott maradni. A vezérigazgató fontosnak tartja az összefogást, főleg ilyen időkben. – Németországban divat az úgynevezett bolt a boltban együttműködés. Mi is hasonló lépésre szántuk el magunkat, amikor az Univer üzletekbe behoztuk a Lipóti Pékséget, ezzel is segítve egymást, hiszen, mindegy, hogy a vásárló kihez érkezik, mindkettőnk termékeiből válogat a kosarába.

A különböző alapanyagokból a gyárban – amely Kecskeméten és környékén négy telephellyel rendelkezik – összesen 645 féle terméket állítanak elő. A legfrissebb újítás az úgynevezett talpas tasakos ketchup és majonéz, amelyet ezekben a termékkategóriákban hazánkban az Univer alkalmaz elsőként. A napokban a boltokba kerülő talpas tasakos majonéz töltésének folyamatába pillanthatott be a delmagyar.hu.

– A keverőgépben keverik össze a különböző alapanyagokat, majd hőkezelik. A kész massza a 4000 literes tároló tartályokba kerül, a következő lépés pedig már a csomagolásba való töltés. A rendszer teljesen zárt, a külvilággal egyáltalán nem érintkezik az élelmiszer – magyarázza [namelink name="Riba Sándorné"], a Mindeszenti körúti telephely vezetője, miközben körbekalauzol minket az üzemben.

A lekvárgyártás már az első években is meghatározó szerepet kapott a Univer életében. Tavaly pedig Kecskeméti márkanévvel felelevenítették a méltán neves tradíciót: – 5 féle lekvárt kínálunk, ebből 2 prémium kategóriás, vagyis 60 százaléka tiszta gyümölcs, mi beletesszük a gyümölcsöt a lekvárba – hangsúlyozza Molitórisz Károly.

Gyárlátogatás az Univerben - KÉPGALÉRIA


Más-más ízvilágot kedvelnek a magyar, az orosz és a belga babák

– Magyarországon nagyon sok almás, őszibarackos, répás és csirkés bébiétel fogy, míg Oroszországban a sütőtök a legnépszerűbb ízvilág, amit a babák kedvelnek. Romániába – amely a fő export területünk – bébiételt nem is szállítunk, ugyanis ott egyáltalán nincs hagyománya, egyszerűen nem vásárolják a kismamák – tudjuk meg, amikor a hozzáadott cukrot, glutént és tejfehérjét nem tartalmazó finomságokról kérdezünk. „Inkább a gyümölcsök, zöldségek ízéhez szokjanak hozzá a gyerekek, mint a cukorhoz." – szól az ideológia, amely mentén a babáknak szánt ételek és italok készülnek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!