Kecskemét és környéke

2014.03.18. 16:13

A Mercedes igazgatója Kecskeméttől, fia a KTE focicsapatától búcsúzik

Kecskemét - Plusz 500 dolgozó, plusz egy műszak lesz májustól Kecskeméten a Mercedes gyárában, a távolabbi jövő pedig a 29. helyről a TOP 10 magyaroszági vállalkozás közé kerülni.

Kovács András

– Termékeink iránt nagy keresletnek köszönhetően a kecskeméti Mercedes-Benz májustól a nap 24 órájában, azaz három műszakban fog autót gyártani – mondta [namelink name="Frank Klein"], a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója azon a szűk körű sajtóbeszélgetésen, ahol gyakorlatilag el is búcsúzott. Visszatér Németországba és az egész világra kiterjedő transzporter-gyártás vezetői feladatkörét látja majd el a Daimler konszernnél. A kecskeméti gyár irányítását [namelink name="Thomas Geier"] veszi át május 1-jével.

Az igazgató 4 év után mond búcsút Kecskemétnek, amit őszintén sajnál. Legkisebb gyermeke már nálunk született, a középső pedig ugyanolyan jól beszél magyarul, mint németül. A nagyfiúnak pedig már komoly baráti köre alakult ki, focizik a KTE-nél. Elmondta, személy szerint neki is nagyon nehéz a búcsú, családját is fokozatosan kellett felkészíteni a változásra. Amit sajnál, hogy nem volt ideje megismerni az országot, de ezt majd megteszi, amikor szabadságon lesz is „hazalátogat".

Jochen Forstner

Az egyik utolsó kecskeméti rendelés. Frank Klein jobbján Jochen Forstner, balján Ekkehard Philipp.
Fotók: Kovács András
 

Májusban tehát indul a harmadik műszak Kecskeméten, ezért további 500 dolgozót vesznek fel – vagyis a magyar munkavállalók létszámát 3500-ra növelik. A toborzás már elkezdődött és jellemzően a régióra koncentrál.

Egy kérdésre válaszolva az igazgató elmondta, egyre inkább  betagozódik nálunk a Mercedes – mára 25 magyarországi telephellyel rendelkező beszállítója van. Vagyis, mind több nálunk készült alkatrészt építenek be Kecskeméten a csillagos márka autóiba. Magyar beszállítói arányt ugyan nem mondott, de értéket igen, ami több százmillió euró.

Frank Klein hangsúlyozta: büszke arra, hogy a Mercedes-Benz hozzá tudott járulnia a magyar gazdaság növekedéséhez. Mint ismeretes Kecskeméten a B- és CLA-osztályokat gyártják, ez utóbbi modell kizárólag a magyarországi üzemben készül 2013. január óta és már 180 országban kapható. (Tesztünket itt olvashatja.) A nagy kereslet miatt az elmúlt évben a gyár több szombati napon is termelt – 2013-ban Kecskeméten több mint 109 ezer jármű készült.

Az egyik utolsó kecskeméti interjú

Az egyik utolsó kecskeméti interjú

Nagy számok

Tavaly világszinten is rekorderedményeket könyvelhetett el a Mercedes-Benz a kompaktautók eladásában, mert 2012-höz képest 64 százalékkal többen, összesen 371 ezer vevő választotta a kompaktmodellek egyikét, s jól fogadták az A- és B-osztály mellett a négyajtós CLA kupét is.

[namelink name="Jochen Forstner"], az összeszerelő üzem vezetője azt emelte ki az igazgató búcsúzó kerekasztal-beszélgetésén, hogy a vevők nem tesznek különbséget a Magyarországon és a másutt gyártott Mercedesek között, ami nagy elismerés. Forstner úr is távozik Kecskemétről, ő lesz a Daimlernél az elsőkerék-hajtású járművek minőségért felelős vezető, így a jövőben Kecskemét is alá tartozik majd.

A távozó igazgató másik oldalán [namelink name="Ekkehard Philipp"], a Daimler–Mercedes kecskeméti gyárának pénzügyi igazgatója ült, aki marad és tovább koordinálja a cég társadalmi szerepvállalását. – Egyfajta külügyminiszterként fog felelni a Mercedes megjelenésért, így az érkező új igazgatónak csak a termelésre kell koncentrálnia – mondta két dicséret között Frank Klein.

E mellett természetesen elsősorban a pénzre koncentrál. Megtudtuk a pénzügyi vezetőtől azt is, hogy a magyar vállalkozások között jelenleg 29. legnagyobb forgalmú Daimler belátható időn belül ott lesz a Top 10-ben. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!