Délmagyar logó

2017. 04. 29. szombat - Péter 7°C | 22°C Még több cikk.

300 milliós támogatás a közlekedésfejlesztési tanulmányra

A Kecskemét elővárosi közlekedési rendszerének fejlesztését szolgáló megvalósíthatósági tanulmányra 300 millió forintot nyert az önkormányzat.
Kedd délelőtt közös sajtótájékoztatót tartott dr. Zombor Gábor, Kecskemét Megyei Jogú Város polgármestere és Uhlig Rita, a Kecskeméti Városfejlesztő Kft. ügyvezetője. Az eseményen elhangzott, hogy a harmadik közlekedésfejlesztési pályázatát is megnyerte Kecskemét.

A „Kecskemét Megyei Jogú Város elővárosi közlekedési rendszereinek fejlesztése” című projektnél így első körben - mint minden közlekedésfejlesztési, az Európai Unió által támogatott projekt esetében – a megvalósíthatósági tanulmány készülhet el, amelyre nettó 300 millió forintot sikerült elnyerni. A támogatási intenzitás 100 százalék, a pályázat ebben a szakaszban tehát önerőt nem igényel. A projekt teljes költségvetése (megvalósíthatósági tanulmány, tervezés, kivitelezés) 75 milliárd forint. A projektmenedzsmentet a kizárólagos önkormányzati tulajdonú Kecskeméti Városfejlesztő Kft. végzi.

A ”Kecskemét Megyei Jogú Város elővárosi közlekedési rendszereinek fejlesztése” című projekt benyújtásáról szóló döntést 2010. október 28-án hozta meg Kecskemét közgyűlése. A pályázat az elővárosi vasút és úthálózathoz kapcsolódó közúti és vasúti közösségi közlekedés fejlesztésének előkészítésére irányul. Célja a fejlesztési tervek megalapozása, egy egységes stratégia kidolgozása, a legmegfelelőbb fejlesztési megoldások kiválasztása, kidolgozása. A tanulmány a következő projektötleteket vizsgálja: a meglévő megállóhelyek átépítése vagy áthelyezése, P+R rendszer biztosítása, buszfordulók szabványosítása.

A közutak esetében a lehetséges rekonstrukciók vizsgálata kiterjed a 44-es egyes szakaszaira, valamint a Szentkirályt, Kerekegyházát, Fülöpházát, Balázspusztát, Szabadszállást, Fülöpszállást, Kadafalvát, Ballószöget és Helvéciát érintő, jelenleg is erőteljes forgalmat lebonyolító fő gyűjtőutakra.

A megvalósíthatósági tanulmány az infrastruktúra állapotának és fejlesztési lehetőségeinek vizsgálata mellett a közlekedési kapcsolatokkal, az akadálymentesítéssel, a járműpark fejlesztésével és egy új típusú utastájékoztató rendszer kialakításával is foglalkozik.

A projekt szervesen kapcsolódik Kecskemét azon már megnyert közlekedésfejlesztési pályázataihoz, amelyek egyrészt az intermodális pályaudvar kialakítására és a kapcsolódó helyi közösségi közlekedés fejlesztésére, másrészt a térségi elérhetőségek javítására irányulnak. A három pályázat együtt képes teljes egészében, komplexen kezelni a város közlekedési problémáit.
Az elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a munkahelyek az ingázók számára is könnyebben elérhetőek legyenek, a munkaerő mobilitása pedig a munkáltatóknak is előnyös.

A gyűjtőutak rekonstrukciója arra ösztönzi majd a lakosságot, hogy a tömegközlekedést vegye igénybe az egyéni közlekedés helyett. Így csökken a város zaj- és légszennyezettsége, kevesebb lesz a közúti baleset, Kecskemét élhető marad, ez által még nagyobb vonzerőt jelent a befektetőknek.

Olvasóink írták

  • 1. LukSzusz 2011. március 29. 17:51
    „Szegeden egy sárga csík itt,sárga csík ott 300 milla zsebbe.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

200 ezres büntetést kapott egy városi száguldozó - fotóval

A megengedett 50 helyett 121km/órával mértek be egy autóst Kecskemét belvárosában. Tovább olvasom