Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 07. 30. szerda - Judit, Xénia

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Kecskemét hírei > A fantázia az iskola mozgatórugója

A fantázia az iskola mozgatórugója

A tehetséggondozás és a kreatív iskola állt a középpontjában a Kecskeméti Tehetségsegítő Tanács augusztus 26-ai konferenciájának. A tanácskozáson elhangzott: a képi gondolkodásnak köszönhetően mára a tanulási folyamat átalakult.

Gál Orsolya - 2011.08.27. 14:07
Megosztás: Facebook Twitter E-mail
- Minden gyermek tehetséges - hangsúlyozta köszöntőjében Mák Kornél alpolgármester a pénteki konferencián. - A tehetség megnyitása a pedagógia művészete. Nem a különféle kiadványok vagy a korszerű technika segíti a tehetséggondozást, a hangsúly az átadáson van. Minden gyermekben fel kell ismernünk a tehetséget, meg kell találnunk a szikrát, ami benne ég – tette hozzá Mák Kornél. Az alpolgármester arra hívta fel a konferencia résztvevőinek figyelmét, hogy az oktatás nagy buktatója lehet, ha nincs benne fantázia, ugyanis ez az iskola egyik fontos mozgatórugója.

A tanácskozáson többek között a tehetséggondozással kapcsolatos új pedagógiai módszerekről, a pályázati lehetőségekről és képzési programokról kaphattak tájékoztatást a résztvevők. Szó esett a Tehetséghidak elnevezésű programról is, melynek köszönhetően a következő két évben az új tehetségsegítő metodikák megvalósítására lehet pályázni. A rendelkezésre álló forrás összesen másfél milliárd forint. A pályázat egyik kiemelt eleme a Tehetségpalánta program, mely a kistelepüléseken, tanyákon élők tehetséggondozási programjait segíti majd.


A konferencia egyik előadója, Szécsi Gábor egyetemi docens volt, aki szerint a tehetség egy olyan fogalom, mely folyamatosan átalakul, formálódik. Mást értettek alatta még akár negyven-ötven éve is, mint ma. Kiemelte: a tehetség többféle módon is megnyilvánulhat, akár kreativitásban, intellektualitásban vagy éppen irányítói képességben. A tehetséggondozás pedig az információs társadalom korában egészen új irányt vett. - A tanulási folyamat mára alapvetően megváltozott. Az elektronikus média megjelenésével megerősödött a jobb agyfélteke szerepe, miközben csökkent a bal dominanciája. Ennek köszönhetően ma a képi gondolkodás a jellemző, a gyerekek egyre gyorsabban képesek dönteni, és a humorérzékük is fejlődött. Az elektronikus média összességében egy új, kognitív kultúra alapjait teremti meg – tette hozzá Szécsi Gábor.

Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

HIRDETÉS

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...