Délmagyar logó

2017. 08. 23. szerda - Bence 15°C | 25°C Még több cikk.

A Hét témája: dugóban ülve a kecskeméti utakon

Kecskemét - A Hét témája című heti rovatunkban most arról kérdeztük a kecskemétieket, mit gondolnak a kecskeméti közlekedési helyzetről, a dugók elszaporodásáról.
Mezősi András
Mezősi András
Mezősi András
, taxisofőr: - A reggeli és a délutáni csúcsban kialakuló dugók nemcsak engem, hanem mindenkit hátráltatnak a munkában vagy a napi intézni valók sorában, hiszen városszerte kénytelenek szembesülni ezzel a problémával a kecskemétiek. A leggyakrabban a Bethlen körúton, a Jókai utcán, az Izsáki és a Ceglédi úton, valamint a Nyíri úti kereszteződésben torlódik össze a forgalom. Továbbá a Vacsi közben is sokszor drámai a helyzet. A dugókat nemcsak a reggeli és a délutáni órákban megnövekvő kocsik száma, hanem a közlekedési lámpák rosszul összehangolt működése is befolyásolja. Többször fordult már elő velem, hogy csak hatodik vagy hetedik lámpánál tudtam átmenni egy-egy kereszteződésben. Aki reggel fél, 8 és 9 valamint délután fél 4 és 6 között akar elindulni valahová, az számoljon a dugóban való időveszteséggel, az utasnak ezzel kalkulálnia kell, mert nem sokszor kerülhetőek ki a torlódások, ez ellen nem tudnak védekezni a taxisok.

Sándor Edit
Sándor Edit
Sándor Edit
, vállalkozó: – Minden nap autózom, ugyanis Ballószögből járok be dolgozni Kecskemétre. Az a fajta csúcsforgalom, amit Budapesten tapasztal az ember, nem jellemző Kecskemétre. Bizonyos csomópontokban azonban összeadódik a jármű- és gyalogosforgalom, ezért ott gyakran alakul ki torlódás. Van néhány olyan lámpa is, ahol túl rövid a zöld, például a Katona Gimnáziumnál. Segítene az is, ha a lámpákat mindkét körúton úgy állítanák be, hogy zöld hullámban lehessen tempósan haladni. A Halasi úton a felüljáró után pedig úgy gondolom, egy 60-as vagy 70-es tábla lenne ideális. Azonban véleményem szerint, nem a dugóval van a legnagyobb baj, hanem a közlekedési morállal, ami egyenlő a nullával. Ez igaz az autósokra és a gyalogosokra egyaránt. Az autóst jó esetben megtanítják vezetni, közlekedni azonban nem. A stresszes hétköznapi élet, mutatkozik meg a vezetési stíluson is. Sokan tolakodnak, lenyomnak mindenkit az útról. Van, aki pedig úgy érzi, neki alanyi jogon jár az elsőbbség, mert mondjuk éppen egy nagy terepjáróban ül. Vannak azonban olyanok is, akik pont a másik végletet képviselik, és a városban 35-tel totyognak, országúton pedig 70-nel közlekednek. A helyzetfelismerő képességünkkel is baj van, figyelmetlenek az autósok. Kecskeméten azonban a gyalogosok is sok balesetet, koccanást okoznak. Sokszor úgy lépnek le az úttestre, hogy szét sem néznek. A kerékpárosok pedig akkor okozzák a legnagyobb problémát, ha sötétedés után nincsenek kivilágítva. A közlekedési morálunk kezd hasonlítani arra, amit Törökországban tapasztalhatunk, az elsőbbség azé, akinek az autója orra előrébb van.

Bozó Szilvia
Bozó Szilvia
Bozó Szilvia
, tanuló: - Személy szerint nekem semmi bajom a dugókkal, mert imádok autókázni. Ilyenkor van időm nyugodtan végig hallgatni a kedvenc zenei albumaimat, mivel általában nem sietek sehova, így a várakozást is türelemmel viselem. Egy dologtól viszont a falra tudok mászni, ha a sofőrök ész nélkül elkezdik nyomni a dudát. Nem tudom ennek mi értelme van, hisz attól a sor nem fog hamarabb elindulni, ha valaki a huszadik sorból folyamatosan nyomja a kürtöt. Kecskeméten egyáltalán nem érzem drasztikusnak a helyzetet, hisz sokat járok Budapesten ahol nem ritka az ötórás rostokolás is egy dugóban, itthon viszont az eddigi leghosszabb várakozásom talán úgy negyedóra lehetett. A torlódásokat a sávok növelésével lehetne elkerülni - már ahol erre van lehetőség - de úgy gondolom, több kerékpárút építésére lenne szükség és lehetőség szerint modernizálni kellene a tömegközlekedést is a folyamatosabb forgalom érdekében.

Nagy Tamás
Nagy Tamás
Nagy Tamás
, bankpiaci elemző: - Gyalogosként egyáltalán nem tartom zavarónak a kecskeméti forgalmat, autósként azonban találkozni néha nagyobb torlódásokkal. Véleményem szerint leginkább a lámpák okozzák a fennakadásokat a kritikus helyeken. Ha az Izsáki úton például a keresztirányú gyalogosforgalmat alul vagy felüljáróval megoldanák, és nem kellene gyalogos lámpák miatt megállni, illetve a csomópontoknál a zöldeket összehangolnák, sokkal jobb ütemű, folyamatosabb forgalom alakulhatna ki.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szakad a hó - félpályás útzár az 55-ös főúton

Péntek hajnalban Kecskemét térségében is intenzív havazás kezdődött. A havas utakon eddig három baleset történt. Folyamatosan frissítve!
Tovább olvasom