Délmagyar logó

2017. 08. 22. kedd - Menyhért, Mirjam 14°C | 24°C Még több cikk.

A Hét témája: mennyire biztonságos biciklisként Kecskemét?

Kecskemét - A Rákóczi úton történt, múlt hét pénteki halálos kerékpáros-gázolás után arról kérdeztük a város lakóit, mennyire érzik biztonságban magukat Kecskeméten kétkeréken.
Mihályné Bornemisza Eleonóra
Mihályné Bornemisza Eleonóra
Mihályné Bornemisza Eleonóra, a Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője: - A közelmúltban az Izsáki úton, a Dobó körúton, legutóbb pedig a Rákóczi úton történt biciklis baleset. Sokszor az okozza a problémát, hogy a gyalogátkelőhelyen nem szállnak le a kerékpárról, a gépjárművezetőnek pedig már nincs ideje megállni. A kerékpárt toló ember gyalogosnak, míg a kerékpáron ülő járművezetőnek számít, ezért nincs elsőbbsége a zebrán, míg a gyalogosnak igen. A rendőrség kiemelt figyelmet fordít a kerékpárosok közlekedésbiztonságára. Ezen akció keretében múlt héten a kollégáim ellenőrizték a biciklisek felszerelését. Akinek nem volt, kapott láthatósági mellényt, amely kötelező felszerelés, ha valaki sötétedés után, lakóterületen kívül közlekedik kerékpárral. A múlt héten még csak figyelmeztettük az embereket, hétfőtől azonban már büntetésre is számíthatnak azok, akiknek nem megfelelő a felszerelésük.

Jámbor Csaba
Jámbor Csaba
Jámbor Csaba, a Gong rádió programigazgatója, országúti kerékpáros: - Itthon kibékíthetetlen ellentét feszül az autósok és a kerékpárosok között. Az autós társadalom a legkisebb mértékben sem tolerálja a kerékpárosok jelenlétét, tisztelet a kivételnek. Ugyanakkor fontos hozzátenni, ebben osztályos része van a közlekedés szabályait gyakran felrúgó bicikliseknek is. Az európai országok jelentős részében - Olaszország, Hollandia - nem hogy elfogadják, de megkülönböztetett figyelemmel viseltetnek a két keréken közlekedőkkel szemben.

Ferencz Klaudia
Ferencz Klaudia
Ferencz Klaudia, főiskolai hallgató: - Sokkal többen ülnének biciklire, ha ehhez a megfelelő infrastruktúra biztosítva lenne, de amíg a bringás sokszor felkényszerül a járdára, vagy nem tudja biztonságos helyen lezárni a kerékpárját, nem választja a közlekedés ezen formáját. A Zöld Ernyő projekt és a Magyar Kerékpárosklub közösen kiadtak egy bicikliseknek szóló térképet is, ami remek kezdeményezés. Ebben a városi kerékpárutakat tüntették fel, illetve szervizeket, biciklisboltokat gyűjtöttek össze. Több ehhez hasonló törekvésre lenne szükség. Sajnos egyre több balesetről hallani, mert sokszor a biciklin ülő rosszul méri fel a helyzetet, hajlamos hanyagul venni a KRESZ rá vonatkozó szabályait. Aki biciklivel közlekedik, annak ismernie kellene a szabályozást, de legfőképpen be kellene tartania azt. Ami pedig a legfontosabb, hogy láthatósági mellény és lábra csatolható fényvisszaverő nélkül este ne induljunk el. E kettő nélkül hiába a KRESZ ismerete, az kevés.

Abonyi Imre
Abonyi Imre
Abonyi Imre, tanuló: - Úgy gondolom, a kamionosok veszik legkevésbé figyelembe a bringásokat. Ugyanakkor a kerékpárosok feladata is, hogy láthatóvá tegyék saját magukat. Sokan vannak, aki nincsenek tisztába a KRESZ szabályaival, ami könnyen vezethet egy esetleges balesethez. Nekem van jogosítványom tehát ez nem jelent problémát, és arra is figyelek, ha éjszaka közlekedem, hogy az első és a hátsó lámpámat is használjam. Az autósok egy kivilágított biciklist sokkal hamarabb észre fognak venni. A megkülönböztető mellényt egy elég ocsmány találmánynak tartom, viszont a hasznosságát egy pillanatig sem vonom kétségbe, mert nagyon sokat dob a kerékpárosok láthatóságon.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Százezrekért árulták a belső információkat az APEH dolgozók

A Szegedi Ítélőtábla pénteken mondja ki a jogerős ítéletet arra a három kecskeméti APEH alkalmazottra, akik éveken át vesztegették az adóhivatal ügyfeleit. Tovább olvasom