Délmagyar logó

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

A prémium autókra koncentrál a Mercedes

Kecskemét - A Kecskeméten készülő B osztály után a szedánok terén erősítenek be a stuttgartiak a CLS inspirálta CLC-vel.
Válság ide, válság oda, a prémium szegmens egyre-másra szüli az újabb termékeket és ez a Mercedes-Benzre is tökéletesen igaz. A Kecskeméten készülő B osztály után a szedánok terén erősítenek be a stuttgartiak az előbb említett modell platformjára épülő, a CLS inspirálta CLC-vel, írja az autopult.hu

2013-ban érkezik a Mercedes-Benz CLS kistestvére. Fotó: autopult.hu.
2013-ban érkezik a Mercedes-Benz CLS kistestvére. Fotó: autopult.hu.

Az autót az Egyesült Államokbeli tesztkörök alkalmával sikerült lencsevégre kapni, ám a markáns maszkolás okán nem igazán lehet kivenni a részleteket, viszont az autó egésze és arányai már így is jól láthatóak. A C117-es kódnevű újdonság a Mercedes új, MFA platformján alapul, pontosabban annak meghosszabbított változatán. Ugyanezen elsőkerékhajtású autók gyártásához tervezett alapra épül majd a GLC névre keresztelt terepjáró, továbbá ezen alapszik a B osztály is, továbbá a teljes egészében új A osztályt is erre tervezik majd a mérnökök.

A CLC motorházában 1,6 literes turbótöltött benzines lesz az alapmotor 123, illetve 156 lóerős teljesítménnyel, ezeket pedig a kétliteres négyhengeres egészíti ki 210 lóerőt bocsátva a sofőr rendelkezésére. Dízelfronton az 1,8 literes 110, valamint 134 lovas egységek alkotják a palettát, de számolnunk kell a 2,1-es öngyulladóssal, ami 170 és 204 lóerővel is elérhető lesz. A gyártó mindegyik erőforráshoz hatsebességes kézi váltót társít, de az opciós listáról nem hiányoznak majd az automata szerkezetek sem.

a markáns maszkolás okán nem igazán lehet kivenni a részleteket, viszont az autó egésze és arányai már így is jól láthatóak. Fotó autopult.hu.
A markáns maszkolás okán nem igazán lehet kivenni a részleteket, viszont az autó egésze és arányai már így is jól láthatóak. Fotó autopult.hu.

Természetesen az AMG verzió sem marad ki a repertoárból, ráadásul a Mercedes-Benz egyenesen a legendás 190E 2.5-16 Evolution közvetlen utódjának tekinti az ebben a minőségében már négykerékmeghajtással is büszkélkedő CLC-t. A csúcsváltozat orrában a már említett kétliteres turbós termeli a lovakat, amelyek a dupla-kuplungos váltón átszaladva, ezúttal már 300 fős ménest számlálva tépik az aszfaltot.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Remekelnek a kecskemétiek a hazai búvárúszó vb-n

A négy fős vásárhelyi küldöttség tagjai közül Székely Lilla, Balog Gábor és Keresztes Mátyás is… Tovább olvasom