Délmagyar logó

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Amikor a lovas kocsi beelőzi a modern autót

Az intelligens járműrendszerekről tartott előadást Palkovics László, a Kecskeméti Főiskola stratégiai rektor-helyettese – szerinte az ESP-nek nagyobb lesz a jelentőssége, mint korábban a biztonsági övnek volt.
A járműipari szabadegyetem sorozat e heti előadásán arra a kérdésre adták meg a választ, hogy mitől a lovas kocsi még mindig a legintelligensebb jármű? Palkovics László rektor-helyettes előadásának bevezetőjében kitért arra, hogy 2001 és 2010 között megduplázódott a közúti forgalom, de az infrastruktúra ezzel párhuzamosan nem fejlődött hazánkban. Komoly problémát okoz, hogy nem sikerült tartani az EU által korábban kijelölt baleseti előírásokat sem, így a jövőben még fontosabb szerepe lesz az intelligens, elektronikus vezérlésű járműrendszereknek.

Palkovics László rektor-helyettes
Palkovics László rektor-helyettes
Miután Magyarország nem tudta teljesíteni az 50 százalékos előírt balesetcsökkentést, 2012-től kötelező lesz a buszokban és a teherjárműveken az elektronikus stabilitás program. Ezzel még nincs vége, hiszen 2013-tól a sávelhagyás jelző, 2014-től pedig az automata fékező rendszer nélkül nem indulhatnak el a nehézjárművek.

Palkovics László professzor hangsúlyozta, a jövőben egyre fontosabb szerepe lesz a járművekbe beépített radaroknak, és videó-kameráknak, amelyek jelentősen megkönnyítik a vezető dolgát, és figyelmeztetnek a szabad szemmel nem látható veszélyforrásokra. A professzor a legfontosabb fejlesztésnek az ESP rendszer fokozatos beépülését tartja, amelynek köszönhetően 30-60 százalék között csökkenthető a halálos balesetek száma.

Mint fogalmazott, ennek a rendszernek jóval nagyobb lesz a jelentősége, mint korábban a biztonsági övnek volt. Dr. Palkovics László a jelenleg fennálló problémának az anyagi költségeket, valamint a felelősség megállapítását említette, hiszen amennyiben az elektromos rendszer átveszi az autó irányítását, már kevésbé okolható a vezető egy esetleges balesetért.

Olvasóink írták

  • 1. szegarazs 2010. december 12. 17:36
    „Vezetni meg elfelejtünk, azt hisszük, hogy az autó tud mindent, a fizika szabályai már nem is érvényesek ránk, hamis biztonságérzetünk nő, megyünk mint az állat.

    Ez kell a magyarnak.

    "Így jutottunk el a lőrésnyi ablakokkal kirakott dizájnos guruló bunkerekhez, amikben viszont bátran nyomjuk tövig a gázt, mert úgysem történhet semmi. És még messze nincs vége.

    Ahogy vastagodik körülöttünk a halhatatlanság érzetét keltő védőréteg, úgy szokunk le a gondolkodásról. Legalábbis úgy tűnik a forgalomban, hogy egyre többen autóznak teljes tudatlanságban. Fogalmatlanul, hogy milyen sebességgel haladnak, mennyire tapad éppen az út, csak trónolnak, elszigetelve a külvilágtól, telefonnal a fülükön, másik kezükkel hadonászva. " (http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2010/12/08/minden_napra_uj_gumit/)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Havazás: egész éjszaka dolgoztak a kotrógépek

Egész éjszaka dolgoztak a kecskeméti utcákon a kotrógépek, hogy reggelre zavartalan legyen a forgalom a városban. Tovább olvasom