Délmagyar logó

2018. 04. 23. hétfő - Béla 12°C | 27°C Még több cikk.

Az egyházi iskolák a legvonzóbbak a szülők számára

Sport? Tanulmányi eredmények? Családias légkör? Nyelvoktatás?Minden szülőnek más-más szempontok lebegnek a szeme előtt, mikor iskolát kell választania gyermekének. Egy azonban biztos: mindenki a legjobbat akarja, ám korántsem biztos, hogy meg is kapja.
Fontos döntés előtt állnak a szülők ebben a hónapban, március végén ugyanis a hatodik életévét május végéig betöltő gyermekeket be kell íratni valamelyik általános iskolába. A választás alighanem döntő, mindenesetre meghatározó szereppel bír a gyerekek jövőjét illetően, ezért nem véletlen, hogy a szülők minél körültekintőbben próbálnak tájékozódni a lehetőségekről. Éppen ezért az iskolák igyekeznek nyílt napokkal, szülői értekezletekkel és tájékoztatókkal kielégíteni ezt az igényt. A delmagyar.hu a Magyar Ilona Általános Iskolában egy tájékoztató foglalkozás alkalmával próbálta felmérni, mi alapján is választanak a szülők.

„Nagyon fontos, hogy tudjam, jó kezekben van a gyermekem"

Tóthné Gondi Ildikó az intézményegység vezetője elmondta, már novembertől rendeznek hasonló programokat. Mivel az igazgatóasszony szerint egyre tudatosabban döntenek a szülők ebben a fontos kérdésben, a nyílt napok és foglalkozások célja elsősorban a szülők tájékoztatása. Ugyanakkor természetesen az iskolai „toborzás" sem utolsó szempont.
- Mivel az óvodai férőhelyek szűkösebbek az általános iskolaihoz képest, ezért némi verseny alakul ki az iskolák között. Nálunk már évek óta nagyjából ugyanakkora a jelentkezési arány, ami köszönhető többek közt a mozgásterápiás foglalkozásainknak. Sok szülőnek emiatt esik ránk a választása, hiszen ez a foglalkozás nagyjából havi 40 ezer forintjába kerülne a családnak – számolt be Ildikó.

A tájékoztatón részt vevő egyik anyuka is ezért döntött az iskola mellett.
- Mivel a kisfiam epilepsziás, mindenképpen olyan iskolát kerestünk, ami összeegyeztethető a betegségével. Az interneten találtunk rá a Magyar Ilonára, és a mozgásterápia miatt egyértelmű volt a választás – osztotta meg velünk döntése okát Peti anyukája.

Ez azonban kivételes esetnek mondható, hiszen a mozgásterápia minden gyermek épülésére szolgál. Sokrétű készségfejlesztés érhető el vele, nem is beszélve arról, hogy a gyerekeknek önmagában örömet okoz a mozgás. Emellett a családias légkör az, ami sok szülőt megfog.
- Nagyon megtetszett a nyílt napon, hogy közvetlenül megismerhettük a tanító néniket, sőt, magunk választhattunk, hogy melyikük osztályába szeretnénk íratni a gyereket. – mondta egyikük. – Nagyon fontos, hogy tudjam, jó kezekben van a gyermekem – tette hozzá."

Az egyházi iskolák a legvonzóbbak a szülők számára

A legtöbben mégis az egyházi iskolák felé húznak, leginkább a nevelésük és kimagasló eredményeik miatt. Egy ilyen iskola akár egy nem vallásos család számára is vonzó lehet, ami nem véletlen. A Kecskeméti Református Általános Iskola például a jó tanulmányi eredmények mellett két tanítási nyelvű oktatásával is büszkélkedhet, amit nem sok kecskeméti iskola mondhat el magáról, egészen pontosan még egy. Nem véletlen, hogy régóta többszörös túljelentkezéssel kell számolnia az iskolának, ami természetesen némi szelektálást igényel.
- A város számos óvodájában folyik idegen nyelvű felkészítés, sok szülő éppen ezért választja iskolánk két tanítási nyelvű képzését – indokolta a sok jelentkezőt Hörcsök Imre, az általános iskola igazgatója.

A delmagyar.hu-nak azt is elmondta, hogy egyházi iskoláról lévén szó az elsődleges szempont a kiválasztásban, hogy a szülők beleegyezzenek gyermekük református hittanoktatásába. Az azonban nem feltétel, hogy ők maguk református vallásúak legyenek.
- Az iskolánkba kerülés egyik legfontosabb tényezője a család viszonyulása az egyházi neveléshez. Ezért tartjuk fontosnak a szülőkkel való személyes találkozást, beszélgetést – mondta el az igazgató.

A delmagyar.hu-nak egy anyuka, aki a két tanítási nyelvű angol osztályba szerette volna beíratni gyermekét, részletesen is beszámolt arról, hogy hogyan is zajlott pontosan az ismerkedő találkozás. Elmondása szerint többek közt mondókát kellett közösen mondaniuk a gyerekeknek, majd ezzel párhuzamosan tapsolni. Később egy szivárványszínű ponyva lebegtetésére kérték őket, és megkérdezték, mi jut erről eszükbe. Ezután még számos hasonló játékos feladatot adtak nekik.
- Mikor végeztek a játékkal, mi szülők, kimentünk a teremből. Ezután a kisfiam elmondása szerint többek közt puzzle kirakására és versmondásra kérték őket, majd egy kártyán lévő színt kellett angolul beazonosítaniuk, valamint a kutya szóra is rákérdeztek, tudja-e angolul.
Mindezt több tanár is figyelemmel kísérte és jegyzeteltek is a feladatok közben – mesélte az anyuka.

Hörcsök Imre szerint azonban ez nem felvételi.
- Minden gyermek életében nagy változást jelent az iskolába lépés. A személyes találkozást a tanítókkal, az idegen környezetben való megjelenést játékos feladatokkal kívánjuk feloldani. Ezt szolgálta az ernyővel történt játék is. Eközben a gyermekek önfeledt pillanatokat éltek meg, melynek a szülők is tanúi voltak. Ezen a gyermekekkel és szülőkkel való találkozáson a leendő első osztályos tanító nénik vettek részt, játszottak a gyerekekkel – emelte ki az igazgató.

Egy dolog azonban biztos: nem mindenki juthat be az áhított iskolába.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hívja a rendőröket, ha felismeri ezt a férfit! - fotó

A bajai kapitányság közigazgatási eljárást folytat a 45 éves, borotai Tanács Zoltán eltűnése miatt. Tovább olvasom