Délmagyar logó

2017. 01. 17. kedd - Antal, Antónia -4°C | 1°C

Az élethez igazítják Kecskemét újjáteremtését

Kecskemét - A város gazdasági fejlődése azzal jár, hogy a munkavállalók egyre távolabbról járnak be, ezért szükséges Kecskemét elővárosi közlekedésének a fejlesztése – közölte a megyeszékhely fideszes polgármestere szerdán a városházán tartott sajtótájékoztatón.
A térség közlekedésének fejlesztése összefügg azzal a kormányzati döntéssel, mely Kecskemétet és annak környékét kiemelt járműipari központként határozta meg. Hangsúlyozta: a fejlesztés legfontosabb célja az, hogy a város 50-60 kilométeres sugarú térsége részesüljön abból a gazdasági fejlődésből, amely a Bács-Kiskun megyei városban megvalósul.

A településen létesülő új munkahelyek teszik szükségessé azt, hogy az egyre növekvő számú munkavállaló számára a mobilitást biztosítani lehessen a térségben – fogalmazott Zombor Gábor polgármester. Emlékeztetett arra, hogy az intermodális (gyalogos-, közúti és vasúti forgalmat is lebonyolító) pályaudvar kialakítását, valamint az ahhoz kapcsolódó közösségi közlekedés fejlesztését a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánította. A tervek elkészítésére, valamint az engedélyeztetési eljárásokra a város 1,5 milliárd forintot nyert.

Ismertette: a fejlesztést előkészítő tanulmány kibővítésére újabb 120 millió forintot nyert a város, melyből elsősorban annak a felmérése és tervezése készül el, hogy milyen kötöttpályás közlekedési formát lehetne gazdaságosan kidolgozni, megvalósítani és működtetni Kecskeméten.

Püski Ottó, a tervezést, a felméréseket és a vizsgálatokat végző Utiber Kft. tervezőmérnöke elmondta, hogy Kecskeméten és térségében három nagy közlekedési tanulmány előkészítése folyik: a belvárosi forgalom javítása, a térségi közlekedés javítása mellett az elővárosi közlekedés fejlesztése érdekében.

Március végére kell a végleges magvalósíthatósági tanulmányt leszállítanunk – tette hozzá a tervezőmérnök.

Beszámolt arról, hogy az elővárosi közlekedés javítása az 52-es út Soltig terjedő szakaszának a felújítását és négy forgalmi sávúra történő szélesítését, a Kecskemétet Tiszakécskén keresztül Szolnokkal összekötő vasútvonal fejlesztését, valamint a városon belül a déli iparterület alternatív elérését jelenti.

Olvasóink írták

  • 1. Mtoncsi 2013. január 24. 00:22
    „Először azt kellene intermodálisan fejleszteni, hogy Kecskeméten be tudjanak érni a dolgozók a város másik felén található munkahelyükre reggel hatra, délután kettőre és így tovább. Lehetőleg ne jégkockaként érezzék magukat és a bérletükért megfelelő szolgáltatást kapjanak akkor is, ha nem egy híres autógyártó cégnél dolgoznak...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Hagyó-per vádlottja szerint Puch László cége is kapcsolatban állt a BKV Zrt.-vel

A hatodrendű vádlott nyomozati vallomása szerint Puch László szocialista politikus Média Magnet Kft. nevű cége is kapcsolatban állt a BKV Zrt.-vel. Tovább olvasom