Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Belefulladnak a fuvarozók a gázolaj árába

A kereskedők úgy próbálják kivédeni az emelkedő fuvardíjakat, hogy közelebbről szerzik be az árut vagy beépítik a tarifáikba az áremelést.
A fuvarozók a verseny következtében képtelenek beépíteni tarifáikba az emelkedő üzemanyagárat, így a költségoptimalizáció miatt szinte a legapróbb autóalkatrész szükségességéről is meg kell győződniük − mondta lapunknak Diószegi István, a kecskeméti székhelyű Diószegi Trans Kft. tulajdonos ügyvezetője. Négy-öt évvel ezelőtt a gázolaj ára körülbelül száz forinttal volt alacsonyabb, s Diószegi szerint ebben az időszakban nem emelkedtek olyan mértékben a fuvardíjak, mint az üzemanyag ára.

Utat rövidítenek

Leginkább azoknak a vállalkozásoknak okoz gondot a gázolaj árának emelkedése, amelyek a termeléshez kapcsolódóan nagy tömegű áru mozgatásához rendszeresen nagy szállító járműveket kénytelenek igénybe venni, s vannak olyan területek, ahol egy-egy fuvarfeladatnál az idő számít, itt nem nézik a pénzt − fogalmazott az ügyvezető, aki azt is elmondta, hogy olyan termelő vállalkozásról egyébként nem lehet hallani, amely az emelkedő fuvardíjak miatt szüntette volna be tevékenységét. A kereskedők úgy próbálják kivédeni az emelkedő fuvardíjakat, hogy közelebbi területekről szerzik be az árukat.

Belefulladnak a fuvarozók a gázolaj árába.
Belefulladnak a fuvarozók a gázolaj árába.

Kisebb járművekre cserélik a flottát

Vokó Árpád, a Csini Kft. tulajdonosa és vezetője is arról számolt be, hogy nehezen élik meg a gázolaj árának folyamatos emelését. "Megyünk a veszteségbe, s tartalékainkat használjuk fel" − mondta. A vállalkozó például épp a költségek csökkentése érdekében kisebb járművekre cserélte flottáját. Arra a kérdésre pedig, hogy sikerül-e érvényesíteni az árakban az üzemanyag árának emelkedését, Vokó elmondta, ez év közben lehetetlen, esetenként egy-egy partner rugalmas, de a többség nem. Éves szerződésekről van szó, s ezekben nehéz elérni, hogy a gázolaj árának évközi emelése megjelenhessen a fuvardíjakban is.

15 százalékkal kellett volna emelni a fuvardíjat

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára is azt mondta, hogy a fuvarozók nem állhatnak le a járműveikkel, hisz például a kereskedelmi szolgáltatásokhoz ez elengedhetetlen, így csak az lehet a kérdés, hogy érvényesíthetik-e a fuvarköltségekben a gázolaj árnövekedését. A fuvarozók önköltségének 40-45 százalékát teszik ki az üzemanyagköltségek, egy 10 százalékos gázolajár-emelkedésnél optimális esetben 4-5 százalékos fuvardíj-növekedést kellene végrehajtani. Mivel 18 hónap alatt 30 százalékkal nőtt a gázolaj fuvarozói ára, 12−15 százalékkal kellett volna emelkednie a fuvardíjaknak is.

Olvasóink írták

  • 3. papipa 2011. október 20. 10:46
    „klj_54
    Igazad van, de ebben a gyárak és a piac is hibás, mert alig egy napos raktárkészlettel rendelkeznek sokan a gyártáshoz. Ez is generálja az esztelen országúti rallyt. Most már késő sajnos megváltoztatni a szemléletet.”
  • 2. klj_54 2011. október 20. 10:37
    „1. papipa 2011.10.20. 10:01
    Nagyon szép szlogen a vasút de sajnos NEM MEGOLDÁS!
    Ha az lenne akkor Svájc, Ausztria vagy éppen Németország már régen oda terelte volna a forgalmat.
    Tessék végiggondolni az ilyen kijelentés mibe kerülne?
    Oda érne-e az áru időre?
    Hogy tennének fel egy 7.5 tonnányi terhet egy vagonba, hogy az ne károsodjon?
    Ki vigyázna az úton az árura?
    A fogadó állomáson ki szedné le és mivel az árut?
    Ezek alapvető kérdések és csak a felszínt érinti!”
  • 1. papipa 2011. október 20. 10:01
    „Vazze! Ott az űres vasút!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elloptak egy mobil benzinkutat a repülőtérről!

Elloptak egy ötmillió forint értékű mobil benzinkutat a kiskunfélegyházi repülőtérről. Tovább olvasom