Délmagyar logó

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 5°C | 12°C Még több cikk.

Bemutatkozott a kecskeméti AMG-Mercedes

Kecskemét - A New York-i Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be az első Kecskeméten készülő Mercedes-AMG modell, a CLA 45 AMG. A négyajtós kupét az A 45 AMG-ben megismert, új fejlesztésű 2 literes turbómotor hajtja 360 lóerővel és 450 Nm nyomatékkal. Tapadási problémáktól nem kell tartani, a CLA 45 AMG ugyanis összkerékhajtású.
Elég csak rápillantani az új CLA 45 AMG-re, hogy egyértelmű legyen: szándékos a hasonlóság a CLS 63 AMG-vel. A kifejező CLA-formanyelvet az AMG-re jellemző elemekkel egészítették ki. A CLA arányai eleve sportosak, és e hatást tovább erősíti az AMG „Twin blade“ hűtőmaszkja és keresztléce az AMG-kötényen, mindkettő matt titán-szürke színben. Az oldalsó, feketével keretezett nagy hűtőnyílások a mögöttük elhelyezett hűtőmodult látják el levegővel. Széria a bi-xenon fényszóró.


Megragadja a tekintetet a küszöbburkolatok matt titán-szürke betétje is. Ugyanígy jellegzetes eleme a nagy teljesítményű AMG csúcsmodelleknek a duplaküllős, titánszürke és fényesre esztergált AMG könnyűfém-kerék és a sárvédő „TURBO AMG“ felirata. Nem marad hatástalan a hátsó kötény oldalsó légkiömlője és nagy, középső diffúzor-betétje, valamint matt titánszürke dekorációs betétje sem. A dinamikát két krómozott dupla kipufogóvég sejteti, míg a markáns, fénydiódás hátsó lámpa sorozatgyártmány.

A CLA 45 AMG-ben széria a sportülések Artico/mikroszál Dinamica bőrutánzat üléshuzata, vörös kontrasztvarrással, a vörös biztonsági öv, a fokozatváltó karokkal kiegészített multifunkciós sport-kormánykerék, az AMG Drive Unit és az AMG küszöbléc. Ezekhez nagyszerűen illik a szálcsiszolt alumínium dekoráció a műszerfalon és az öt darab galvanizált szellőző. Az AMG kombinált műszert központi színes kijelző egészíti ki, AMG főmenüvel és RACETIMER stopperrel.



A CLA 45 AMG műszaki adatai azonnal elárulják, hogy a 2,0 literes AMG turbómotort a világ legnagyobb teljesítményű négyhengeres szériamotorjává avatja a 360 LE és a 450 newtonméteres nyomaték. A nagy teljesítmény és a 4MATIC összkerékhajtás kombinációja sportkocsihoz illő képességeket ad a CLA 45 AMG-nek: a kupé nulláról százra 4,6 másodperc alatt gyorsul, csúcssebessége 250 km/óra (elektronikusan korlátozva). Ám az AMG 2,0 literes turbómotorja nemcsak dinamikájával nyűgözi le vezetőjét, hanem hatékonyságával és környezetkíméletével is, hiszen fogyasztása 6,9 liter/100 kilométer (NEFZ összesített), és már ma teljesíti a 2015-ban hatályba lépő EU6 kipufogási szabványt, illetve a 2017-től előírt 6 × 1011 Part/km részecskeszám-határértéket.

A motor sugárvezérelt közvetlen benzinbefecskendezést és az égésterek közepén elhelyezett piezo-porlasztókat kapott. A többszörös befecskendezés és a többszörös gyújtás kombinálása jelentősen javítja az üzemanyag kihasználását és fokozza a termodinamikai hatásfokot, illetve csökkenti a károsanyag-kibocsátást. További fénypont a teljesen alumínium, homok-kokillaöntési technológiával készült forgattyúsház, az optimalizált súlyú forgattyús hajtómű, acél főtengellyel, kovácsolt dugattyúkkal és csökkentett súrlódású dugattyúgyűrűkkel, a Nanoslide henger-siklófelület, a levegő-víz töltőlevegő-hűtés, a generátorvezérlés és az ECO start-stop funkció.


Miként a nyolc- és tizenkét-hengereseket is, az AMG új négyhengeres motorját teljesen kézzel rakják össze, az „egy ember, egy motor" filozófiának megfelelően. Minden egyes motor plakettet visel a felelős szerelő nevével. Az elkészült erőforrásokat ezután a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban szerelik az autókba: a Mercedes-Benz CLA 45 AMG ezáltal az első Magyarországon készülő Mercedes-AMG modellé válik.

A turbómotorhoz hétfokozatú AMG Speedshift DCT sportváltót kapcsoltak. a szerkezetet közvetlenül a keresztben beépített motorra szerelik. Lényeges szoftver-moduljait az SLS AMG szuper-sportkocsiról vették át. A hét fokozat, a háromféle menetprogram, a gázfröccs-funkció és a rajtautomatika a lehető legjobb gyorsulásról gondoskodik. Manuális „M“ módban és „S“ sport-programban a CLA 45 AMG fokozatváltási idői az

Olvasóink írták

  • 1. lukrecia 2013. március 28. 05:21
    „Nem sok hozzamerheto auto van a listaban. Itt kezdodik a csucs, valahol itt a vege is. Na es a hangja felelmetes, ontja az erot”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Öt magyar csapat indul az idei Shell Eco-marathon Europe 2013 versenyen

Öt magyar csapat indul idén a Shell Eco-marathon Europe 2013 elnevezésű üzemanyag-takarékossági innovációs versenyen, ahol a csapatoknak futurista járműveikkel minél hosszabb utat kell megtenniük minél kevesebb üzemanyaggal. Tovább olvasom