Délmagyar logó

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 1°C | 13°C Még több cikk.

Drift, centrifuga, szlalom augusztus 20-án a gokart pályán

A Kecskeméti Gokartpályán debütál augusztus 20-án Magyarország első Gymkhana Duel futama. Versenypályás harc drifttel, 360 fokos fordulókkal, centrifugával és szlalommal.
A versenyzők két különálló, de párhuzamosan egymás mellett lévő (Gymkhana Practice) pályát teljesítenek. A pályák vonalvezetése lehet megegyező, de akár különböző is, mert a pilóták mindig kétszer teszik meg a távot, közben pályát cserélve. Ilyenkor a két autó egyszerre rajtol, az időket pedig a 2-2 futam befejeztével összesítik.

A pályát a gymkhana stíluselemei – drift, 360 fokos forduló, centrifuga, szlalom, tolatás, parkolás – nehezítik.

Versenypályás harc drifttel, 360 fokos fordulókkal, centrifugával és szlalommal.
Versenypályás harc drifttel, 360 fokos fordulókkal, centrifugával és szlalommal.

A világ egyik legnézettebb internetes autós videója nem más, mint Ken Block amerikai rallyversenyző Gymkhana Practice reklámsorozata. Több mint 30 millióan látták már, és ezek a felvételek hozták meg az igazi kezdőlökést a Gymkhana-sportág számára. Ken filmjében ötvözi a Practice és Battle pályákat, ahol játékos, néhol meghökkentő formában mutatja be a gyakorlatokat, melyek egy átlag verseny részét képezik.

A Gymkhana: GYM*KHA*NA (Jim-kah-nuh) egy "hindi" szóból származó indiai kifejezés olyan sportot ír le, amelyben a résztvevők képességei, ügyessége számít, ha akadályokat, kihívásokat kell legyőzni.

Ken Block

A gymkhana a hatvanas években indult útjára, de csak a 80-as években lett igazán népszerű. A versenyág ősatyja a Japán Autósszövetség, az FIA ottani divíziója. A japán és európai tuningautók fejődése, valamint a driftbajnokságok is kezdik a fókuszt a vezetési tudásra/technikára irányítani a nyers lóerők helyett. A gymkhana lesz az autósport világának új nagyágyúja. A néha „autós rodeónak" hívott gymkhanát gyakran hasonlítják össze kisebb szlalom versenyekkel, noha több tekintetben hasonló, azonban a szlalomnak a legfőbb tényezője az idő.

A gymkhana viszont a kontrollról szól, hiszen csak a megfelelő vezetési tudás birtokában támadható a pályák sajátos vonalvezetése. E rajzolat általában megköveteli, hogy a versenyzők látványos technikákat mutassanak be, s a tudatuknak és végtagjaiknak teljes harmóniában kell lenniük a géppel-pályával. Most ez a sport érkezett meg Kecskemétre.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szivicsnek nem volt beleszólása Tököli elengedésébe

A KTE vezetőedzőjének fogalma sincs, miért engedték el a klub vezetői Tököli Attilát. Szivics már a lehetséges utódot keresi a játékospiacon.
Tovább olvasom