Délmagyar logó

2017. 09. 20. szerda - Friderika 10°C | 18°C Még több cikk.

Eco-marathon: egy liter benzinnel 2277 kilométer

Kecskemét - Új magyar rekorddal kezdett a németországi Eco-marathonon a Kecskeméti Főiskola csapata. Csodajárgányuk, a Megameter II. már az első próbálkozáskor bizonyította, 2277 kilométert képes megtenni egyetlen liter benzinnel. Azonban nem csak ők, a Kandós diákok is jól teljesítettek.
Már a legelső próbálkozáskor rekordot teljesített a Kecskeméti Főiskola GAMF Karának csapata a németországi Shell Eco-marathonon. Pedig akkor még csak biztonsági köröket tett meg az autóval Á. Tóth Kriszta, a Megameter II. pilótája.

A verseny első napja nem volt felhőtlen a kecskeméti főiskolások számára, mivel a gépátvétel után, sok mindenbe belekötött a technikai stáb. Többek között lékeket kellett vágni a kocsiba, mert szerintük nem kap elég levegőt a sofőr, és azt is kifogásolták, hogy a pilóta lábához hozzáér a kerék. Kriszta egyébként csupán 48 kilogrammot nyom, ezért egy kétkilós ólomdarabot kellett berakni a Megameter II-be, mert a sofőr súlyának minimum az 50 kilogrammot el kell érnie a verseny szabályzata szerint.

Á. Tóth Kriszta új magyar rekordot siklott a Megameter II-vel. Fotó: origo.hu
Á. Tóth Kriszta új magyar rekordot siklott a Megameter II-vel.
Fotó: origo.hu

Abban a kategóriában, amiben a GAMF csapata indul, vagyis a benzines hajtású prototípusok között 51 perc alatt kell teljesíteni a pilótának nyolc kört a pályán. Ez alatt mérik a motor fogyasztását, amelyből kiszámolnak egy elméletileg megtehető távolságot. Eszerint a 308 centiméter hosszú, 58 centiméter magas, és mindössze 20 kilós Megameter II. akár 2277 kilométerre is eljut egyetlen liter benzinnel.

Azonban nem csak a kecskeméti főiskolások, hanem a hírös város másik csapata, a Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola diákjai is jól teljesítettek Európa legkisebb fogyasztású járműveinek versenyén. A Kandó-Electric csapat tagjai járgányukkal szintén a prototípusok között, de nem benzines, hanem elektromos kategóriában indultak. Itt az számít, hogy egy kilowattóra teljesítménnyel mennyit tud menni a kocsi. A diákok a főiskola csapatának tavalyi benzines autóját alakították át elektromos meghajtásúra. Célkitűzésüket már a verseny első napján felülmúlták, hiszen ez csupán annyi volt, hogy kocsijuk képes legyen végigmenni a pályán. Ehhez képest már az első napon 317 kilométert sikerült megtennie a verseny elő, középiskolásokból álló magyar csapatának.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

138 millióból fejlesztenék a Táncsics kollégiumot

Pályázati forrásból végezné el a kecskeméti önkormányzat a Táncsics kollégium energetikai fejlesztését. A projekt teljes költségvetése mintegy 138 millió forint, amelyhez a szükséges önerő 20,6 millió.
Tovább olvasom