Délmagyar logó

2017. 08. 20. vasárnap - István 19°C | 34°C Még több cikk.

Egy nap nem elég a kecskeméti Mercedesből

Megszerveztük az új B osztályú Mercedes közúti tesztjét, méghozzá igazán illusztris vendégekkel. A Mercedes beruházásért felelős alpolgármester asszony, Szemereyné Pataki Klaudia, és a KTE labdarúgócsapatának exedzője, Tomiszlav Szivics próbálhatta ki elsőként a kecskeméti Mercedest.
Pénteken előbb a VIP bemutatón kerülhettek igazán testközelbe a kecskemétiek az új B osztályú Mercedes személyautóval, majd szombaton megtörtént a közönségbemutató is. A delmagyar.hu azonban kíváncsi volt arra, közúton miként muzsikál a jövő év márciusától Kecskeméten gyártott új modell, ezért felkértük a város gazdasági ügyekért felelős alpolgármesterét, Szemereyné Pataki Klaudiát, valamint a nagy autószakértő hírében álló labdarúgóedzőt, Tomiszlav Szivicset, hogy próbálják ki az új autót, és tapasztalataikat osszák meg olvasóinkkal.

A tesztre egy hófehér színű, vadonatúj autót biztosított számunkra a Hovány cégcsoport, a navigálásban pedig a Mercedes szalon flottaértékesítési tanácsadója, Fejszés Zsolt volt segítségünkre. Szükség is volt némi szakértelemre, hiszen az új modellt számos olyan extrával szerelték fel, amivel eddig csak a luxusautók tulajdonosai találkozhattak.

A nők álma a parkolást segítő rendszer

Első utunk a kecskeméti városháza parkolójába vezetett. Szemereyné Pataki Klaudia, a város
A 109 lóerős tesztmodellről

A Hovány autószelon az új B osztályú Mercedes B180-as, 1,8-as dízelmotorral felszerelt modelljét bocsátotta vendégeink rendelkezésére. A hat sebességes manuális váltóval felszerelt autó 109 lóerős teljesítményű, átlagfogyasztása pedig 4-5 liter körüli. A tesztben szereplő autó értéke 7 millió 843 ezer forint.
gazdasági ügyeiért felelős alpolgármestere közvetlen felel a Mercedes beruházásért, de emellett gyakorlott sofőr is. A hétköznapokon egy Opel Corsa típusú kisautóval közlekedő politikus már 17 évesen megszerezte jogosítványát, és azóta is folyamatosan autózik. - Így elsőre a kényelem, ami megfog benne, ilyen szintű kényeztetéssel még nem találkoztam – mondta székfoglalóként, indulás előtt az alpolgármester asszony. - Számomra nagyon fontos egy autóban, hogy könnyű legyen vele a parkolás, és a fogyasztása is legyen alacsony. Azért is előnyös, hogy ebben a modellben megtalálható a parkolást segítő rendszer, mert szinte minden korábbi gépkocsim érte ilyen jellegű sérülés, így ezzel már nem lenne ilyen gondom – tette hozzá mosolyogva a városszerte népszerű városvezető. - Az, hogy dízeles, vagy benzines egy autó, szintén fontossá vált, hiszen míg az én autóm benzines, a férjemé dízel, és az övének takarékosabb a motorja.

Közúton a kecskeméti Mercedes: az első teszt - GALÉRIA (Fotók: Nagy László)

Az első, városban megtett kilométerek után irány az 54-es főút elkerülő szakasza, majd az M5-ös autópálya, ahol lehetőség nyílt kipróbálni, mit tud az autó menetteljesítmény terén. - Rendkívül stabil a Mercedes és
Az élet közbeszólt

Nagyot fordult az élet egy nap alatt Tomiszlav Sziviccsel, aki szerda délelőtt még a KTE vezetőedzőjeként szállt be az autóba, de délután menesztették a csapat éléről. A népszerű tréner már a tesztelés közben is célzott arra, bizonyos személyek nem hagyják nyugodtan dolgozni, ezért nem biztos, hogy tavasszal is ő lesz a csapat edzője. Igaza lett. Mi ezzel a cikkünkkel is kívánunk neki további sikereket edzői pályáján.
feltűnő, milyen csendes, szép járású a motor. Az ülésben nagyon jó a háttámasz, és bőven van helye a sofőrnek. Feltűnt az is, hogy ötösben milyen jól húz a motor, a hatodik sebesség pedig a takarékosság szempontjából jöhet jól. Látszik, hogy átgondolt koncepció áll az autó mögött. Hozzáteszem, női szemmel ez a fehér szín is nagyon jól áll neki. Négy főre tökéletes választás, ahogy elnézem hátul is bőséges hely van két utasnak, de akár öten is elférhetnek az autóban, ha kissé szűkösebben is. A városban, és az autópályán is rendkívüli biztonságérzetet ad az autó, nagyon tetszett összességében, hiszen én is most próbálhattam ki első alkalommal – összegezte tapasztalatait Szemereyné Pataki Klaudia.

Hú, de fekszik nekem!

Miután Pataki Klaudia visszatért a városházára munkájához, a tesztcsapathoz időközben csatlakozott Tomiszlav Szivics vette át a sofőr szerepét. - Hú, de fekszik ez nekem! - ezzel a felkiáltással vette át a volánt a nagy autószakértő hírében álló vezetőedző, akinek láthatóan könnyebb dolga volt az autóval, mint néha tanítványaival a pályán. - 18 éves koromban szereztem meg a jogosítványt, azóta is rengeteget vezetek. Havonta akár 4-5000 kilométert is beleteszek aktuális autómba, tehát fontos, hogy sportosan vezethessem, de a fogyasztása se emelkedjen az egekbe.

Szemereyné Pataki Klaudia és Tomiszlav Szivics tesztelte a kecskeméti Mercedest from Delmagyar.hu - Kecskemét on Vimeo.


A Kecskemétnek májusban Magyar Kupa győzelmet szerző szakember már az első méterek után bizonyította, sportos vezető, hiszen azonnal próbálgatni kezdte az autó határait – természetesen a megengedett keretek között.

Miután a Halasi úton megszólalt a követésfigyelő rendszer sípszava, Fejszés Zsolt elmagyarázta gyorsan, hogy túl közel haladtunk az előttünk haladó jármű mögött, erre figyelmeztetett a rendszer. - Okos fiú ez! - mondta mosolyogva a mester, aki láthatóan alig várta, hogy kiérjünk az autópályára, de előtte utunkba ejtettünk egy kanyargós szakaszt is, ahol kemény tesztnek vetette alá a tesztalanyt. - Nem is kellene ennél nagyobb motorral – mondta elégedetten Tomi becenevű tesztelőnk. - Megmondom őszintén, az előző B modell nem tetszett annyira, de ez nagyon bejön. Nem érezni, hogy 109 lóerős, nagyon jól tol már alulról is. Engem általában idegesít, ha egy előzésnél vissza kell váltogatni, na ezzel nem lenne ilyen gond. Gyorsan meg tudnám szokni, jó lenne nálam maradhatna egy hétig legalább, egy nap nem elég erre az autóra - summázta tapasztalatait Tomiszlav Szivics, akitől megkérdeztük, mit üzenne azoknak, akik sportos vezetők, de nem próbálták még az új B-s Mercedest. - Nem kell gondolkodni! - vágta rá azonnal Szivics, aki megemlítette azt is, hogy mivel széles az autó, nagyon stabil nagy sebességű kanyarodásnál is – tapasztaltuk, alig győztünk kapaszkodni a fel- és lehajtókon.

A tesztutunk végén Szivics mester nem tagadta, nehezen válik meg az autótól, de a kecskeméti Mercedes első tesztjét mi sem jellemzi jobban, hogy mindkét tesztpilótánk széles mosollyal szállt ki az autótól útja végén. És igen, utasként is elmondhatjuk, ez az autó mosolyra fakaszt!

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bombahír: kirúgták a kecskeméti sikeredzőt!

A hivatalos közlemény szerint közös megegyezéssel bontott szerződést a KTE és Tomiszlav Szivics. Információink szerint Sallói István áll a háttérben. Tovább olvasom