Délmagyar logó

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 18°C Még több cikk.

Elhunyt kismama: 45-50 milliós kártérítésre számíthat a férj

Kecskemét – Amennyiben megállapítható lesz a Bács-Kiskun Megyei Kórház felelőssége, 45-50 milliós kártérítési igény benyújtására számíthat az intézet –tájékoztatta a delmagyar.hu-t a gyászoló család ügyvédje.
A múlt hét hétfőn, harmadik gyermeke megszülését követően elhunyt 26 éves kismama férje, Csabi Péter a tegnapi napon dr. Ábrahám Lászlót bízta meg a gyászoló család jogi képviseletével. Az ügyben immár hivatalosan is eljáró ügyvéd kedd reggel adott interjút a delmagyar.hu-nak.

- Mi történt a tegnapi megbeszélésen?
- Eddig informális volt a kapcsolatom a feleségét gyászoló férjjel, amit tegnap írásban rögzítettünk. Innentől kezdve hivatalosan is én képviselem a családot, a megbízásom azonnal megküldtük a nyomozást végző Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányságra, illetve a Kecskeméti Megyei Kórháznak is. A rendőrséget kértük, hogy nyilatkozzon a nyomozati tényállásról. Itt most a szakértői véleményekre várnak, amelynek azt kell kiderítenie, történt-e a kórházban olyan szakmai hiba, ami miatt büntető eljárás indulhat egyes személy, illetve személyek ellen. A kórházat véleményünk szerint felelősség terheli amiatt, hogy megsértették az elvárható gondosságot, ugyanis ok-okozati összefüggés van az emberi mulasztás és a haláleset között.

A gyászoló család ügyvédhez fordult. Amennyiben megállapítható lesz a kórház felelőssége, akár 50 millió forintos kártérítést kaphatnak.
A gyászoló család ügyvédhez fordult. Amennyiben megállapítható lesz a kórház felelőssége, akár 50 millió forintos kártérítést kaphatnak.

- Esett-e szó anyagi kártérítésről?
- Konkrét számokról nem váltottunk még szót ügyfelemmel, de amennyiben bebizonyosodik igazunk, a kórház 45-50 milliós kártérítési igényre számíthat részünkről. Szeretnénk áttörni ugyanis a biztosítók által diktált eddigi ötmillió forintos határt, mivel a biztosító társaságok csak ilyen összegig vállalják a felelősséget. Ezen felüli összeg esetén a kórháznak, vagy ha az intézménynek nincs pénze, az intézetet működtető – jelen esetben Bács-Kiskun Megyei - önkormányzatnak kell fizetnie a kártérítést. Nyilvánvaló, hogy pénzzel nem pótolható az elvesztett édesanya, de 45-50 millió forintos kártérítés mindenképp jogos követelésnek tűnhet olyan esetben, amikor három gyermek édesanya nélkül marad, közülük egyikük soha nem is látja szülőanyját. A férj munka nélkül maradhat hosszú távon, mivel a kicsiket neki kell eltartania, és sorolhatnám a nagyszülők,és a többi rokon elkövetkező nehézségeit. Megemlíthetném, hogy az amerikai komptragédiában elhunyt magyar fiatalok családjának fejenként 200 millió dolláros kártérítést ajánlottak fel. Nyilván ez az „operenciás-tengeren" túli eset, de ha bebizonyosodik az elvárható gondosság megsértése, akkor az általam megfogalmazott összeg mindenképp indokolt.

- Mit várnak a lefolytatott vizsgálatoktól?
- A rendőrség az orvos-szakértői vizsgálatot eredménye után dönt a további eljárásról. Személyes véleményem szerint, mivel ezeket a szakértői vizsgálatokat szintén orvosok készítik, általában sajnos érvényesül a szakmai szolidaritás. A televízióban hallottam máris olyan szakértői véleményt, hogy az ilyen eset kivédhetetlen, míg nekem mások azt mondták, igenis felmerül az emberi mulasztás ténye, ugyanis annak a vérzésnek is meg kellett indulnia valamitől. Amennyiben tehát szakmai felelősséget állapítanak meg, annak már büntetőjogi következményei is lesznek.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. szenyor47 2010. november 12. 22:24
    „Még egyszer őszinte részvétem a családnak, és egy kis helyre igazítással tartozom az ügyvédúr fele.Írásommal világért sem akartam az ügyvédúr tekintélyét alá ásni, melyért így utólag is szeretnék bocsánatot kérni öntől. de csak ráakarok világítani a tragédiák közötti különbségekre. Az ügyvédúr valóban korrekt és mindenkinek merem ajánlani, bizalommal fordulhat hozzá bárki. Tisztelettel Pesti Imre”
  • 26. mazsolaszolo 2010. november 10. 09:02
    „12: Nagy tévedésben vagy. Semminek sem KELLENE ilyennek vagy olyannak lenie, mert mindig van kivétel. Elvileg a vakbélműtét is rutin, a sérvműtét is az, mégis előfordulhat kivétel, komplikáció, olyan eset, amkit az orvos nem láthat előre. Nekem - teljesen egészséges emberként - huszonévesen egy pitiáner műtét alatt (sérv) kétszer leállt a szívem, másodszorra alig tudtak visszahozni. Az orvos vért izzadott, amíg visszacibált az életbe. Most menjek és pereljem be? Eszemben sincsen!

    A szülés természetes folyamat volt évezredekig; tudomásul vették, hogy aki belehalt az belehalt - lehetséges, hogy vele halt egy olyan ritka genetikai sérülés is, amely ezáltal kiveszett -, de a többség azért nem. Ha egy kisgyreek meghalt nagyon koránb, azzal ugyez történt. Nem úgy, mint a mai szerencsétlenekkel, hogy mindenáron életre ítélik őket, három éven át a pokok poklát járják, mivégre meghalhatnak. És közben kiválóan lehet rajtuk legálisan kísérletezni.

    Régen sok tekintetben sokkal normálisabban gondolkodtak. Volt bennük alázat: ha egy nő szülésben meghalt eltemették, meggyászolták, megsiratták. Semmivel sem volt kisebb a fájdalmuk, mint ma, csak eszükbe sem jutott orvost hibáztatni - tessék csak a híres Egy magyar nábob c. könyvre gondolni! -, eszükbe sem jutott az, hogy meghurcoljanak embereket, másokra verjék a fájdalmukat, mindenáron felelős után kutassanak, netán vasláncra kössék a bábát, pellengérre a szülésznőt, karóba az orvost. (Volt ilyen is, de az volt a ritkább. Ott az úr sem volt komplett.)

    Pénzzel semmit sem lehet pótolni, ami nem pénzben mérhető, hiába is akarják azt elhitetni velünk. Nem szabad ennek a fogyasztói mérgező mentalitásnak bedőlni. Jó a pénz, jó, de csak pillanatnyilag. Utána pedig kétszeres erővel fáj minden.

    Miből fogja felnevelni? Miből nevelte fel Móricz Hét krajcárának kis hősét a család? MIből a nagyszüleinket?
    Na?”
  • 25. SzMgabi 2010. november 10. 08:54
    „Nagyon sajnálom, hogy meghalt a fiatalasszony, de a pénz nem boldogít.Őszinte részvétem a hozzátartozóknak.”
  • 24. Ányez 2010. november 10. 08:54
    „Őszinte részvétem.
    Szerintem várjuk meg a vizsgálati eredményt, és utána dobáljunk sarat egymásra vagy a kórházra. Ha felelős az orvos a kismama haláláért, csukják le, és a kórház fizessen kártérítést. Sokat. Nem a nyereségvágy (egy haláleset kapcsán hogy is lehetne ilyenről beszélni?!), hanem a veszteség miatt. Az anyukát persze semmi sem pótolja, de ha már meghalt (megölték?) akkor az a minimum, hogy gondoskodnak a három gyermek további sorsáról.
    Ha fatális véletlen történt, és senki sem hibázott, akkor pedig ezt kell elfogadnia a gyászoló családnak. Itt már csak az a kérdés, hogy a szakvélemény mennyire tud független lenni...”
  • 23. szenyor47 2010. november 10. 06:10
    „Miért törlitek ki irás közben a levelet? Kérlek ne tedd. Őszinte részvétem a családnak nem mondom, hogy nem érdemlik meg az összeget de amikor én elveszitettem a gyerekemet autó balesetbe, Nekem kiszrták a szemem 4-5 milióval. Enek is elviték felét az ügyeskedő ügyvédek.Nemigaz ügyvédúr? Bisztosan emlékszi rám Pesti Imre vagyok egy gyászoló apa, nekem ép olyan fálydalmaim vannak mint az ügyben szereplő családnak.Az első találkozásunkor még a fellegekben járó összegről eset szó, de miko kiderült, hogy ki is védi a károkozót, meg állt a tudomány tovább kellet állnom. Most ott tartok, hogy sehol. Mi hasonó kárt szenvedetek miért is nem érdemeljük meg a cikben emlitet összeget. Mégegyszer őszinte részvétem a családnak .”
  • 22. Besenyő_Pistabácsi 2010. november 09. 22:17
    „Nagyon nagy fájdalom a családnak, de ez a követelés azért túlzás! Nagy divatja lett ennek a kártérítősdinek, ha jogos ha nem!”
  • 21. adamantium 2010. november 09. 20:30
    „12. hozzászólás sörpocak 2010.11.09. 17:56 legfeljebb az intelligenciaszinted csökkenhet nullára, egy beavatkozás kockázata soha. az eseteket persze lehet minősíteni, hogy mennyire kockázatosak, egy császár persze nem annyira mint a májátültetés. viszont a méhcsipésbe is bele lehet halni, pedig ha megkérdünk bárkit, inkább a méhcsípést választja mint a császármetszést.
    tudjátok mi a különbség az ügyvéd és a hiéna közt? az egyik egy ocsmány, undorító lény ami minden dögre ráveti magát, csorog a nyála és vérfagyasztóan nevet, a másik meg egy kedves afrikai állat.
    egyébként jobb helyen akkor lehet ilyen pert indítani ha előtte a perelt összeg 10%-át letétbe helyzted. viszont ha buktad az ügyet akkor a vádlott automatikusan kap egy kis kártérítést”
  • 20. h65535 2010. november 09. 20:19
    „sörpocak te is vedd ki a kezed a biliből. Ábrahám egy pénzsóvár többszörösen bukott ügyvéd.”
  • 19. TELSTAR 2010. november 09. 20:02
    „" KELLŐ HOZZÁÉRTÉSSEL egy szülésnek simán és konfliktusoktól mentesnek kellene lefolyni."
    sörpocak, te maradj csak inkább a sör mellett. Ekkora hülyeséget leírni...”
  • 18. franzvon 2010. november 09. 19:28
    „Még egy gondolat:
    azon orvosperek után, melyek bebizonyítják, hogy az orvos nem hibázott, a perelőket viszontper elé állítanám hiszen a per elvonta a praktizáló orvos figyelmét , kipihentségi, felkészültségi állapotát,veszélyeztetve ezáltal más betegeket, ellátási eseményeket.”
  • 17. franzvon 2010. november 09. 19:24
    „Ám 12,14 hozzászólások olvasása után írhattam volna ennyit is:mmmúúú,mmmúúúúúú,MMMMÚÚÚÚÚÚ!!!!!!”
  • 16. franzvon 2010. november 09. 19:22
    „Be kell perelni az összes orvost, mert olyan szüléseket vezetnek le, melyek során halandó ember születik.
    Be kell perelni a belgyógyászokat is, mert a betegek végül akkor is meghalnak, ha meggyógyulnak.
    Be kell perelni a bőrgyógyászokat, mert miért ráncosodik a bőr az életkor előrehaladtával.
    Ma már, a XXl. században mi az , hogy aki születik meghal?
    És jó, hogy vannak ilyen emberek, mint lidocain, meg sörpocak, akik igenis minden DIC-es kismamát százszázalékos eredménnyel tudnak ellátni.
    (az ilyen hozzászólások láttán megy el szinte örökre a kedvem az emberekkel való foglalkozástól...)
    Ábrahám ügyvéd meg beperelhetné saját anyját , mert világrahozatalakor a mama nem közölte, hogy egyszer ő is meg fog halni.”
  • 15. zérótolerancia 2010. november 09. 18:46
    „Gratulálok, kedves Sörpocak!

    A naivitásoddal csak a tudatlanságod vetekszik.

    Nincs nulla kockázat.”
  • 14. lidocain 2010. november 09. 18:25
    „igazad van sörpocak mindenben,én sem olvasom sehol,hogy a szülést levezető orvost letartóztatták volna. azért megy az ember kórházba,hogy biztonságban legyen baj esetén.

    és igenis kapja meg a család azt a 40-50 milliót. biztos nem X5-ösre kellene nekik,hanem a mindennapi megélhetésre,mert gondolom az apa marad otthon a gyerekekkel. a gyes-ből,meg az árvaságiból stb. nem igazán lehet 3 gyereket nevelni meg rezsit fizetni.
    a pénz valóban nem enyhiti a fájdamat,de én azt mondom: csukják le az orvost ha hibázott,tiltsák el a pályától és Ő fizesse meg a kártéritést ne az állam a kórházon keresztül a mi pénzünkből. az ügyvédeknek is kell fizetni biztositást az olyan esetekra amikor "tévednek". az orvosoknak miért nincs ilyen?”
  • 13. nagypappa 2010. november 09. 18:22
    „Gondoljatok bele ott maradt az apa három gyerekkel, maga a gyász is iszonyatos tragédia, de mi ez ahhoz képest, hogy a gyermekeket fel kell nevelni. Miből, hogyan. Csak sokkal könnyebb lenne, ha tényleg megkapnák a kártérítést. Amire az előttem hozzászólók bölcsességét magaménak elfogadva alig van esély.
    Szerencsétlen gyerekek soha nem mondhatják kedveskedve a világ legcsodálatosabb a szavát: ÉDESANYA.”
  • 12. sörpocak 2010. november 09. 17:56
    „Elég gusztustalan, hogy azokat támadják az eddigi hozzászólók, akiknek fogalmuk sincs a szülés, a huszonegyedik század szüléséről.
    Nem a középkorban vagyunk, hogy a szülést egy veszélyes üzemnek tekintsük. Ma már, KELLŐ HOZZÁÉRTÉSSEL egy szülésnek simán és konfliktusoktól mentesnek kellene lefolyni. Ha a szülészorvos megfelelő gondossággal jár el és minden eredményt megfelelően értékel, a kockázat a nullára redukálható. Vannak kockázatos esetek, de a megfelelően képzett orvossal sem lehet probléma. A probléma akkor kezdődik, amikor a fogadott orvos éppen nincs, vagy nem ér rá, és a kedves kollégája pénz híjján vezeti le a szülést ilyen-amolyan módon, mivel ő nem ettől az esettől kapott pénzt!
    Nekem 3 gyermekem van, és soha nem adtam pénzt a szülész orvosnak. A feleségemet mégis ellátták annak idején normálisan. A gyerekek is szépek és egézségesek voltak születéskor, és nekem egy rossz szavam sem lehetett az akkori szülész orvosokra Szentesen! Nem úgy, mint mostanában.:(
    Én csak elismeréssel adakozom a családnak, hogy a pert merték vállalni. Nincs az a a pénz, ami a fiatalasszony életét vissza tudná hozni, de van aza a pénz, amely a cdssaládot tudná támogatni, hogy felneveljék a 3 árvát!
    És az Ábrahám ügyvédet sem kellene támadni, mivel ő az, aki szembe mer szállni a bürokratikus korházi hatalomvágytól és maguktol eltelt orvosokkal szemben!
    Hogy ennek ára van?
    Minek nincs?
    A gáznak, a villkanynak, a víznek nincs ára?
    Egyetértek az orvosok elleni fellépéssel, mert ha ő nincs, és eléggé sokan keresik fel, akkor ki fogja a betegek, azok érdekeit képviselni, akik megalázó módon szorulnak segítségre!
    És ki mondja, hogy az itt beírók közül, majd valamikor nem fognak ugyanilyen segítségre számítani???????
    Akkor kihez fordulnak?”
  • 11. rastaman 2010. november 09. 15:55
    „Undorító, ahogy ábrahám előadja magát. Nem csak az ügyvédi etikát sérti gusztustalan mentalitása, de mindenféle emberi normát is mellőz. A halál nem pénzre váltható esemény, és a gyász fájdalma nem üzleti vállalkozás...”
  • 10. h65535 2010. november 09. 14:06
    „Ábrahám meg kivehetné a biliből a kezét.... és felébredhetne!”
  • 9. mazsolaszolo 2010. november 09. 13:57
    „Ábrahámról már jó ideje megvan a véleményem. Mint a dögkeselyű, azonnal rárepül a témára és az áldozatokra. Frissen megözvegyült ember, összeszakadva, három kis lurkóval...milyen ideális célpontja olyan embernek, aki más nyomorából akar megélni, és elég jól is él belőle.

    Senki sem hozhatja vissza a kismamát, és semmi pénz nem pótolhat egy ember életet, akkor sem, ha azt elvették, "csak" tönkretették.

    Itt van ez a szerencsétlen egyszerű lélek, aki cirka tisztán és világosan gondolkodni sem képes a fájdalomtól, és azzal HITEGETIK, hogy AKÁR 40-50 millát is kaphat! Egy frászt! A 40-50 milla 40%-át alapból nem fogja megkapni, a per évekig elhúzódhat (addig természetesen a normális gyász folyamata is sérül és torzul - ez később iszonyú károkat fog okozni (nem csak okozhat, hanem biztosan azt teszi!)). És ha nem nyer? Olyan is lehet ám, hogy megállítják: vis major. Senki sem tudhatta előre, hogy milyen belső elváltozásia voltak a hölgynek. Símán lehet, hogy nem a férj lesz a nyertes.

    És akkor mi lesz? Megmondjam? A perköltséget viseli, mint vesztes fél, ki kell fizetnie az ügyvéd urat és ott van a nyakában a hosszú-hosszú pereskedés után a GYÁSZ, amivel így is, úgy is szemben kell néznie.

    Az orvos is ember, emberek! Tévedhet. Más dolgo az, ha valaki úgy téved, hogy ezt saját maga nagyon is megakadályozhatta volna - magyarul: valóban hibás - , vagy úgy, hogy a kórház teszem azt három nap óta ügyeletet rótt rá és már nem lát a fáradtságtól.
    Ezekkel a hülye amarikai filmekből látott szaros pereskedésekkel csak azt lehet elérni, hogy még több normális, jól képzett orvos elhőz a francba külhonba; néhány szarházi ügyvéd gennyesre keresi magát az áldozatokon, és beül a fogyasztói köztudatba az a TÉVES nézet, hogy pénzzel mindent ki lehet váltani, a legmélyebb veszteséget és fájdalmat is.

    NEM! Pénzzel nem lehet pótolni szerető édesanyát, elvett és elveszett gyeremekkort, apát, autóbalesetben meghalt családot, elhunyt testvért - semmit, ami pénzben nem mérhető érték.

    A hiba az hiba. Ha úgy van, akkor kapjon érte fegyelmit. Egyébként egy normális orvosnak iszonyatos sok időbe telik feldolgoznia a bűntudatot akkor is, ha a tévedése nem szándékos, mégis majdnem rámegy a beteg élete vagy elmebeli épsége.

    Ps: Szeretnék egyszer látni egy cikket arról hogy Ábrahám ügyvéd úr pert vesztett, nem is kispályásat. nagyon ráfére - ár is, meg a köztudatra is.”
  • 8. Framboise 2010. november 09. 13:10
    „Egy szülés veszélyes üzem, ezt mindenkinek tudnia kell. Nem tudni, itt valóban mi is történt pontosan. De azt figyelembe kell venni, hogy egy szülés az sajnos végződhet tragédiával. Örülhetünk, hogy ott tart az orvostudomány ahol tart és így csak nagyon ritkán történik ilyen tragédia. Nem gondolnám, hogy feltétlenül mulasztás történt az orvosok, a kórház részéről. De ez a duma, hogy "annak a vérzésnek is meg kellett indulnia valamitől" . Hát igen, mondjuk a szüléstől...
    Sajnálatos az eset, fel sem lehet fogni, de nem biztos, hogy élből arra kell gondolni, hogy valaki hibázott.”
27 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy órával korábban kezd a KTE a Vasas ellen

Az eredetileg kijelölt 16 óra helyett egy órával korábban kezdődik a KTE-Ereco következő bajnoki… Tovább olvasom