Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Enyhülhet Kecskeméten az átmenő forgalom

Kecskemét - Mérséklődhet a Kecskemét belterületén áthaladó forgalom: a várost északról elkerülő út előkészítése jelenleg is folyamatban van.

A teljes beruházás a tervek szerint 2014 elejére készül el, a jelenleg zajló előkészületi fázis várhatóan 2011 végéig tart. Az elkerülő út építésének előkészítésére csaknem 800 millió forint áll rendelkezésre, nagyobb részben uniós forrásból.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházása keretében Kecskemét északi oldalán 13,6 kilométer hosszon két építési ütemben új nyomvonalon épül meg. Az elkerülő út az M5 autópályától, az 5. számú főúton és a 441. számú (ceglédi) főúton át a 44. számú főútig, tehermentesítve a várost az eddig belterületen áthaladó forgalomtól. Az északi elkerülő megépítése után mérséklődnek a környezeti ártalmak, javul a város lakóinak életminősége, és a munkahelyek megközelítése is gyorsabbá, biztonságossá válik.

A kecskemétiek számára jó hír, hogy a Mercedes munkahelyeket teremtő magánberuházása mellé olyan uniós útfejlesztést tehetünk le, amelyik a környezeti ártalmak mérséklésével javítja a városlakók életminőségét, és a munkahelyek biztonságos, gyors megközelítését is szolgálja. A várost északról elkerülő út megépítése immáron elérhető közelségbe került – mondta el Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.

A beruházás jelenleg az előkészítés szakaszában van, a munkálatok a terv szerint haladnak. A szükséges dokumentumok jelentős része – így a megvalósíthatósági tanulmány, a jogerős építési engedélyek többsége – már rendelkezésre áll, és elkészítették az örökségvédelmi hatásvizsgálatokat is. Ugyancsak elkészültek a kivitelezési tervek, és folyamatban van a közműengedélyek beszerzése is. Az előkészítés a tervek szerint 2012 közepére lezárul.

Tekintve, hogy az út új nyomvonalon létesül, az átterelt tranzitforgalomról csak becslés adható. Ez a várakozások szerint az út megnyitását követően átlagosan napi 13 000 személygépjárművet jelent, ami a forgalomba adás után pár évvel már napi 18 000 személygépjárműre nőhet.

A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül 792,2 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) fedezi.

Olvasóink írták

  • 2. csafe 2011. január 25. 14:11
    „1. CsImre
    Most akkor mit csináljanak? Ne építsenek elkerülőt??
    Tipikus "sötétzöld" duma!”
  • 1. CsImre 2011. január 25. 12:29
    „Majd kitölti a helyi forgalom, és ugyanolyan sz-r lesz pár éven belül. Csak erről ciki beszélni a szép pályázati lázban.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

600 méteren szerelték le a légkábelt

Összesen 600 méter hosszan szerelték le a légkábelt a tolvajok Kiskunmajsa és Kígyóspuszta között.
Tovább olvasom