Délmagyar logó

2017. 01. 16. hétfő - Gusztáv -5°C | 1°C

Felére csökkent egy munkagép fogyasztása a sofőr kirúgása után

A litereket forintokra fordítva az üzemanyag eltulajdonítója éves szinten másfél millió forintos kárt okozott a kalocsai kommunális cégnek.
Februárban történt az a „kellemetlen incidens" a kalocsai Városi Kommunális Intézménynél, amelynek rendőrségi feljelentés lett a vége: nevezetesen az egyik alkalmazottat rajtakapták miközben nagy mennyiségű gázolajat szív le a szelektívhulladék-begyűjtő gépből. Az eljárás kezdete óta a gép csaknem 100 százalékkal kevesebbet fogyaszt, tudtuk meg az intézményvezetőtől.

Ugyan Barakonyi Zsolt egyelőre óvatosan bánik a számokkal, és nem szeretne felelőtlenül sok nullás összegekkel dobálózni, az már bizonyos az ominózus gép esetében, hogy március hónapban nemhogy belefért a gyártó által kalkulált normába a jármű üzemanyag-fogyasztása, de még elenyésző mennyiséggel kevesebb is volt. Ez azért érdekes, mert korábban, a tolvaj „lekapcsolása" előtt előfordult, hogy 105 százalékkal magasabb volt a begyűjtő-autó üzemanyag-szükséglete, mint arra „hitelesítették".

- A szóban forgó jármű esetében tavaly volt, hogy dupla annyi fogyasztást mértünk, mint amennyit a gyári adatok ideálisként meghatároztak. Ehhez képest márciusban egy százalékkal a norma alatt maradt a fogyasztás, ami számomra azt igazolja, hogy itt nem húsz-harminc liter gázolajat tulajdonítottak el, hanem ettől sokkal jelentősebb mennyiségűt – osztotta meg olvasóinkkal friss tapasztalatait a kommunális intézmény vezetője.
Barakonyi Zsolt azt is megjegyezte, hogy információit továbbítja a rendőrségnek is, ahol jelenleg is folyik az eljárás az ügyben, és a rossz tapasztalatokból okulva elkezdtek fokozott figyelmet fordítani a KOMIKA többi gépjárműve fogyasztásának nyilvántartására is – mint mondta – megelőzéséi célzattal.

- Hogyha ez valóban igaz, hogy rendszeresen lehet tartani a megcsapolt tankú járművünk normáját, akkor a litereket forintokra fordítva az üzemanyag eltulajdonítója éves szinten másfél millió forintos kárt okozott a kommunálisnak, ennek az egyetlen autónak a „megcsapolásával" – összegezte a tolvajlás nyomán vélt veszteséget kérdésünkre az intézményvezető.

Olvasóink írták

  • 3. igazságkereső 2012. április 17. 09:23
    „Nincs ebben semmi meglepő, sok helyen "csapolják le-és meg" a termelő cégek kisteherautóit! Műanyag kannákba és viszik be a garázsokba! Ugye senki nem gondolta azt, hogy ez egy új jelenség?!”
  • 2. nyomdasz63 2012. április 17. 08:40
    „Na ehhez hasonlító okok miatt(is) ilyen drága,és rossz a szegedi gyerek/közétkeztetés.”
  • 1. szegarazs 2012. április 17. 07:27
    „"Felére csökkent egy munkagép fogyasztása"
    korábban "105 százalékkal magasabb volt a begyűjtő-autó üzemanyag-szükséglete"

    Ezekből ezt a következtetést levonni: azóta "a gép csaknem 100 százalékkal kevesebbet fogyaszt"
    Vagyis akkor nem is fogyaszt.

    Ejnye, ejnye. Nem kellett volna annyit lógni a matekórákról...

    (A normálhoz képest a lopós állapot valóban lehet 100 %-al több, de akkor a lopóshoz képest a normál csak 50%-al kevesebb. Persze, értem én, a szép nagy számok hatásosabbak a cikkben.)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A mai fiatalok viselkedése az idősekét tükrözi

A Méntelek – Hetényegyháza Református Társegyházközség szervezésében megrendezett Ráció – Generáció – Degeneráció Konferencia számos érdeklődőt, szakembert, szülőt, fiatalt és időst vonzott. Tovább olvasom