Délmagyar logó

2017. 03. 30. csütörtök - Zalán 8°C | 18°C Még több cikk.

Formula 1-es feeling a Kossuth téren

Kecskemét – Sűrített levegővel hajtott járművektől volt hangos a főtér. A Kecskeméti Főiskola GAMF Kara ismét bizonyította, ha járműépítésről van szó, a hírös városi hallgatók verhetetlenek.
Fülsüketítő járműcsodák, kanyargós pálya, éles visszafordító kanyar a Kossuth-szobor előtt, zászlókat lengető pályabírák, állandó nyüzsgés a boxutcában és rengeteg néző, ez a kép fogadta a kecskeméti főtérre látogatókat a Rexroth Pneumobil Gálafutamon, ahol 22 főiskolásokat és egyetemistákat tömörítő csapat versengett a dobogó legfelső fokáért az ország minden tájáról, sőt még a határon túlról is.

A versenyzők két kategóriában indulhattak: gyorsasági és gyorsulási futamon. A gyorsasági versenyt a GAMF egyik csapata, a Kecskeméti Fütyülős nyerte, mindössze 34 másodperc alatt teljesítette a kört, pedig a srácoknak egy hirtelen jött technikai problémával is meg kellet küzdeniük a Q2-ben. – Nem sikerült ugyan kicserélni a meghibásodott alkatrészt, de reméljük, hogy egy kör erejéig még kibírja, és továbbjutunk a döntőbe – ezzel a mondattal gurult ki a pályára Bende Péter. A gyorsulás kategória legjobbja a szegedi MKLaren csapata lett.

Pneumobil Gála a kecskeméti főtéren - KÉPGALÉRIA

Bári Gergely, a GAMF tudományos segédmunkatársa a delmagyar.hu-nak elárulta, nem véletlen a Formula 1-es feeling, törekedtek arra, hogy a kecskeméti főtérre varázsolják – ha csak kicsiben is – a száguldó cirkuszt.

Eger után Kecskeméten is pöfögtek

A Kecskeméti Főiskola kapott először lehetőséget arra, hogy úgynevezett revans versenyt hirdessen azoknak az egyetemista, főiskolás járműépítő csapatoknak, amelyek tavasszal a Bosch vállalatcsoport járműépítő versenyein mérték össze tudásukat. A kecskeméti gálafutamra a tavaszi egri pneumobil verseny teljes mezőnyét meghívták.

Az ideiglenesen felépített pálya – amely a Kossuth tér nagy részét elfoglalta – 240 méter hosszú és átlagosan 4 méter széles volt. A boxutcában pedig igencsak megosztotta a csapatokat: – A mi autónk számára elég széles a pálya, persze a visszafordító és a „0" kilométer körüli szakasz kritikus része a pályának, itt figyelni kell, nehogy a gumifalban kössön ki az ember – mondta a Dömper névre keresztelt GAMF csapat pilótája, Májer Andor. A dunaújvárosi főiskolásokból verbuválódott Velosziti már kevésbé értékelte ilyen pozitívan a főtéri „aszfaltcsíkot": – Mi nem tudtuk, milyen pályát építenek majd, ebből a szempontból hatalmas előnye volt a GAMF-nak. A mi konstrukciónkhoz ez a pálya keskenynek bizonyult. A nyomtáv lecsökkentését már tervezzük egy ideje, mert a főiskola ajtaján sem férünk ki – ment át viccelődésbe a beszélgetés a Velosziti tagjaival.

Pneumobil Gála a kecskeméti főtéren - KÉPGALÉRIA

Ahány csapat, annyi járgány

A legkülönbözőbb konstrukciókkal találkoztunk a boxutcában. A Szegedi Tudományegyetem MKLaren (az MK a Mérnöki Kar rövidítése – a szerk.) csapata piros autójával a mezőny egyik legüdébb színfoltjaként tündökölt. – Sorba kapcsolt hengerek üzemeltetik a járművet, így kétszer olyan gyors. Ezt a konstrukciót mi használtuk először, és szép eredményeket értünk el vele, az egri megmérettetés gyorsulási versenyén tavasszal harmadikok lettünk – mesélte Péter Szabó István okleveles gépészmérnök.

– A főiskolán teljesen szabad kezet kapunk a tervezésben és a kivitelezésben is, csupán arra kell figyelnünk, hogy a versenykiírásnak megfeleljen az általunk megálmodott autó. Idén soros négyhengeres motort építettünk a járműbe, amely teljesen mechanikus vezérlésű. Fontos, hogy könnyű legyen az autó váza, ezért vékony falú acélcsövet használtunk, és rengeteg bicikli alaktrészt építettünk be: a kerekek, a fékek és a lánc is bringáról való – magyarázta Májer Andor, az egyik GAMF csapat vezetője, miközben megmutatta nekünk Dömpert.

Pneumobil Gála a kecskeméti főtéren - KÉPGALÉRIA

A legbizarrabb jármű a Dunaújvárosi Főiskoláról érkezett: a Velosziti pilótája a 200 báros sűrített levegőt tartalmazó palackot lovagolta meg. Mint ahogy azt a fiúktól megtudtuk: egy év alatt készült el a kerekes rakéta, és már évek óta indulnak versenyeken a folyamatosan fejlesztett járművel: 2010-ben a harmadik, idén a hatodik helyen végeztek az egri gyorsulási futamon.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tornagyőztes lett a KKSE Kaposváron

93-70-re győzött a Kaposváron rendezett Orosz László emléktornán a Kecskeméti KSE férfi… Tovább olvasom