Délmagyar logó

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 13°C | 21°C Még több cikk.

Gyúrunk, vazze?!

Kecskemét – A tavasz közeledtével egyre többen járnak edzőtermekbe: nyárra mindenki feszes popsit és izomtól duzzadó bicepszet szeretne. Mi is megizzasztottuk egy kicsit magunkat, nem is maradt el az izomláz.
Nem vagyunk gyakori vendégei a konditermeknek, ezért úgy indultunk el az edzőterembe, hogy egy átmozgató edzéssel kezdjük izzasztani magunkat. Elárulhatjuk, nem vált be a tervünk, a lecsó közepébe csaptunk és olyan durván megdolgoztattuk magunkat, hogy hazaérve még a kabátot is nehezünkre esett levenni, és még három nappal később is izomlázunk volt.

Hamar beláttuk, a fokozatosság elvét kellene követnünk, ezért kisebb terheléssel folytattuk az önsanyargatást. A következő alkalommal visszább vettünk a súlyokból. Már az első alkalommal is megfogadhattuk volna azt a figyelmeztetést, ami egy falra kitűzött papíron harsogta: inkább kisebb súllyal, de szabályosan csináld a gyakorlatokat!

A tavasz közeledtével egyre többen járnak edzőtermekbe.
A tavasz közeledtével egyre többen járnak edzőtermekbe.

Némi csevegés után megtudtuk, hogy az edzőteremben mindenki más módszerre esküszik. Akadnak akik, egy nap csak egy izomcsoportot mozgatnak meg, mások minden testrészüket igyekeznek megdolgozni egy-egy edzés alkalmával.

Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy melyek a számunkra megfelelő gyakorlatok, akkor sem kell kétségbe esnünk, hiszen manapság már szinte minden konditeremben van lehetőség személyi edző segítségét kérni.

A súlyzók emelgetése mellette a csoportos foglakozást is kipróbálhatjuk. Ilyen a spinning, a spinracing, az aerobic vagy az egyre népszerűbb kettlebell. A legtöbben egyébként is párosával járnak le gyúrni, hisz egy másik fél jelenléte mindig húzó erőt ad és nehezebben is lustul el az ember.

Mennyiért izzadunk?

Kecskeméten a konditermekben a napijegyek ára 600-1400 forint között mozog. A személyi edzőért vagy a csoportos foglakozásért külön kell fizetni, a havi bérletek 5000-11000 forintba kerülnek.  

- A legfontosabb dolog az egészben, hogy a gyakorlatokat szabályosan végezzük, mert ha rosszul csináljuk vagy csalunk, az adott izomcsoport nem fog erősödni - tudtuk meg Szekeres Károlytól, aki már hosszú évek óta gyúr. - Tíz éve kezdtem el még középiskolásként, heti négy-öt alkalommal jártam le a konditerembe az egyik barátommal. Később még úszni is eljártam, hogy még sportosabb legyek. Nagyon jó érzés, amikor a barátaim, no meg a csajok azt mondták: jaj, de jól nézel ki, milyen izmos lettél – árulta el Karcsi és mondandója nyomatékosításaként, alaposan kigyúrt bicepszét is megmutatta.

Mikó Péter kevesebbet edz, mint Karcsi, nyáron és tavasszal heti három alkalommal edz délelőttönként két-két órát. - A téli hónapok alatt valahogy nem vesz rá a lélek, hogy lejöjjek súlyokat emelgetni, pedig akkor nem kellene ennyit szenvednem tavasszal az alakom miatt. A legnagyobb bajom, hogy idővel nagyon megunom a dolgot, főleg amikor csak egyedül járok le és kezdem azt észrevenni, hogy elcsalom a gyakorlatokat vagy meg sem csinálom - magyarázta Péter.

Olvasóink írták

  • 1. Tyt 2011. március 20. 11:39
    „"A legnagyobb bajom, hogy idővel nagyon megunom a dolgot, főleg amikor csak egyedül járok le és kezdem azt észrevenni, hogy elcsalom a gyakorlatokat vagy meg sem csinálom "

    Akkor neked semmi keresnivalód konditeremben. Train hard, or die!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nagy csatában győzött a KKSE a Körmend ellen

A T.O.M. Controll Kecskemét férfi kosárlabdacsapata Wittmann vezérletével 75-71-re győzött a Körmend ellen. Online tudósításunk. Tovább olvasom