Délmagyar logó

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 7°C | 16°C Még több cikk.

Hidrogént robbantottak a látvány-kémiaórán - galéria

Kecskemét - Kecskeméten egyedüliként II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola vett részt az országos „Vízzel tüzet – Tűzzel vizet!" akcióban, melynek célja a kémia népszerűsítése volt.
A Magyar Kémikusok Egyesülete iskolai kísérlet akcióval indította el a 2011-es „Kémia Nemzetközi Éve" magyarországi programsorozatát. Az MKE által kezdeményezett akcióban önkéntesen bármely általános és középiskola részt vehetett - minimum egy vagy több látványos kísérlet bemutatásával, melyet azonos napon és azonos időben kellett megszervezni. Szerda délig összesen 135 város 269 iskolája regisztrált, hogy részt vesz az akcióban, köztük egyetlen kecskeméti iskolaként a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola is. A rendezvény mottója: Vízzel tüzet – Tűzzel vizet!

- Sok lehetőséget látok a programban – mondta el a delmagyar.hu-nak Szliváné Rab Mária, a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola kémia tanára. - Ez egy jó reklám a kémiának, ami sokszor a háttérbe szorul. Cél az érdeklődés újboli felkeltése a tantárgy iránt. A körülöttünk lévő világot átjárja a kémia, mégis olyan keveset tudunk róla. Egyetlen általános iskolaként neveztünk Kecskeméten, de ettől én még nagyon lelkesen vetettem magam a munkába. A gyerekek szerenvsére nagyon élvezték. A kezdeti megszeppenés után akkora siker lett a kézben történő hidrogénpukkantás, hogy még a három óra után is sorban álltak a robbanó buborékokért. Az a helyzet, hogy a mai gyerekeknek nehéz újat, vagy olyat mutatni, ami igazán elvarázsolja, maradandó élményt okoz. Ezt be kell ismerni. A sok számítógépes játék és a filmek okozta élménnyel nehéz versenyezni. Ez a programsorozat pont erre ad lehetőséget. Fontos a látványosság, az, hogy testközelből tapasztalják meg a kémiát.

Kémia Nemzetközi Éve - Iskolai kísérlet akció a II. Rákócziban - KÉPGALÉRIA

- Mindent sikerült bemutatnunk, amit elterveztünk – folytatta a tanárnő. - Papírhajót gyújtottunk meg nátriummal, hidrogént robbantottunk, szökőkút kísérleteket hajtottunk végre és sikeresen megmutattuk a jód és az alumínium reakcióját víz társaságában. Nem voltunk kötve a 45 perchez, a gyerekek is be voltak vonva, ők is végigizgulták az eseményeket. Azt hiszem ez sokkal közelibb, mint a megszokott tanár-diák viszony. Azt hiszem sikerült elérnünk, hogy a diákjaink egy kicsit másképp gondoljanak a kémiára.

Olvasóink írták

  • 5. dublini 2011. január 28. 11:41
    „antikos 2011.01.28. 11:28
    Figyu:
    Ha ismered a történelmet még nem kötelező műkincsrablonak állni
    ha ismered a számok világát nem kötelező sikkasztani/adócsalni
    Ha jó vagy tesiböl, nem kell pénzbehajtónak menni
    igy szerintem jogos a felvetésem, hogy h jó vagy kémiábol még szintén nem kötelező azt a terrorizmus világában kamatoztatni.....”
  • 4. antikos 2011. január 28. 11:28
    „Aztán meg a nebulók terrorizmus miatt Budaházival együtt ülhetnek...”
  • 3. dublini 2011. január 28. 10:36
    „klj_54 2011.01.28. 09:58
    1etértek veled, annyi kiegészitéssel, hogy nem csak a kémiára igaz..... Mindenböl elég nagy volt a követelmény, ami akkor persze, hogy nem tetszett, ám mára én is belátom,hogy ha egy sokkal nagyobb mennyiségü információnak elfelejted a 70/-át még mindig több marad, mintha a kissebb csomagbol felejtesz ugyanannyit....
    Köszönet az akkori tanároknak.. !!!!!”
  • 2. klj_54 2011. január 28. 09:58
    „Én olyan régen jártam oskolába, hogy még keményen belénk verték a kémia tantárgyat.
    A fizikáról már nem is beszélve.
    Akkor szidtuk őket, mármint a tanárainkat, de ma tiszta szívvel köszönöm az akkori következetes szigort! Olyan tudás adtak, melyre lehetett később építkezni. Ha nem is lettem kémikus, de futó ismereteim vannak a dologról. Elnézve unokáim könyveit, siralmasan kevés amit érdemben tanulnak:(”
  • 1. Ludasy 2011. január 28. 08:40
    „A cikk jó, bár lehetne jobb is.
    A kémia szinvonalas tanítása drága mulattság. Szertári háttár s vegyszerek kellenek hozzá. A tantárgy óraszáma alacsony, sok iskolában heti egy sőt kéthetenként egy órában tanítják. Kiváncsi volnék mikor fogkák jelentőségének megfelelően heti kettőre emelni óraszámát s mellérendelni ehhez a szertárfejlesztésre fordítható összeget. Na persze a politikusok többsége jogász végzettségű, a kémiához (sajna máshoz sem) nem értenek, a közoktatástól inkább pénzt vonnak el.
    Az egyetemeken is rossz a helyzet, alig lézeng néhány kémia tanárszakos hallgató. Nem kell aggódni, néhány év múlva az aktuális reform részeként megszűnik a tantárgy, lesz helyette "természettudomány" vagy valami hasonló maszlag, amit kísérletek és más "drága" szemléltetés nélkül is bárki taníthat...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

KTE: plusz négy nap Novigradban - Gyagya Attila blogja

A csütörtöki nap igazán élménydúsra sikerült, több izgalmas programon is túl vagyunk - kezdi blogját a KTE kitűnő játékosa, Gyagya Attila. Tovább olvasom