Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Járműmérnöki alapszak és 1,4 milliárdos beruházás a GAMF-on

Kecskemét - A járműmérnöki alapszakot idén szeptember 30-án akkreditálták a Kecskeméti Főiskola GAMF Karán, és 2012 szeptemberében élesben is elindul a képzés egy új, a berendezésekkel együtt több mint 1,4 milliárd forintos épületben.
November 1-étől Dr. Ailer Piroska tudományos főmunkatárs a Kecskeméti Főiskola GAMF Karán a Járműtechnológia Tanszék megbízott vezetője. Dr. Palkovics Lászlót váltotta, aki a Knorr-Bremsétől kapott új, nagyobb feladat kapcsán mondott le. – Ezzel együtt a tanszéket továbbra is erősíti. – mondja Ailer Piroska, aki ma is a Knorr-Bremse fejlesztési csoportvezetője.

Az idén július elsejével megalakult új tanszékkel kapcsolatban elmondta, a korábbi Gépgyártástechnológia Szakcsoporthoz „kapcsolódtak a járművesek, közösen alkotjuk a Járműtechnológia Tanszéket". A járműmérnöki alapszakot idén szeptember 30-án akkreditálták, s ez 2012 szeptemberében élesben el is indul. Ezzel párhuzamosan kezdődik a járműmérnöki képzés a duális rendszerben is, vagyis amikor az iparvállalatokkal szoros együttműködésben történik majd az elméleti és a gyakorlati oktatás. A két legnagyobb partner a Mercedes-Benz és a Knorr-Bremse.

2012 szeptemberében élesben is elindul a képzés egy új, több mint 1,4 milliárd forintos épületben.
2012 szeptemberében élesben is elindul a képzés egy új, több mint 1,4 milliárd forintos épületben.

Névjegy

Dr. Ailer Piroska
Dr. Ailer Piroska
Dr. Ailer Piroska repülőgépészként végzett a Budapesti Műszaki Egyetemen, hat és fél évig Szolnokon hivatásos katonaként dolgozott. Egyik szakterülete a gázturbina, e témában „Repülőgép gázturbinák – Mert repülni márpedig kell!" címmel tartott előadást Kecskeméten a Járműipari Szabadegyetemen. 2005 óta dolgozik a Knorr-Bremsénél, 2010 októberétől tanít a GAMF-on. A járműhajtásokat oktatja majd, ezen belül pedig a belsőégésű motorokat.  
Az új épület is készül már, az intézmény a járműmérnöki alapszak oktatási infrastruktúrájának létrehozására pályázatot nyújtott be „Autóipari szakemberképzés infrastruktúrájának fejlesztése a Kecskeméti Főiskolán" címmel, a támogatási szerződést idén május 17-én írták alá. A pályázat keretében a főiskolán egy 800 négyzetméter alapterületű, összességében 2000 négyzetméteres épületrész születik. A projekt elfogadott költségvetése 1 milliárd 415 millió forint, amelyből 1,345 milliárd a megítélt támogatás. A pályázat futamideje az épület teljes kivitelezésének befejezéséig, azaz 2012 augusztusáig tart; szeptemberben már az új épületben kell megkezdődnie a járműmérnök hallgatók oktatásának.

Az 1,4 milliárd forintos beruházási összegből körülbelül 600 millió az épület, hasonló költséget jelent majd a felszerelés (eszközök, laboratóriumi berendezések), a többi a projekttel összefüggő egyéb költség. Jelenleg a kivitelezési közbeszerzés zajlik. Ailer Piroska úgy véli, miután ez a legújabb beruházás, az eszközöket tekintve a legmodernebb oktatóbázissal dicsekedhet majd Kecskemét. „Minden olyan eszköz birtokában leszünk, melyek a gyakorlati mérnökképzéshez elengedhetetlenül fontosak, és amelyek a kutatási tevékenységünk alapját is képezik."

Az 1,4 milliárd forintos beruházási összegből körülbelül 600 millió az épület költsége.
Az 1,4 milliárd forintos beruházási összegből körülbelül 600 millió az épület költsége.

Kisebb műhelyekben már most is folyik az „autósélet", Ailer Piroska dicséri a Megaméter stábját, amely Bagány Mihály tanár úrral – aki Szegeden szerezte fizikus diplomáját – és Kutasi Zoliékkal rekordot rekordra halmoz. Ennél jobb példa nem is kell a gyakorlatorientált képzés eredményességének bemutatására. Valóban járművet építenek, verik a világot, miközben sok gyakorlati ismerete szereznek. Projektvezetés, alkatrészbeszerzés, logisztika, járműépítés, marketing, hogy tényleg csak néhányat említsünk.

A beiskolázási körzettel kapcsolatban a megbízott tanszékvezető elmondta, hogy pont a Mercedes-Benz okán tekinthetnek messzebb, így a Dunától keletre, a Budapest-Miskolc tengelytől délre, az egész Közép-Magyarországról és a Dél-Alföldről várják a járműmérnöknek készülő gólyákat.

Olvasóink írták

  • 2. stewenson 2011. november 23. 08:51
    „és nem lehet, hogy a GAMF csinálja jól??!
    "Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye." :)”
  • 1. Móckuss 2011. november 23. 07:21
    „persze, a GAMF megint milliárdból gazdálkodik, de a Kerti kar kolijára nincs pénz, a TK koli omladozik... nem kéne itt Kecskeméten elfelejteni, hogy 3 kar van a főiskolán, nemcsak a GAMF.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ők rendelkeznek a legnagyobb adóhiánnyal Bács megyében

A legfrissebb adatok szerint egy kiskunhalasi Kft. rendelkezik jelenleg a legnagyobb adóhiánnyal a… Tovább olvasom