Délmagyar logó

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 18°C | 29°C Még több cikk.

Kecskemét immár az egész világgal versenybe szállt

Kecskemét új autóipari központként, a műszaki felsőoktatás egyik bázisaként adott otthont a Magyar Műszaki Értelmiség Napjának csütörtökön. A tematika ennek jegyében a járműipar, a közlekedés és a logisztika volt.
A magyar mérnöktársadalom immár hagyományos rendezvénye, a Magyar Műszaki Értelmiség Napja ráirányítja a figyelmet a műszaki és természettudományok fontosságára, jó alkalom, hogy a mérnöktársadalom és a műszaki felsőoktatás találkozzon egymással és a gazdaságpolitika alakítóival. A program délelőtt 10 órakor ünnepi üléssel kezdődött a kecskeméti Katona József Színházban. A köszöntők sorát Szemereyné Pataki Klaudia alpolgármester asszony nyitotta meg, aki arról szólt, hogy Kecskemét felkerült a magyar autógyártás térképének közepére, s így egyszerre érzi magár nagynak és kicsinek is, hiszen most már versenyeznie kell az egész világgal.

A rövid köszöntőket követően Cséfalvay Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára a magyar innovációpolitikáról és a járműiparról tartott előadást. Beszélt a versenyképes gazdaságról, amely nincs műszaki értelmiség nélkül. Utalt a helyszínvállasztás fontosságára, s arra, hogy Kecskemét áttörés, a maga vállalkozásbarát önkormányzatával, a színvonalas főiskolával.

Kecskemét új autóipari központként, a műszaki felsőoktatás egyik bázisaként adott otthont a Magyar Műszaki Értelmiség Napjának.
Kecskemét új autóipari központként, a műszaki felsőoktatás egyik bázisaként adott otthont a Magyar Műszaki Értelmiség Napjának. Fotó: Kovács András

Az előadó szólt arról, hogy Európa versenyképességének javítása kulcskérdés, a GDP 1,9 százalékát tudja csupán kutatás-fejlesztésre költeni, miközben a 3 százalék lenne az ideális. Ráadásul ez nem is egyenletes eloszlású, a keleti és déli országok átlag alatt tudnak csak teljesíteni. Az európai szakadékon túl nálunk is van bőven megoldandó probléma, az örökölt intézményrendszer struktúráját át kell alakítani a hatékony finanszírozás jegyében. Magyarország a hozzáadott értékkel, a többlet tudással legyen versenyképes, és ne azzal, hogy olcsó beszállítója a világnak.

Kroó Norbert akadémikus, az MTA alelnöke tudomány, mesterség, művészet és gazdaság összhangzattana a járműiparban címmel tartott előadást. - Öreg iparágak hanyatlását érjük meg, miközben egyre több a termékekben a hozzáadott érték, új technológiák jönnek, amelyek a kutatásból származnak – mondta. Felértékelődő a szakmai elit, a tudásalap, miközben a tudás lokalizált, fontos tehát a személyes kapcsolat, nem oldható meg minden videokonferenciával.

Frank Kleint Belina Károly dékán és Palkovics László rektorhelyette fogadta.
Frank Kleint Belina Károly dékán és Palkovics László rektorhelyette fogadta. Fotó: Kovács András

Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Kft. ügyvezető igazgatója egy valóra váló vízióról, az első magyar Mercedesről beszélt. Hosszú magyar mondattal köszöntötte a megjelenteket, ami nagy sikert aratott. Beszélt arról a 20 évről, amit a Daimler kötelékében töltött el, majd filmvetítés következett, a hatékonyság, az információgazdagság és a 125 éves Mercedes jegyében. Hangsúlyozta, hogy a zöldmezős beruházás valóban a zöld mezőn indult, ráadásul nem is akármekkorán. A projektmegbízás viszont csupán egy oldalas volt, s kb. azt írta, hogy építs fel egy új gyárat. Adatokat is sorolt a 7 kilométeres kerítéstől kezdve az öt Eiffel toronnyi acélig, és a temérdek a vasbetonig. Az építkezéssel párhuzamosan megkezdődött a 4 kompakt modell fejlesztése is, s ott sincs lemaradás.

Mára majdnem elkészült a gyár, több mint ezren dolgoznak benne, s jelenleg zajlik a költözés. 600 robotot telepítettek, ezek egy része már meg is kezdte az alkatrészek gyártását, 2012-ben pedig legördül az első vásárlónak szánt Mercedes-Benz. Elmondta, hogy partnernek tekintik a Kecskeméten már működő vállalkozásokat, s természetesen az önkormányzatot is, a várossal zavartalan és folyamatos az együttműködés. – A projekt sikerének a kulcsa az ember – fejezte be előadását Frank Klein.

A szekcióülésekről szakportálunkon, az Autopro.hu honlapon olvashatnak.

Olvasóink írták

  • 1. macs 2011. május 05. 19:41
    „Most hallottam a TV-ben, hogy meg akarják szűntetni a kecskeméti Főiskolát. Remélem, hogy ez csak rémhír.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Világháborús katonai járgányok találkozója

A veterán harcjárművek szerelmesei öreg járgányaikkal több településen is átvonultak, végül a jakabszállási Jakab-Csík sportrepülőtéren vertek tanyát. Tovább olvasom